Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 10. februar 2011

Jeg lurer på om det her var hun Huitfeldt, som var i Unge Høyre, i Oslo, på samme tiden, som Magne Winnem, dro med meg på møter der, i 1991 vel

huitfeldt unge høyre

PS.

I såfall er hun datter av tidligere byråd og byrådsleder, Fritz Huitfeldt.

(Ifølge Magne Winnem.

For jeg syntes at hun Huitfeldt, så ganske fin ut da, var det vel, (eller hva man skal si).

Så jeg nevnte det for Winnem, og da sa han det.

(At hun var datteren av daværende (tidligere) byråd Huitfeldt vel.

Noe sånt).

Han sa samtidig også, at hu var søstera, til Anniken Huitfeldt, i Arbeiderpartiet.

Men dem er visst kusiner, mener jeg å ha lest seinere.

Men men).

Så sånn er nok det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg sendte en Facebook-melding, til hun Cathrine Huitfeldt Whist:

cathrine huitfeldt whist

http://www.facebook.com/profile.php?id=736021137

PS 3.

Her er mer om dette:






Hei




Erik Ribsskog 10. februar kl. 13:29

Bare lurte på om det var du som var i Oslo Unge Høyre, på begynnelsen av 90-tallet, da Magne Winnem, dro meg med på noen møter der, (kurs i konservativ politikk mm).


Jeg har kutta kontakten med Winnem, du husker ikke hva kurslederen på det kurset het, en kar med krøller vel.

(Jeg og Winnem ble spurt om å være igjen etter kurset, for å hjelpe med å finpusse valgkampprogrammet, for Unge Høyre, for kommunevalget, i 1991 vel.


Vi så deg vel også på McDonalds, etter et annet møte.

En kar spurte om vi skulle være med på leir på en øy i Oslofjorden, men vi hadde allerede bestemt å dra på guttetur til Gøteborg, sammen med Kjetil Holshagen, Øystein Andersen og Glenn Hesler.


Har senere funnet ut at jeg er etter Iver Huitfeldt faktisk, etter min far, Arne Mogan Olsen, fra Berger, (på andre sida av Drammensfjorden fra Hurum).

Og etter Løvenbalk, (og Adeler), etter min mor, Karen Ribsskog.


Har også overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian' i Oslo, i 2003 og 2004, så har flyktet til England, først i 2004 og så igjen i 2005, etter et mordforsøk i Kvelde, på gården til noen slektninger av meg der.


Politiet vil ikke fortelle meg hva som foregår, eller etterforske mordforsøk.

Men men.

Winnem dro også på døra mi, i 1997 vel, for å få meg til å fikse websidene til Høyre.

Men jeg studerte informasjonsteknologi, ved NHI, årene 1989/90 og 1991/92, og det var for tidlig til at vi lærte om webdesign, så jeg hadde ikke webdesig-ferdigheter, så det var litt tøysete fra Magne Winnem, synes jeg.


Hva tenkte han da?

Har også vært på Høyre-forelsening, om fortetning/byplanlegning, hos Winnem, på Bergkrystallen, rundt 1994 vel.

Av ei dame i Høyre, med mørkt hår vel, som prata om fortetning omtrent som en 'kommunist' eller byråkrat vel.


Men men.

Vet du hvem det kan ha vært, forresten?

Håper det er greit at jeg skriver Facebook-melding.

For Høyre svarer ikke.

Vet du hvem en med lyst hår, som var på Winnems bursdag, i januar 1992 er, som var leder i Unge Høyre, i Oslo da, forresten?


Søstera mi, Pia Ribsskog, ødela festen til Winnem, for vi møtte henne i Karl Johan, hvor hun fikk en gutt fra Røyken, til å tigge.

Han Unge Høyre-lederen var med, og de fikk nesten sjokk vel.

Han og en høy leder i Rimi, hvor Winnem jobba da.


Søstera mi bodde sammen med masse Røyken-folk, i et bofelleskap, i Dops gate, i Gamlebyen.

Og jeg bodde på Ellingsrudåsen, på Ungbo, for jeg hadde kutta ut familien min.

Mora mi sendte meg til faren min, som niåring.


Og faren min, lot meg bo aleine, fra jeg var ni år.

Og flytta ned til Haldis Humblen, som har slekt i Johanitterordenen.

Jeg kutta ut faren min, som 18-19 åring, for søstera mi sa at hu hadde misbrukt han som lita jente.


Så jeg måtte bo billig i Oslo, siden jeg var som foreldreløs, og uten formue, så derfor Ungbo.

Og derfor hadde jeg også bomullsbukse med hull i på låra, husker jeg, på de møtene, for NHI var en privat høyskole, så studielånet strakk ikke til.


Så jeg var fattig student.

Jeg var egentlig en flyktning fra Berger, som brukte NHI for å komme meg vekk fra familien osv.

Så det ble litt dumt for meg, å være på Unge Høyre-møter, syntes jeg, sammen med rike ungdommer fra Oslo Vest osv., når jeg selv gikk i hullete klær.


Så derfor ble jeg ikke med på mer enn et eller to møter, med Unge Høyre, i Høires Hus, selv om Winnem maste mer.

Var også på valgkampåpninga, for kommunevalget, i 1991.

Og hilste på han kurslederen, med krøller, igjen.


Du spurte vel også om vi skulle på leir i Oslofjorden, på McDonalds, den gangen.

Jeg vet det er 20 år siden, meg jeg tenkte jeg kunne jo gjøre et forsøk om du husker det.

Hvordan var det på leir, var det artig?


Min grandonkel, heter Idar Sandersen, og er visst etter Iver Huitfeldt da.

Han bor et sted som heter Bergstø, ved Holmsbu.

Hans bror Gunnar Bergstø, som har malt noen bilder i Holmsbu kirke osv., var også min grandonkel.


Kanskje du vet hvem de er, siden Huitfeldt vel er fra Hurum-landet?

Winnem sa i 1991, da jeg først så deg, på kurset der.

(For jeg syntes du var den peneste dama der, må jeg innrømme, så derfor dristet jeg meg til å si det til Winnem da).


Han sa du var datter av byråd Huitfeldt.

Og søster av Anniken Huitfeldt, i Arbeiderpartiet.

Så hvis du trodde jeg lo av deg.

Hvis du så noe sånt, at jeg lo, på et møte der.

Så syntes jeg det hørtes rart ut, at du og søstera di, var aktive i hver deres parti.


I tilfelle du syntes jeg var litt reservert/distansert.

Men men.

Seinere har jeg skjønt at du og hun Anniken Huitfeldt vel er kusiner vel.

Min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, var etter Gjedde, Fog, Nyholm og Hagrup, het hennes besteforeldre.


Hun døde for et og et halvt år siden, i Nevlunghavn, og min mor døde, i 1999, og mine foreldre er skilt, så jeg skulle hatt en del av min mors arv.

Dette gjelder fine malerier, av blomster på sort bakgrunn, fra Højriis slott og maleri av hun tippoldemoren min Fog, som er etter Odin og faraoene osv., og barokkmøbler etter Holger baron Adeler, osv.


Og mye fine bøker og sånn.

Men jeg får ikke noe.

Har også blitt tullet med, (av Johanitterordenen), under oppveksten, på skole/høyere utdanning, jobb og i Forsvaret.

Mulig min danske oldefar, Hans Anker Heegaard, også var i Johanitterordenen.


Ihvertfall så har min fars nye stedatter, Christell Humblen, en halvbror, på Vestlandet, Bjørn Humblen, som sammen med sin ekskone, Nadine Humblen, er nyutmeldt, av Johanitterordenen.

Men men.

Beklager hvis jeg skriver mye, og du ikke skjønner noe, siden du ikke husker meg.


Men jeg prøver ihverfall.

Er du med i Høyre enda, forstår du noe av hvorfor de ikke svarer meg?

For jeg etterlyser kursbevis, attest som rådgiver for Unge Høyre-program, attest for hjelp med websider, osv.


For jeg er arbeidsledig i England, og prøver å få 'mitt parti', Høyre, til å hjelpe meg med rettigheter, eller mangelen på disse, eller i det minste sende kursbevis og attest osv., for min tidligere arbeidsgiver, Rimi, hvor jeg var butikksjef, sender ikke noen papirer, av ukjent grunn for meg.


På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter