Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 19. april 2011

Jeg prøver få flytta faren min og Haldis, til rundt der han Gullik bor, cirka, sånn at det kan bli gjort klart til den Deli de Luca'n, osv. Men men




Gmail - Oppdatering om eldreboliger










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering om eldreboliger











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Apr 19, 2011 at 9:00 PM




To:
jil@pronorgruppen.no






Heisann Jan-Ivar,

jeg tenkte jeg kunne sende en oppdatering til deg, siden du driver med de eldreboligene.

Jeg har tenkt på det, å ha Deli de Luca, i min far og hans samboer, Haldis, sin vannsengbutikk, i Drammen.


For der står det tomt nå, virker det som.

Og jeg skal vel arve det her en dag, så jeg får finne på noe, før kommunen kondemnerer bygget, eller ihvertfall så bør det vel ikke stå tomt.


Og da har jeg skrevet til Deli de Luca, at de kan bruke hele bygget.

Og da bor vel faren min og Haldis der enda, tror jeg.

(Enda Odd Einar Pettersen, fra Nord-Norge, Bergeråsen og Nesbygda, skal ha det til de bor i Tønsberg-traktene, nedover der, nå).


Men men.

Og de begynner jo å bli oppi 70-åra, (ihvertfall Haldis).

Så de kunne jo sikkert bodd i eldreboliger på Hellum Gård der.

Kanskje dere har noe båtturer og sånn og?


Men men.

Og han Gullik, han broren til farmora mi, han er fra Sande, så han kjenner du kanskje?

(Gullik Mogan).

Han har kanskje lyst til å bo der han og, det veit jeg ikke.


Jeg prøver jo å anmelde faren min osv., for omsorgssvikt, så jeg kontakter dem ikke direkte.

Men men.

Dessuten, så syntes jeg det, at han andre grandonkelen min, på Holmsbu, (Bergstø), Idar Sandersen.


Jeg syntes at han virka litt sur, en gang jeg ringte, i fjor vel.

Han ville ikke ordne med å sende kopi av slektsforskning, osv.

Kanskje han vil bo på Hellum der?


Der eier jeg cirka 10 prosent, (for faren min ville ikke eie ved fjorden der, av en eller annen grunn. Han liker best elver, tror jeg, så kanskje dere har en bekk, eller noe, oppe ved Hellum gård der, hvor Svein Hellum i klassen vår pleide å bo?).


Det er en eiendom med panoramautsikt til Drammensfjorden osv., og den er visst verdt mange millioner.

Så da kunne jeg også fått noen hundre tusen kanskje, hvis det ble solgt, tenker jeg.


(For det er så mange som er deleiere i det huset, så det blir bare surr, hvis man skal organisere hvem som kan bruke det da og da, tenker jeg.

Men men).

For jeg skylder penger i husleie og sånn, her i England.


Og har ikke råd til å få tinga mine hos City Self Storage sendt til England.

Men men.

Men jeg skjønner jeg må ordne opp fra England.

Så jeg prøver å få starta en Kiwi eller Rema, i det gamle snekkerverkstedet til farfaren min, (Øivind Olsen, bror av han Idar Sandersen, fra Holmsbu).


Kanskje hu Monika i klassen vår, kan være butikksjef der, hvis det blir Rema?

(For hu var visst bare assistent i Sande).

Det er jo ingen kjedebutikker på Berger/Sand.


Det er det som ligger ved siden av Jensen Møbler, bak det huset til farmora og farfaren min, som nå er gult.

Hvem er det som bor der nå, veit du det?

Er det Berger Bil som er på verkstedet der nå?


Er det noe tull, eller er det noe særiøst opplegg?

Sorry at det ble mange e-poster!

Du har jo gått et år lengre på Markedføring, enn meg, så kult du kunne svare om hva du tror om Rema/Kiwi på Sand, og Deli de Luca ovenfor brannstasjonen der på Strømsø, i den gule jugend-stil-bygningen, er det vel dem eier, tror jeg, på hjørnet av Tordenskioldsgate og Langes gate, eller noe vel.


(Jeg mener å ha lest i DT BB at det er en jugenbygning, eller noe.

For noen klagde når faren min pussa opp der, for den bygningen er vel værna da, og han brukte noe moderne vinduer osv., i toppetasjen der vel).


Så han er kanskje litt surrete og har kanskje godt av å bo sammen med han Gullik der, eller noe sånt.

(Bare for å tulle/fleipe litt).

Håper dette er i orden!


Mvh.

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter