Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 21. april 2011

Min søster Pia, og Cecilie Hyde, var friker, og med i en gjeng, kalt Lyche/Depeche-gjengen, som pleide å samles på varemagasinet Lyches kafe

lyche gjengen

PS.

McDonalds kom til Drammen, det året jeg gikk på skole der.

(1988/89).

Søstera mi, Pia, fortalte det, at hennes frike-venninne, Monica Lyngstad, fra Røyken, (og andre Røyken-folk, kalt 'blackiser', av Andre Willasen, i klassen min fra Røyken, med flere vel).

De hadde planer om å få seg jobb på McDonalds, for så å si opp, i samlet flokk, for å skape problemer for firmaet.

Men men.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Min stesøster Christell.

Hun ville også jobbe på McDonalds, da hu var 16-17 år gammel, husker jeg.

Så en dag, som jeg tilfeldigvis var innom vannsengbutikken, til faren min og Haldis, ovenfor brannstasjonen, på Strømsø.

Så spørr Christell meg, om jeg kan skrive en søknad for henne, til McDonalds.

(Enda jobbsøking ikke har vært blant mine nøkkelferdigheter.

Selv om vel kanskje maskinskriving har vært det.

Men men).

Så skrev jeg søknaden for henne, på en skrivemaskin, som stod i vannsengforretningen da.

Så sånn var det.

Men, så fikk ikke Christell jobben.

Men hu hadde vært på jobbintervju der.

(Så søknaden gjorde jobben sin, må man vel si).

Men da hadde han lederen, for McDonalds, spurt Christell, om 'hvorfor skal jeg ansette deg', (ifølge Christell).

Og da hadde ikke Christell visst hva hu skulle svare.

Så hu hadde ikke fått jobben.

Og det skyldte hu på meg for, tror jeg.

Så hu Christell er nok ikke helt klar i toppen, er jeg redd for, noen ganger.

Hu er kanskje litt 'tett', som de vel sier i Fredrikstad.

(For å prøve å finne et passende uttrykk).

Hvem vet.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 3.

Annika Horten, (som har vært med på johncons-blogg, gjennom Facebook-samtaler, som jeg har tatt med på bloggen, osv).

Hu jobba forresten på Hennes og Mauritz, på venstre side i Gågata der, det året jeg gikk på skole i Drammen.

Så det hendte et par ganger vel, at jeg storma inn i 2. etasje der, på Hennes Mauritz, (for å kjøpe en olabukse, eller noe), og da vel bare nikka eller bare så litt på hu Annika, som jobba der, i første etasje, i dame-klær-avdelinga.

Selv om hu da vel bare var 16-17 år.

Så hu var nok ganske moden for alderen, hvis jeg skulle gjette.

For hu jobba vel aleine der, og hadde ansvaret for hele avdelingen, virka det som for meg, ihvertfall.

Såvidt jeg kunne skjønne.

Men det er mulig at jeg misforstod.

Det er mulig.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 4.

Monica Lyngstad, (fortsatt fra Røyken), hadde visst blitt banka opp av politiet i Drammen en gang.

Fortalte søstera mi.

Det året jeg gikk på skole i Drammen vel.

Dem hadde visst slått henne i magen.

Sånn at det ikke skulle bli blåmerker, eller noe.

(Fortsatt ifølge søstera mi).

Bare noe jeg kom på nå.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter