Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 19. april 2011

Ned her et sted, så bodde hu Cecilie Hyde, som flytta inn hos meg, sammen med søstera mi. Jeg bodde her en del, i russetida, når mormora var bortreist

cecilie hyde bodde ned her

PS.

Cecilie Hyde, kunne også fortelle en gang, at mora vår, kjente mora hennes, på 60-tallet, eller noe.

At de var på kafeteria sammen kanskje, eller noe, på 60-tallet, muligens?

Siden mora mi bodde på Hurum-sida, og kanskje tok ferga over til Svelvik, noen ganger, siden Svelvik var den nærmeste byen?

Hvem vet.

De kjente ihvertfall hverandre, kunne Hyde opplyse.

Hvor mora og faren hennes egentlig befant seg, det var aldri helt klart for meg.

Hyde ville absolutt være med på en russekro, i Hokksund, eller Vikersund, eller noe, som jeg skulle på, mens jeg bodde hos Hyde og dem, sammen med søstera mi.

(For jeg ble vant til å bo sammen med de her, og syntes det var litt kjedelig, når de flytta til Svelvik.

Men men).

Og etter at jeg ble sett sammen med Cecilie Hyde, på den russekroa, oppe i 'Gokk'.

(Som vi vel kalte det).

Så ble det sagt, av Lise vel, i Markedsføringsdelen, av klassen min.

At Hyde hadde hatt tre aborter, før hu ble 18 år.

Dette ble sagt høyt i klasserommet vårt da, på Gjerdes VGS., i Drammen.

Noe jeg ikke syntes noe særlig om.

For hu Hyde bodde jo hos meg, en del, som gjest da, siden jeg nesten måtte la søstera mi bo der.

(For hu gikk plutselig dårlig sammen med 'Haldis-familien'

Men men).

Så om det var sant, eller ikke, det veit jeg ikke.

Men Hyde kunne ihvertfall anbefale Bentsebrugata Legesenter, til meg, husker jeg, da jeg flytta til Oslo, i 1989.

(I tilfelle jeg trengte noe legesenter, i Oslo.

Av en eller annen grunn.

Det var ikke fastleger, på den tida).

Så hu hadde kanskje vært der en del da, mens hu bodde i Svelvik?

Hvem vet.

Så det er mye rart.

Noe av det siste jeg prata om med Hyde.

Det var at hu hadde fått snike-bøter, for å snike med t-banen i Oslo.

Hu lurte på om det var hu Lill, fra Svelvik, som bodde på Grønland, sammen med hu Pia, som var adoptert fra Korea.

(Som hadde oppgitt falsk navn, til Oslo Sporveier).

Men det kunne jeg ikke svare på dessverre.

Jeg bodde et annet sted i Oslo, og kunne ikke følge med på alt det hu Lill gjorde, for å si det sånn.

Så sånn var det.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 2.

Grunnen til at det heter Grensegaten der.

Det er nok det, at grensa mellom Svelvik og Strømm kommuner, tidligere gikk der, hvis jeg skulle gjette.

Svelvik er kjent som Norges nordligste Sørlandsby, noe hu Gro-Marit, i Svelvik-avisa, en gang sa til meg, på skolebussen fra Sande VGS. vel, uten å forklare sammenhengen.

Men men.

Bare noe jeg huska nå.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter