Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 14. mai 2011

Jeg sendte en e-post til Nissan




Gmail - Spørsmål til Tor Lersbryggen










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Spørsmål til Tor Lersbryggen











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sat, May 14, 2011 at 4:49 AM




To:
norway@nissan-services.eu






Hei,

jeg leste på nettet at Tor Lersbryggen, har jobbet hos dere, i Truck-avdelingen vel.

Jeg har noen spørsmål, siden min farfar, Øivind Olsen, fikk lov å bygge på tomta til Lersbryggen, etter krigen.


Snekkerverksted og hus, og vi disponerte også et jorde og noen bygninger på Saga til Lersbryggen.

Nå har Jensen Møbler begynt å bygge på den her tomta da, (må man vel si).


Jeg lurte på hvorfor ikke min farfar fikk eide tomta, men kun fikk lov å bygge der?

Var dette noe med noe som skjedde under 2. verdenskrig?

Min farfar sa at han ville ikke være med gutta på skauen, for han hadde kjærring og unger.


Samtidig var han ikke nazist, for han var i Arbeiderpartiet vel.

Men men.

Var dette straff for at Lersbryggen samarbeidet med tyskerne, så sønnen hans måtte selge Datsun?


Hvordan kan det ha seg at min farfar bygget på tomta til en som heter Lersbryggen, lurer jeg.

(For dette var del av en tidligere storgård, på Høyen.

Fra før dansketida.


Og jeg hadde vel da odelen, må man vel si, på Søndre Høyen da, må man vel si.

Og på Nordre Høyen og Midtre Høyen, så var det bare døtre.

Så jeg har vel egentlig odelen for hele den storgården, fra vikingetiden sikkert, vil jeg si, sikkert med seter og Jensen Møbler og hyttefelter og det hele.


Og nok også Sand gård, det er nok bare en husmannspost, hos meg, for de hadde visst ikke rettigheter i skogen, ovenfor fjorden da og åkerne osv).

Så om dere kunne være så snille å videresende dette til Lersbryggen?


På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter