Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 19. mai 2011

Mer fra Frank Eastwood, fra Berger







  • Erik Ribsskog

    27. oktober 2008

    Erik Ribsskog


    • Sønn til Arne Mogan Olsen.

      Hei,

      jeg er sønn til Arne Mogan Olsen, selv om jeg ikke prater så mye med han for tida.

      For han har drevet med noe bølleringing, må man vel kalle det.

      Men før han begynte med det, så ringte han, og sa, at han hadde en sett en død katt i Drammen, og at barndomskameraten hans Ernest Eastwood, var død.


      Så begynte han å prate om en båttur, nedover mot Tjøme, i 1977, var det vel.

      Og det husker jeg jo, at da var det jeg og søstra mi og fattern, så traff vi dere nede ved Tjøme, eller noe.

      Etter at fattern hadde vært på fylla i Holmestrand, dagen før.


      Men men.

      Men fattern sa at faren din døde av høyt blodtrykk.

      Men jeg lurer på om det var noe kødd.

      For så sa han at han døde av noe løsemiddelskader.

      Så jeg syntes det var rart at fattern skulle kødde om sånt.


      Og så begynner han å bølleringe, må man vel kalle det, 20 ganger på tre uker.

      Så da tilfeldigvis så den nye Berger-gruppa på Facebook, og du var medlem her, så tenkte jeg, at jeg kunne jo si fra, for jeg syntes det hørtes litt rart ut hvis han skulle kødde om sånt.


      Erik Ribsskog


  • Frank Eastwood

    7. desember 2008

    Frank Eastwood


    • Det stemmer det, han døde 3 september i år, det var nok høyt blodtrykk som tok han. Jeg husker godt turen til Tjøme, hvordan står det til med Pia? Skal hilse fra mutter.
      Frank



  • Erik Ribsskog

    7. desember 2008

    Erik Ribsskog


    • Ok,

      jeg syntes det hørtes ut på fattern som at han kanskje kødda.

      Men men.

      Jeg prater ikke så mye med søstra mi, og hun driver å juger litt.

      Jeg vet ikke om du husker han Viggo Snoghøj som bodde på Bergeråsen, søstra mi sier at han er gigolo i USA og hu sier også at faren min misbrukte hu, da hu var lita jenta.


      Og hu gidder ikke å være venn med meg på Facebook engang, så jeg tørr ikke ha noe mer med søstra mi å gjøre, med den juginga hennes osv.

      Var mora di med på den båtturen da, jeg husker ikke hvem hun er, jeg tror søstra di hadde rødt hår, eller noe, men det er jo over 30 år siden, den her turen, men det var bare det at fattern begynte å bable om det her, da han ringte.


      Men han begynte også å bable om døde katter i Drammen, så det er mulig det blir for mye pilsdrikking osv., det er muilg.

      Hva vet jeg.

      Så sorry at jeg blander meg, det er bare at folka i familien osv. oppfører seg litt rart, (fattern driver også med noe telefonsjikane), så da blir det noen rare Facebook-meldinger osv. når jeg mister litt av temperamentet osv.


      Så beklager det!

      Med vennlig hilsen

      Erik


  • Erik Ribsskog



    • Hei, beklager at jeg sender mange Facebook-meldinger. Jeg fant noe om tomta som farfaren min bygde Strømm Trevare på, etter krigen. Han hadde kjøpt tomta, for 50 år, av Maren Bøhmer, sammen med din farfar vel, Philip Eastwood. Har du hørt noe om denne historia? Jeg tror at det fulgte et jorde, (som farmora mi kalte Jordet til Lersbryggen med), og at Jensen Møbler, eller en Ivar Lindseth, har rappa dette, etter at de 50 årene gikk ut, i 1996, (der hvor nybygget til Jensen Møbler er). Kjenner du noe til dette? Mvh. Erik Ribsskog



  • Frank Eastwood



    • Nei, Philip var broren til bestefaren min, han har vært død i snart 45 år jeg husker han ikke.


  • Erik Ribsskog



    • Hei,


  • Erik Ribsskog



    • Hei,

      ok, mange takk for svar!

      Hadde han noen arvinger han Phillip Eastwood eller.

      I tilfelle jeg klarer å få tilbake tomta, mener jeg, og/eller kanskje kan gi noe informasjon, om den eiendommen, og hvorfor dem bare fikk leie, i 50 år?


      Mvh.

      Erik Ribsskog


  • Frank Eastwood

    for 17 minutter siden

    Frank Eastwood


    • Tror ikke det er noe og hente der, eiendomshandel i norge er ganske redelig og omstendelig


  • Erik Ribsskog

    for noen sekunder siden

    Erik Ribsskog


    • Ja, dem har jo flytta veien der og, så gudene vet hva som har skjedd.

      Jeg mener også at farfaren min og faren min prata om det her, under oppveksten min, da jeg var innom på Sand der, og da sa dem at industriområdet var lenger bort der.


      Og det står jo svart på hvitt, at den leieavtalen bare var for 50 år.

      Det minner mer om hvordan dem gjør det i Kina enn i Norge, spør du meg.

      Hong Kong var jo leid ut til England, i 99 år, eller noe.


      Og britene tapte jo Hong Kong, for noen år siden.

      Vet du hvem som går for å eie tomta til Strømm Trevare der nå forresten?

      Og hvem er hu Maren Bøhmer som leide ut tomta til farfaren min og grandonkelen min?


      Var det for USA du var kommandosoldat forresten, er ikke slekta di fra England, hvis det er lov å spørre.

      Sorry hvis det blir mye spørsmål, men jeg synes også det er artig å finne ut historia til stedet hvor farmora og farfaren min bodde, på Sand, det var nesten som et barndomshjem for meg og, siden både mora og faren min flytta en del.


      Men men.

      Mange takk for svar ihvertfall!

      Mvh.

      Erik Ribsskog

      PS.

      Tror du skal være forsiktig med å generalisere så mye, hvis jeg får gi noe råd.

      Det blir for dumt, synes jeg, å bare si at alt i Norge er bra, dette her er noe som har med 2. verdenskrig å gjøre, for da kjøpte Bøhmer den svære tomta Søndre Høyen, (del av en tidligere storgård fra vikingtiden vel, på Høyen), av en Lersbryggen.


      Vet du forresten noe om hva som skjedde under krigen, på Berger, farfaren min sa at han ble spurt av Gutta på Skauen om å bli med, men han svarte at han hadde kjærring og ungær.

      Ågot, farmora mi, var visst i konflikt med Jebsen, for han hadde rappa rasjoneringsklipp av henne, og bestilt dram fra polet i Drammen.


      Kjenner du til disse historiene?

      Er mora di fra Berger, kjenner hu til dette?

      Beklager hvis jeg spør mange spørsmål.

      Søstera di, Anne Eastwood, var ikke det hu som var med til Tjøme, da vi var sånn 5-6-7 år gamle?


      Da fedra våre kjørte ned dit med båt?

      Hadde ikke hu rødt hår før.

      Nå har hu vel svart hår syntes jeg at jeg så på Facebook.

      Men men.

      Beklager hvis det blir for mye skriverier!








Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter