Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 8. august 2011

Jeg sendte en ny anmeldelse til Merseyside-politiet




Gmail - Report of crime/Fwd: webshop og hacking










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Report of crime/Fwd: webshop og hacking











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Aug 8, 2011 at 4:29 PM




To:
Matrix.disruption.team@merseyside.police.uk






Hi,

someone write me unwanted e-mails.

I wanted to report this as harassment.

Regards,

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ødegård <hypertekst@gmail.com>
Date: 2011/7/22
Subject: webshop og hacking
To: eribsskog@gmail.com



Hei,

jeg ser du er ute etter å få andre til å gjøre noe for deg gratis

igjen. Det kommer nok neppe til å gå.

Som det sto i eposten du fikk fra Google, så kan en utleveringsordre

kun leveres med bud, ikke via post eller elektronisk. Det vi si at

noen må dekke kostnadene med å først få en slik ordre fra en

amerikansk domsstol, og deretter betale et firma for å lever den

ordren til Google. Siden dette ikke er en sak der det vil være snakk

om store erstatningssummer (antakelig ikke noe i det hele tatt), hvem

mener du skal betale disse utgiftene? Universitetet er neppe

interessert i å betale for deg.

La oss så si at du får ut en IP-adresse. Da må du først bevise at den

IPen ikke har gått via en proxy, men faktisk tilhører en bestemt

person. Det kan nok bli lettere sagt enn gjort. Men skulle du klare å

spore en IP til Norge, må du så gjennom en norsk domsstol for å få

utlevert navn på den som eier IP-adressen. Det kommer du aldri til å

få med det syltynne grunnlaget du har.

Og skulle du nå likevel klare å finne fram til synderen - hva så? For

å få noen erstatning må du kunne bevise at du har tapt store summer på

hackingen. Webshopen din har vel en nettofortjeneste på 20 kr i

måneden eller noe sånt? Om du legger fram regnskapet for webshopen i

en rettssal, håper jeg du sier fra først, sånn at jeg kan være

tilstede og få meg en god latter.

Og til slutt: den som hacket webshopen din er sannsynligvis fra Norge,

siden de fleste leserne dine er her (selv om Statcounter sier deg noe

annet. IP-adresser er enkle å manipulere, og mange av leserne dine

gjør nettopp det). Det vil si at om du mot formodning skulle klare å

få saken din inn i rettssytemet, så vil det skje i Norge, og da må du

komme hit for å følge opp og møte i retten. Du får neppe til å føre

hele den saken fra England.

Retten vil sikkert se på alle inkassokravene dine uten ekstra kostnad.



Erik Ødegård









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter