Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 9. mars 2012

Jeg sendte en ny e-post til Det Norske Samlaget




Gmail - Manuskriptet










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Manuskriptet











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Fri, Mar 9, 2012 at 5:18 PM




To:
Marianne Brekke <m.brekke@samlaget.no>






Hei,

ja jeg får lete videre etter eventuelt andre forlag da, som kan utgi dette.

Mange takk for svar forresten.

Er du i slekt med min fars samboer Haldis Humblen f. Brekke fra Tysnes ved Bergen forresten.


Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog


2012/3/9 Marianne Brekke <m.brekke@samlaget.no>


Hei


Samlaget vurderer berre – og gir berre ut – manus skrivne på nynorsk.


Dette fordi vi hovudsakleg skal gi ut bøker av forfattarar som har nynorsk som naturleg skriftleg målform. Det er òg svært omfattande og krevjande arbeid å setje om frå den eine målforma til den andre.


I den grad vi gir ut bøker skrivne på andre språk, dreiar det seg om bøker som alt er publiserte på andre (utanlandske) forlag.


Eg ønskjer deg lykke til vidare!


Beste helsing



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 8. mars 2012 18:31
Til: Marianne Brekke
Emne: Re: Manuskriptet


Hei,

jeg fikk 'm' i nynorsk, på ungdomsskolen, kanskje det kan få dere til å ombestemme dere?


Har sendt til mange andre forlag, men jeg får dårlig respons.


Har også sett på å legge det ut på Kimble, (som det vel heter), men norske bøker er visst ikke lov å legge ut der.



Mvh.


Erik Ribsskog


2012/3/8 Marianne Brekke <m.brekke@samlaget.no>

19C.4


70/2012

MANUSKRIPTET


Kjære Erik Ribsskog

Takk for det tilsende manuskriptet.

Vi gir ut bøker på nynorsk, skulebøker også på bokmål. Ettersom du i all hovudsak er bokmålsbrukar, bør du vende deg til eit anna forlag.


Vennleg helsing


----------------------------------------
Marianne Brekke


Samlaget
Sentralbord: 22 70 78 00

www.samlaget.no

www.twitter.com/samlaget

www.facebook.com/samlaget










Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter