Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 4. mars 2012

Jeg sendte en ny e-post til PFU




Gmail - Klage på tweet4tweet på NRK TV- program nr. 6










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Klage på tweet4tweet på NRK TV- program nr. 6











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sun, Mar 4, 2012 at 8:29 PM




To:
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>






Hei,

jeg vil gjerne klage på programmet tweet4tweet, program nummer 6, som ble vist på NRK, i forrige måned.

Jeg vil ikke gå i detalj i forhold til Vær Varsom-plakaten, siden det står i klagereglene deres at dette ikke er noe absolutt krav, og siden jeg ikke har så mye tid til å drive med å skrive klage, dessverre.


Men det første jeg vil klage på er at de tuller med meg, som bor i England, og derfor ikke får inn NRK.

Det står i NRK sin programoversikt, at tweet4tweet er et komedie-program.


Men da burde de tulle med folk som kan få inn NRK TV og som kan forsvare seg.

Jeg fikk jo sjokk når jeg hørte at jeg hadde vært på TV, og denne humoren de har er jo kryptisk, og går visst på å drite ut folk, noe som var vanskelig for meg, i England, å skjønne, siden jeg ikke får sett NRK da.


Så dette var et sjofelt bakholdsangrep, vil jeg si.

De kan heller tulle med for eksempel Harald Eia, som bor i Norge, og som kan komme på TV når han vil sikkert, for å forsvare seg da.


Jeg gikk jo rundt nærmest i sjokk her, i mange dager, og skjønte ikke noe.

For NRK hadde ikke spurt meg om tillatelse, til at de hadde med bloggen min mm., på sitt TV-program, og de hadde ikke engang gitt meg beskjed om dette.


Det andre jeg vil klage på var utdritingen.

Jenny Skavlan sa at jeg blandet børs og katedral, fordi jeg har en blogg, tror jeg.

Men blogg betyr jo web-logg.


Det betyr at man logger om det man driver med, på web.

Så de driter meg ut fordi jeg driver med forskjellige ting da.

Og Jenny Skavlan, hun er jo modell og skuespillerinne og designer selv.


Også skal hu drite ut meg, for å drive med mer enn en ting selv?

Det er jo helt idiotisk.

Og de sa også at jeg var psykotisk, på grunn av dette.

'Det lukter litt psykose her', sa Skavlan.


Hu må jo være tvangsinnlagt selv da, siden hu driver med enda fler forskjellige ting enn meg, vil jeg si.

Hu heter Jenny, som er fra Johannes ofte, og jeg har Johanitterordenen, i slekta.


Muligens disse som angriper gjennom hu Grandiosa-dama.

Thomas Seltzer sa han ble hypnotisert av å lese memoarene mine.

Men dette må ha vært for å skremme folk fra å lese det jeg skriver.


En slags sensur, tror jeg.

For Seltzer fremstiller seg selv som åndsvak nærmest.

Senere har jeg lest at Seltzer har studert psykologi.

Og programmet driter ut folk.

Så han er nok egentlig ikke åndsvak.


(Jeg hadde ærlig talt ikke hørt om Seltzer før dette programmet, selv om jeg er musikk-interessert).

Men han later som at han er åndsvak da, og sier masse åndsvake ting, for å drite ut meg da.


Har jeg skjønt senere.

Men dette er en type humor som bare en liten klikk, i Oslo Vest, skjønner.

Kanskje dansker/jøder.

Så dette at Seltzer er psykolog-utdannet og bare spilte åndsvak, dette kan jo ha gått folk forbi, og dette kan bli hengende som en plett på meg, siden ingen skjønner denne humoren, bortsett fra en liten klikk som har sugerør i statskassa nærmest, hos NRK.


Seltzer sa også ting som at jeg skriver hundre sider om dagen.

Og er Norges beste forfatter og blogger.

Det er bare utdriting.

Jeg bruker ikke så god tid, når jeg skriver memoarene mine, for jeg skriver om alt som har skjedd, siden jeg har overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian'.


På ungdomsskolen, så kunne jeg sitte i mange timer, for å skrive en stil, når jeg hadde tentamen, for eksempel.

Men nå skriver jeg veldig raskt, for jeg er veldig stressa, for jeg blir tulla med over alt.


Så jeg bruker med vilje masse floskler, for å få litt flyt i skrivingen, og fordi jeg ikke har tid til å sitte hele dagen og finpusse det jeg skriver.

For da ville jeg sittet hele livet nærmest, for å bli ferdig.


Og jeg har ikke lyst til å skrive memoarer i flere tiår liksom.

Så jeg bare skriver det, for å fortelle min historie, og ikke fordi jeg tror jeg er som Hamsun, Ibsen, eller Knausgaard eller Ramslie, for den saks skyld.


Så den utdritinga her bommer også helt, synes jeg.

Så jeg skjønner at dette skal være et humorprogram.

Men NRK fikk tyn da Christoffer Schaug sa at Arve Oppsal hadde slanka seg ved å amputere beinet, (på grunn av kreft vel).


Det er det samme her, mener jeg.

Jenny Skavlan skjønner ikke hva en blogg er, (eller om hun representerer Johanitterordenen siden hun begynner å prate om katedral, og de kalles også Hospitalordenen, og hun sier også jeg er psykotisk, så det lukter Johanitterorden av Jenny Skavlan, synes jeg, de har samme flagg som Danmark, og henne onkel heter jo Fredrik som nærmest utallige danske konger), og sier jeg er psykotisk.


Dette er en ondskapsfull humor.

På samme måte som mot Arve Oppsal.

Den er ondskapsfull på flere måter, som jeg kan se det.

- De tuller med en som bor i England, og som derfor sliter med å skjønne angrepet.


- De vrenger det til at folk skal være psykotiske for å drive med vanlige ting som å blogge.

- De gjør seg til, og spiller åndsvake for å ødelegge for ryktet mitt, og få Ola Nordmann til å bli redd meg.


Så dette bør PFU slå ned på, synes jeg.

Jeg har tidligere blitt bedt av Nyhuus hos dere, å skrive paragrafer på klagen min, mot diverse debattforum, hos norske aviser, i 2007 og 2008 deromkring.


Jeg ser nå at det ikke er et krav egentlig.

Så jeg vil helst ikke at han Nyhuus skal ha med klagen min å gjøre.

Og Kokkvoll svarte jo ikke.

Så dere er en skamplett for landet, synes jeg.


Hva skal man si om Norge?

Et Presse Faglige Utvalg som ikke svarer.

Man kan jo like gjerne legge ned hele landet.

Landsvikere kaller man sånne som dere som ikke gjør jobben sin, når man har en stilling som er viktig for landet.


Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter