Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 28. mai 2013

Mer fra England

Da jeg skulle gaa ut doera i dag, saa laa det et brev fra Norge, under postluka, i doera.

Det laa 20 pund, i konvolutten.

En anonym bloggleser hadde sendt det til mat.

Jeg kjoepte stroem for ti pund, i innvandrer-butikken, rett rundt hjoernet.

Og fikk stroem i leiligheten.

Men jeg fikk ikke den nye bredbaandlinja mi, (fra Virgin), til aa virke.

Jeg faar se mer paa det i kveld.

Det er komplisert siden det er en Wifi-forbindelse, som jeg bruker.

Jeg har ikke fatt nettverkskortet, paa PC-en, til aa virke.

(En PC jeg kjoepte brukt, for noen maaneder siden, da politiet 'stjal' min forrige PC).

Og brukerveiledningen fra Virgin, den forklarer bare hvordan man bruker routeren deres, til Wifi.

Saa jeg kjoepte en Wifi-adapter, da jeg ikke fikk linja til aa virke, da den var ny.

Jeg skal kjoepe meg et vanlig nettverkskort, (de er ganske billige), og montere det i PC-en, (jeg har aapnet PC-en alt, og koblet fra en USB-port som skapte problemer for den gamle Windows-versjonen jeg bruker).

Saa det blir litt 'harry', naar det gjelder PC, hos meg, siden jeg har saa lite penger.

Det fulgte heller ikke med media, for Windows, da jeg kjoepte PC-en.

Men jeg kjoepte PC-en brukt, fra en litt 'harry' butikk, (maa man vel kalle den), i Dale St.

Og jeg tror ikke at de skjoenner det, (som jeg laerte da jeg jobbet for Arvato sin Microsoft-aktivering), at naar man selger en PC videre, som kom med Windows installert, saa foelger lisensen PC-en.

For den 'harry-e' butikken, de hadde vel installert en annen Windows-versjon, paa PC-en min.

Enn den som fulgte med, da PC-en var ny.

(Saann som jeg husker det, ihvertfall).

Saa det er mange fallgruver, som man kan havne i, naar man kjoeper brukt PC.

Saa jeg skulle oenske at jeg hadde mer penger, (saann at jeg slapp aa kjoepe ting brukt).

Det er helt sikkert.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter