Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 30. juni 2013

Enda mer fra Facebook









...familien drakk lørdagskaffen i kafeterian i andre etasje på Domus, før vi handlet blå-hvite varer i butikken i første etasje...
Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · 26. juni kl. 19:37






  • 62 personer liker dette.






  • Bjørn Holmsen been there, done that, ja det husker jeg godt, det var larviks storsenter det.






  • Else Lisbeth Gjertsen Har ei venninne som har den blå hvite bæreposen ennå med skøytene sine i
    ;D






  • Turid Gregersen Jobba i den kafeen i flere år:-)






  • Rebecca Røsand For ikke å snakke om kuleis i "sølvbeger" 1 brun og 1 grønn:)






  • Linda Maureen Skallist Både mamma og jeg jobba i den kafeteriaen.Mamma jobba der i maaaange år.:):)






  • Solfrid Egelid Husker godt når de åpna Domus....tenk et kjøpesenter..!!






  • Turid Gregersen Linda,da kjenner du og jeg hverandre,eller?






  • Annette Wiksten Fevang Film i den lille røde boksen i gangen og kronespill .






  • Siri Rosengren Rulletrappa og heis!






  • Eva Baumann Hendte vi drakk kaffe ellers i uka også






  • Erik Ribsskog Husker at like etter at mora mi fødte en ny sønn, (min halvbror Axel), høsten 1978.

    Så måtte jeg, (som da var åtte år), gjøre innkjøps-ærend, for mora mi, i Larvik sentrum.

    Og en gang, (når jeg først hadde vært på Thorfinns osv. og handla), når jeg var på Domus, i andre etasjen der, (ved kafeteriaen der), så dukka plutselig Tin-Tin, (også kjent som Egil), og Laila opp, (begge et par år eldre enn meg vel), og de jaktet på meg, inne på Domus der.

    Jeg tok heisen ned og så opp, vel.

    Og gjemte meg på parkeringsplassen, på Domus-taket.

    Så at Laila stakk hue ut av trapp-døra.

    Og så venta jeg litt til.

    Og så gikk jeg ned der bilene kjører ned.

    Og så hjem til Jegersborggate.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Sissel Horn Stensrud Vi pleide kjøre rulletrappa opp igjen og igjen til vi ble hivi ut Tenk rulletrapp i lille Larvik







  • Mariann Sletten Ja Sissel det er artige minner. Mine foreldre handlet ofte der på lördagene og det var jo litt spennende med den rulletrappa ja he he. Det var også parfymeri i 1 etasje og klesforretning i 2 etasje ved siden av kafeen ja. Husker også Torfinns ja. Og Albert Bõe hadde også stor matbutikk en gang.







  • Runar Hansen På toppen av rulletrappen sto det en utstillingsdukke, har ikke tall på hvor mange ganger jeg hilste på han, !







  • Lise Mikkelstrup Der fikk jeg alltid varm sjokolade med krem ,når mamma skulle drikke kaffi med noen venniner og ta seg en røyk eller to før vi skulle handle på domus ( butikken i første etasje )







  • Mariann Sletten Koselige minner. Og rett over gata eller rett nedenfor lå Frukthuset. Der var det svart av folk særlig på lördagene. Og lengre nede i Prinsegata lå matbutikken Brava. Husker noen den? Og forresten hvilket år var det slutt på Domus?







  • Anne Bi Mathiesen Husær veldig godt åpningen og rulletrappa som var sensasjon nesten, lå hjemme med meslingær og syns veldig synd på meg sjæl!!







  • Anne Bi Mathiesen Å det husær jeg ikke Tor......kunne kanskje være sent på 60 tallet?







  • Turid Gregersen jeg jobba der fra våren 72,tror det hadde vært oppe i et par år før det







  • Turid Gregersen Før Domusbygget ble bygd så var Samvirklaget på den tomta,med en kafe,hun ene som jobba i den kafeen beynte på kafeen i Domusbygget







  • Rune Støen Og parkering på taket.







  • Erik Ribsskog Domus hadde også en luke hvor man måtte signere for pantelapper og hvor de vel også solgte pastill-esker.

    Husker også at mora mi, (Karen Ribsskog), satt alene i kafeteriaen på Domus, da Larvik Tingrett skulle avgjøre om mora eller faren min skulle ha foreldreretten til søstera mi.

    Husker også at mora mi på 70-tallet viste meg at de solgte noen slags kikkerter, som man så forskjellige farge-mønstre i, når man snudde på noen hjul.

    Dette var noe de solgte i matbutikken, på Domus, (husker jeg).

    Så de hadde også noen leker der, da.

    (Av en eller annen grunn).

    Mvh.

    Erik Ribsskog










    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter