Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 28. februar 2014

Jeg sendte en e-post til Bjørn Ribsskog





Gmail - Nabovarsler i Nordre Jarlsberg








Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>








Nabovarsler i Nordre Jarlsberg











Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>


Fri, Feb 28, 2014 at 6:36 PM




To:
Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>






Hei,



beklager at det blir mange e-poster!



Driver sønnnen din med noe nabovarsler, i Nordre Jarlsberg der, (i Hof)?



Jeg er fra Berger, så jeg vokste liksom opp i nabolaget der.



Jeg har aldri hørt om at Ribsskog har bodd så nærme Berger.



Selv om mora mi Karen, bodde litt Sande/Holmestrand, på 80-tallet,

(etter at hu skilte seg fra faren min, og flytta først til Larvik).



Men det syntes jeg ble rart, at mora mi skulle bo så nærme meg, (når

jeg bodde hos faren min), så hvor hu bodde, det veit jeg ikke, for det

ble ikke til at jeg besøkte henne, den tida, som hu bodde der, (et år

eller noe, var det vel kanskje, som hu bodde litt nord for Hof).



Mora mi bodde i Larvik på 70-tallet og på begynnelsen av 80-tallet.



Så jeg er vant til å ta tog, (eller å sitte på med faren min), forbi Hof.



Fordi jeg besøkte jo faren min, (på Berger), noen ganger, den tida jeg

bodde hos mora mi.



Og jeg dro også på en del helgebesøk, til mora mi i Larvik, etter at

jeg flytta til faren min, på Berger, i 1979.



Jeg kjenner igjen et par navn, fra nabo-varselet, (selv om jeg bare

skumleste det, for å si det sånn).



Og det var Sanne.



Jeg jobba i samme butikk som Henning og Thomas Sanne, (nemlig på Rimi

Lambertseter), på midten av 90-tallet.



Jeg begynte som kasserer/butikkmedarbeider der, (tre vakter i uka), høsten 1993.



Og ble leder-vikar, sommeren 1994.



Og så aspirant og assisterende butikksjef, (fra høsten 1994 til våren 1996).



Så jobba jeg som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal, i drøye to år.



Og så begynte jeg som butikksjef, på Rimi Lambertseter, høsten 1998.



Jeg har også vært litt i Unge Høyre, i Høires Hus, i Stortingsgata, i Oslo.



(Ble dratt med dit av Magne Winnem, fra Røyken).



Dette var i 1991, da Jan Tore Sanner var Unge Høyre-leder.



Jeg var med i en komite, som finpusset valgkamp-programmet, til Unge

Høyre, før valget i 1991, (selv om jeg bare var på kurs-kvelder, (i

politikk), i Høires Hus, en eller to ganger).



For dette med Unge Høyre var liksom Winnem sin ting.



Jeg ble bare med dit, fordi at Winnem presenterte det som noe sosialt, liksom.



Så jeg havna liksom på huet oppi noe greier, i Unge Høyre, da.



Og de sender ikke attest eller kursbevis.



Heller ikke Høyre gjør det.



Winnem dukka opp hjemme hos meg på St. Hanshaugen, i 1996 eller 1997,

med web-sidene, til Høyre.



Og jeg hadde ikke hatt HTML på NHI, (for jeg gikk der fram til 1992,

og de hadde ikke helt skjønt at internett kom til å slå an, tror jeg,

så NHI-folk lærte ikke om web-design, på den tida).



Så jeg gjorde så godt jeg kunne, (med web-sidene til Høyre).



Jeg hadde jo hatt en god del programmering, på datalinja og NHI.



Så jeg kunne jo rette noen 'bugs' på disse nevnte nettsidene.



Men attest får jeg ikke nå.



Og penger fikk jeg ikke da.



Jeg tenkte på dette, siden jeg så navnet Solberg, i nabo-varselet.



Artig å høre hvordan din Ribsskog-linje, (nummer IV, ifølge din

slektsforskning), som vel er vestlendinger og trøndere, klarte å

havne, i 'mitt nabolag' liksom, i Hof.



På forhånd takk for eventuelt svar!



Mvh.



Erik Ribsskog




19884_1_A.pdf
145K


PS.

Her er vedlegget:


Enlarge this document in a new window
Digital Publishing with YUDU

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter