Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 8. mars 2014

Mer fra Facebook

  • Samtale startet i dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei Lise Lotte,
    (jeg blir tulla med av myndighetene, (og får ikke arbeidsledighetstrygd osv.), så jeg må tulle litt, på Facebook).
    Så tjukk du har blitt!
    Jeg husker deg fra da du gikk i første klasse, (må det vel ha vært).
    Min Berger-klasse, satt egentlig i håndarbeids-kjelleren, i det gamle skolebygget, på Berger skole.
    Men i enkelte o-fag-timer, (var det vel), så skulle vi være i biblioteket, (var det vel kanskje), i landskapet.
    Jeg syntes at det var vanskelig, å konsentere seg, i landskapet.
    Og jeg var også en 'racer', som ble fort ferdig, med oppgavene, (så jeg ble sittende å se på din klasse).
    Dere hadde vår musikk-lærer, (en myk man, med 'puse-stemme'), som klasse-forstander.
    Du rakk opp hånda, og musikk-læreren sa navnet ditt, med en barnslig/myk stemme.
    Det var morsommere å se på de dumme førsteklassingene, enn å lese i de kjedelige bibliotek-bøkene, (om noe kjedelige greier).
    Du bodde vel på Øvre, tenker jeg.
    Jeg bodde på Nedre, og kan ikke huske deg derfra.
    Men min lillesøster heter Pia Charlotte, så derfor husker jeg kanskje Lise Lotte da, (som vel må sies å være et søtt navn).
    Husker du hva musikk-læreren het, forresten?
    Vår klasseforstander Allum døde ganske nylig, nemlig.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    https://www.youtube.com/watch?v=P01hRhD0NGQ
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    du skjønner at Ronald Lund, hadde fortalt til meg det, (i håndarbeids-klasserommet vårt), i tredje eller fjerde klasse.
    At han hadde pult, med ei yngre jente, (som lå med alle liksom vel), i en skråning, oppe på Øvre, (mens det var mange andre folk der og sånn).
    Så jeg lurte nok på hvordan dere Øvre-ungene var da.
    Og så var det ikke plass, til alle gruppene, (i klassen vår), i biblioteket.
    Og så måtte jeg sitte midt i landskapet der.
    Like ved der dere satt da.
    (Og jeg var ganske konkurranse-menneske.
    Så jeg var ikke så glad i gruppe-arbeid da.
    Noe sånt).
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Forresten,
    mens jeg skriver til noen 'landskapet-folk'.
    Du satt jo i landskapet sammen med min søster Pia Charlotte Ribsskog, min stesøster Christell Humblen og deres venninne Nina Monsen.
    Hva heter deres klasseforstander, forresten?
    Du skjønner, Pia og Christell, (og delvis Nina Monsen), bodde i 'Haldis-huset', i Havnehagen.
    Og jeg selv bodde først i Hellinga og så i Leirfaret, (aleine).
    Så det var ikke sånn, at jeg og mine søstre, pleide å sitte sammen, ved matbordet, og prate om 'dagens gjerninger'.
    Så hva deres klasseforstander het.
    Det veit jeg ikke.
    (Så man kan vel ikke egentlig si det, at disse er søstrene mine.
    Min klassekamerat Carl, visste nok hva klasseforstanderen deres het.
    For han hadde en bror, (Hans Martin), i den samme klassen.
    Men Carl er jo død nå.
    Dere 'landskapet-folka', ble kanskje som en eneste stor klasse, forresten?
    Hm).
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter