Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 20. desember 2014

Mer om 'Ågot-huset'

WP_20141105_646 ungkars rom

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/11/fler-bilder-fra-norge_7.html

PS.

De vinduene, som er markert, med rød ramme.

De tilhører et soverom, hvor min far vel bodde.

Etter at han og min mor, ble separert, i 1973, (var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Ihvertfall, så var det sånn, (husker jeg).

At min søster Pia og jeg, bodde på dette rommet.

Når vi var på feriebesøk, hos min far, i 1973 og 1974, (må det vel ha vært).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Inne på det rommet, så stod det to senger, (mener jeg å huske).

Og jeg likte å ha den senga, som var nærmest 'hoveddelen', av huset, liksom.

Og på veggen, over den senga, så var det et klistremerke, (husker jeg).

Og på det klistremerket, så var det bilde, av en racerbil, og et målflagg, fra Formel 1, (eller noe i den duren), husker jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Fra et av feriebesøkene, til Pia og meg, i dette huset, (på begynnelsen/midten av 70-tallet).

Så husker jeg det, at min far, leste 'natta-eventyr', for oss.

Og da leste han, (flere kvelder på rad), om troll osv., fra en bok, med norske folkeeventyr, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg husker det, at i påskefeiren 1974, (må det vel ha vært), så var Pia og jeg, på besøk, (hos faren vår), i 'Ågot-huset'.

Og jeg husker enda det, at jeg satt i skinnsofa-gruppen, (eller i en annen behagelig stol), i stua, til Ågot og Øivind.

Med et påskeegg, som jeg hadde fått.

(For jeg fikk ikke så mye godteri, hos mora mi, mener jeg å huske).

Og jeg husker enda det.

At ikke bare, var det sjokolade-biter, (innpakket i folie vel), inni påskegget.

Men det var også sånn, at selve påskeegget, var laget, av sjokolade.

Så man kunne faktisk ta av noe folie, fra selve skallet, til påskegget, og så var det enda mer sjokolade der, liksom.

Noe jeg ikke hadde forstått, med en gang.

(At skallet, til selve påskeegget, var laget, av sjokolade, da).

Og den påskeaftenen, (må det vel ha vært).

Så satt jeg for det meste bare stille, i den stolen eller sofaen, (mener jeg å huske).

(Med dette påskeegget, da).

Siden at Pia og jeg, hadde fått en tøff stefar, (hos mora vår, i Vestmarka), som het Arne Thormod Thomassen.

Og vi hadde vel nesten glemt faren min og dem, (tror jeg).

Så vi, (eller ihvertfall jeg), var litt sjenerte, ovenfor faren min og dem, da.

(Noe sånt).

Men jeg husker at jeg syntes det, at det var morsomt, å få så mye godteri ihvertfall, denne dagen.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det var vel også, i dette rommet, (som vinduene til, er merket, med rød ramme, på bildet ovenfor).

At min 'Follo-fetter' Ove, og meg selv, måtte bo.

(Det var tvang for min del ihvertfall, (må jeg si).

Siden at faren min sa det, at jeg måtte hjelpe, (og bo sammen med), Ove, i jordbærsesongen, denne sommeren.

Som jeg har skrevet om, i en av de forrige bloggpostene, blant annet).

Og det var vel sommeren 1986, (før jeg dro, på språkreise, til Weymouth), mener jeg å huske.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter