Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 30. desember 2015

Min Bok 8 - Kapittel 48: Og enda mer fra Løvås

Det var også sånn, (på Løvås).

At onkel Martin 'babla' om, at han og jeg, skulle jobbe med, å gjerde inn, mer av 'beite-områdene', på gården.

Dette var, etter at jeg hadde jobbet, med mye tungt arbeid, (som å flytte et lass med singel og grave grøfter, osv.).

Så jeg merka det, på kroppen, at jeg var rimelig utkjørt, da.

På den samme tida, (våren/sommeren 2005), så hadde Martin mest, sitti på låven, og lest i avisa, (må man vel si).

Så han var antagelig mer klar, for dette 'gjerde-arbeidet', (enn meg), da.

(Noe sånt).

Men dette arbeidet, kom aldri i gang, (av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dette 'gjerde-arbeidet', skulle foregå sånn, (ifølge onkel Martin).

At han og jeg, skulle slå noen slags runde påler, ned i jorda, med en slegge, (eller noe i den duren).

Og så skulle vi, sette noe slags hønsenetting, (eller hva det kan ha vært), mellom pålene, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dette, (å sette opp mange ti/hundre-talls meter, med gjerde), var rimelig dyrt, (for gården).

Men selve materialene, til 'beite-gjerdene', ble betalt, av myndighetene, (sånn som jeg forstod det, på onkel Martin).

(For onkel Martin, hadde jobba, en god del, (forklarte han), med denne typen 'gjerde-arbeid', i årene før, jeg dukka opp, på gården.

Og da hadde visst staten/myndighetene, gitt gården støtte, ved å betale penger, for disse pålene osv., da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Grunnen til, at jeg følte meg litt utslitt etterhvert, på Løvås.

Det kan ha vært, (i tillegg til det harde arbeidet), at jeg muligens ikke fikk i meg, bra nok mat der.

Da jeg bodde, på St. Hanshaugen, og gikk, på ingeniørhøyskolen, (eller HiO ingeniørutdanningen, som det egentlig het, på den tida).

Så trente jeg på Sats, et par ganger i uka, (som regel), var det vel.

(Og det pleide jeg også å gjøre, (på the Sports Centre), da jeg studerte, ved University of Sunderland).

Og på den tida, (fra 2002 til 2004), så spiste jeg mye kyllingfilet, osv.

(Og i Sunderland, så gikk det mye, i biff og chicken-nuggets, husker jeg).

Så det kan være, at den maten, som jeg spiste, på Løvås.

(Det var mye godteri og potetgull, som Martin pleide å kjøpe for meg, (mer eller mindre 'automatisk'), på mitt Visa-kort.

Og Grete sin middagsmat, (som ofte var fiskeboller i karrisaus, (for eksempel), eller forskjellig vegetar-mat, som jeg ikke hadde hørt om før, (må man vel si)).

Og brødskiver gikk det også, en god del av).

Men det er mulig, at jeg ikke fikk i meg nok mat, da.

Eller at jeg fikk i meg, for lite proteiner, (som det er mye av, i biff og kyllingfilet, osv.).

(Hvis ikke problemet var, at det begynte, å bli juni og juli, osv.

Og da ble det kanskje, litt vel varmt noen ganger, å drive, med hardt kroppsarbeid.

Det er mulig).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter