Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 6. januar 2016

Mer fra Norge

I dag, (tirsdag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle.

Jeg rakk akkurat ikke Oslo-bussen.

Så jeg tok Rykkinn-bussen, (som går tre minutter seinere), til Sandvika.

Og så tok jeg toget, til Nasjonalteateret stasjon.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg stod så og venta, (i Sandvika), i cirka ti minutter, på Lillestrøm-toget.

Og jeg gikk, mot den nærmeste 'Ubetjent'-vogna, (siden at jeg har reisekort, som det heter).

Og jeg holdt på å kræsje, med ei ganske svært tog-dame, (i 50-åra vel), med grått hår.

Hu gikk ut av 'Ubetjent'-vogna, når jeg gikk på.

Hu sa: 'Hei', (må det vel ha vært), til meg, mens jeg hørte, på walkman.

Så jeg svarte ikke noe, må jeg innrømme.

Men jeg stusset over, at hu dama, kom ut, av en ubetjent-vogn, da.

Hvordan var dette, på 80/90-tallet, tenkte jeg.

(For jeg pleide jo noen ganger, å besøke, min fars kusine Reidun sin adoptivsønn Øystein Andersen, i Lørenskog, på 80/90-tallet.

Så jeg er litt vant med, å ta lokaltog, da.

(Må man vel si).

Og også, når jeg besøkte bestemor Ågot, (på Sand), de første årene, som jeg bodde, i Oslo.

Så hendte det, at jeg tok et lokaltog, mellom Oslo og Drammen).

Var det tog-ansatte, på ubetjent-vognene, på 80/90-tallet, tenkte jeg.

(For disse vognene, fantes på den tida og, mener jeg å huske).

Og den tida, så var det vel bare, NSB-ansatte, i de vognene, hvis det var kontroll.

Hm.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Da toget kom fram til Oslo.

Så gikk jeg, til Coop Extra Pilestredet Park.

For en trang inngangsdør, tenkte jeg, om den elektriske inngansdøra der, (da jeg gikk inn, i butikken), husker jeg.

(For Coop Extra, skal liksom være så bra, da.

Sånn som jeg har skjønt det, fra reklamene deres, osv.).

Og jeg skulle pante noen tomflasker, som jeg hadde med meg, i en bag.

Og det fløy ei Coop-blondinne rundt der, og vaska, (eller noe sånt).

Og brukte kundene sin vask, (som stod ved flaskeautomaten), mens jeg stod, og panta flasker.

Så da ville det blitt litt rart, å bruke den vasken, (etter å ha panta flasker), må man vel si.

Hvis den vasken, er til kundene.

Så blir det vel litt rart, hvis de butikkansatte også bruker den, (må man vel si).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg gikk inn i butikken, for å se, om de hadde noen bra tilbud, på brus, (eller noe i den duren).

Og en ung mann og ei blondinne, dukka opp der.

Og jeg lurte på, om de liksom, var noe gate-teater, eller noe.

For det ble litt klamt liksom, (borti brusen der).

Manglende intimgrenser, mistenkte jeg, at de hadde.

For han unge mannen, gikk litt for nærme, der jeg stod, (i brus-avdelinga), synes jeg.

Før jeg flytta, til England, i 2004.

Så pleide jeg å handle, på Rimi St. Hanshaugen Senter, (hvor det nå er Rema Ila).

(Etter at jeg begynte, på ingeniørhøyskolen, høsten 2002).

Og da, så pleide ikke folk, å gå så nærme meg, i butikken, (sånn som jeg husker det).

Så jeg reagerte litt, på dette unge paret, må jeg si.

Og da de gikk ut, av kassa, så snakka de, med ei blond kassadame, (muligens hu som brukte 'pante-vasken', og at hu liksom var 'overalt' der).

Og han unge mannen snakket på engelsk.

Og sa det, at de hadde vært på ferie, i tre år, vel.

(Til hu kassadama).

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg trengte nytt sim-kort, (til mobilen), ettersom at noen har tulla, og portert mitt forrige mobil-nummer, til Chili.

Jeg så i hylla.

Netcom sim-kort hadde de.

Men de koster 200 kroner, i måneden, (å bruke).

Og det er kanskje greit, for skravle-sjuke.

Men for meg, så blir det uøkonomisk, mistenker jeg.

Litt dumt, å betale 200 kroner, i måneden, hvis man bare ringer, et par samtaler, (i måneden), liksom.

Så jeg droppa Netcom, (må jeg innrømme).

De hadde også noe som het Talkmore.

Men de har ikke jeg hørt så mye om før, (må jeg innrømme).

Hvem eier dette firmaet, liksom.

Nei, jeg mistenkte, at dette kunne være, et litt kjedelig/useriøst firma.

Så jeg valgte igjen Telenor da, (må jeg innrømme).

(For Telenor har liksom 'vanlige' kontantkort.

Så man mister ikke saldoen, på slutten av måneden, (som med Netcom), da.

Selv om man riktignok mister saldoen, hvis noen 'kødde-porterer' mobilnumeret ens, til for eksempel Chili).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg brukte så selvbetjenings-kassene.

Og scannet pantelappen og sim-kortet.

Men på Føtex i Danmark, så har de en sprekk, som pantelappene, skal puttes i.

Men så ikke på Coop Extra.

Jeg spurte kassadama.

Og hu kunne ta pantelappen, sa hu.

Neste gang, så var det bare å kaste pantelappen, (etter å ha skannet den), sa hu.

(Noe sånt).

Og det syntes jeg, at var rart.

For da jeg jobba, i Rimi.

(Noe jeg gjorde, fra 1992 til 2004).

Så skulle kassamedarbeiderne, telle pantelappene, hver dag, (sånn som jeg husker det).

(Og sånn var det vel muligens, på OBS Triaden og CC Storkjøp og).

Så at man bare skal kaste pantelappene.

Det hørtes rart ut, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Og da jeg skulle gå ut, av butikken.

Så stod det en ung mann, og gjorde noe med høretelefoner til walkman vel.

Rett på innsiden, av den trange elektriske døra.

Det ble som noe gate-teater, syntes jeg.

Så jeg venta, til han liksom, var ferdig, med å 'kveme' da.

(Må jeg innrømme).

Før jeg gikk ut, av butikken.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Og når jeg drar, med Stena Line.

Så hender det, at jeg har lyst til, å liksom kjøle ned hjernen, med en kald halvliter øl.

Men han Memhet, som jobber, på ferja.

Han har nå to ganger, solgt meg lunka øl.

(En gang, i C View, for en eller to måneder siden.

Og i helga, i Riva bar, på Stena Saga).

Så det lurer jeg på, om er bevisst kødding, fra noen svensker, (siden at Stena Line, er et svensk firma).

Det var også sånn, at de hadde tilbud, på øl og lakris-shot, i C View, ifjor en gang, vel.

Men da visste bartenderen meg, at de lagde lakris shot-en selv der.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Og den shot-en, smakte det ikke så mye av, (sånn som jeg husker jeg).

Så det var litt amatør-messig, (eller noe tull), må man vel si.

(Bare noe jeg tenkte på nå).

Og Stena Line svarer ikke, på klagene mine, (sånn som jeg husker det), så det er vel ikke noe vits i, å sende fler e-poster til de, tenker jeg.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter