Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 23. september 2016

Mer om Bergstø 2, (som jeg eier, en del av)

img345

img346

img347

img348

PS.

Det virker som for meg, at det var seks søsken, som aldri flytta hjemmenfra.

(Og det var Harriet, Randi, Hans, Otto, Gunnar og Idar.

Noe sånt).

Og så var det to søsken, som flytta hjemmenfra, og etablerte seg, utenfor foreldrenes hjem.

Og det var Øivind, (som var min farfar), og Ragnar.

(Noe sånt).

Og hu Marit Olsen, (min fars kusine), som arvet mest, etter disse 'ungkar/frøken-søsknene', det er antagelig Ragnar sin datter, (og ikke Harriet sin datter, som jeg tidligere har mistenkt), hvis jeg skulle tippe.

(Siden at Ragnar, vel var den eneste, av Øivind sine søsken, som flytta hjemmenfra.

For Ragnar og Øivind solgte, sine eiendoms-deler, til de seks 'ungkar/frøken-søsknene', når foreldrene døde, (kan man se ovenfor)).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Ragnar var født, i 1903.

Og hvis han var 25 år gammel, da Marit ble født.

Så er hu født, i 1928.

Så hu er snart 90 år gammel, (kan man mistenke).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Man kan også mistenke, at Marit, er en 'gammel jomfru', siden at hu fortsatt het Olsen, (til etternavn), i 2005.

(Da jeg arvet min del, av blant annet Bergstø 2).

Så man kan mistenke, at hu Marit Olsen, ikke har noen etterkommere.

Og isåfall, så er det bare Øivind sine etterkommere, som er igjen, når Marit dør.

Og da, så vil jeg teoretisk få, tilsammen en sjettedel, av Bergstø-eiendommene.

Siden at Øivind hadde tre unger, (nemlig Arne, Håkon og Runar).

Og min far Arne, har to unger, (nemlig min lillesøster Pia og meg selv).

Og hvis Bergstø-eiendommene, er verdt 12 millioner.

Så blir en sjettedel to millioner.

(For å ta et eksempel).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Nå har jeg ikke klart, å spore opp, Marit Olsen, (min fars kusine).

(For det er jo, et veldig vanlig navn).

Men hu har nok antagelig, arvet en del, etter sin far Ragnar, og hans kone, (hva nå hu het).

Og en eventuell arv, etter en barnløs Marit Olsen.

Den vil også gå tilbake, til Øivind sine etterkommere.

Så hvis det etter Marit Olsen, (utenom hennes deler av Bergstø-eiendommene), er verdt seks millioner.

Så blir teoretisk min del, etter Marit Olsen, verdt en million.

(Hvis jeg ikke blir gjort arveløs, eller noe sånt, da.

For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Man kan også se ovenfor, at min farfar, (Øivind Olsen), noen ganger blir kalt: 'Eivind'.

Og det kan jeg kun huske, at har skjedd, en gang tidligere.

Og det var i begravelsen hans, (i Svelvik), på første halvdel av 80-tallet.

Da var det en prest, (fra Vestlandet vel), som også kalte han Eivind, (sånn som jeg husker det).

(Av en eller annen grunn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Datoen for når min oldefar kjøpte Bergstø 1, er forresten 17. desember 1929, (ser jeg i papirene, for den eiendommen).

Og min farfar, (Øivind Olsen), ble født 29. august 1912, (ser jeg i disse Bergstø-papirene).

Så han var søtten år gammel, da de kjøpte Bergstø, (får jeg det til å bli).

Så min farfar, var altså oppvokst, i en eiendom, som het Arnestø.

(Hvor min oldefar bodde, før han kjøpte Bergstø).

Og den eiendommen, lå også, i Støa/Holmsbu, (sånn som jeg har forstått det).

Men jeg tror ikke, at den eiendommen finnes lenger, (altså at bygningene finnes fortsatt).

(Uten at jeg vet dette sikkert).

Men min farfar, hadde altså ikke Bergstø, som barndomshjem.

Men noen av hans yngre søsken, (for eksempel Idar, som ble født, 29. oktober 1921, så kanskje litt annerledes på det).

Og min grandonkel Idar, fortalte meg, at min farfar jobbet, for sin tante Ragnhild Olsen/Olsson sin svigerfar, (blir det vel), på Berger, i cirka ti år, før han begynte, å jobbe, for Jebsen.

(Noe sånt).

Og min farfar, han jobbet for Jebsen, da han fikk sin eldste sønn, (min far Arne), i 1944, (var det vel).

Og da hadde han vel jobbet, for Jebsen, i mange år, (tror jeg).

(Siden at han kunne gifte seg, med en av Jebsen sine tjenestepiker.

Nemlig min farmor Ågot).

Så det er mulig, at min farfar Øivind, ikke har bodd, på Bergstø, i det hele tatt.

(Noe det faktumet, at han solgte sine eiendoms-deler, til 'ungkar/frøken-søsknene', når han arvet, vel kan tyde på).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter