Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 26. juli 2018

Mer fra Norge

I dag har jeg flytta ut fra Rønningen vandrerhjem, hvor jeg har bodd, den siste uka.

Det lukta råtten fisk, på gangen der, (jeg hadde rom nummer 413).

Men lukta gikk litt bort, de siste dagene.

Men ellers så virka det litt rart.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg skulle sjekke ut i dag, (rett før klokka elleve).

Så stod det, ei blondine, og vanna søppelkassa, (eller hva det kan ha vært for noe rart, som hu dreiv med).

(Utafor døra til resepsjonen).

Og hu sa hei.

Men hu hadde ikke noe uniform på seg.

Men det viste seg, at hu var resepsjonsdama, likevel.

Så litt rart, at de skal vimse sånn, utafor hotell-bygget.

Og også at de ikke har uniform.

(For å si det sånn).

Da kan det lett bli misforståelser.

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg skulle så ta toget, inn til sentrum.

Og et tog, var forsinka, sånn at jeg måtte stresse, for å rekke det.

Og det neste toget, (fra Kjelsås stasjon), gikk nesten halvannen time seinere.

Så jeg prøvde å rekke toget.

Og jeg kjøpte billett, på 'feil' side, (for det er der billett-automaten står).

Og så skulle jeg aktivere billetten.

Samtidig med at toget kom.

Men den 'aktiverings-maskinen' virka ikke.

(Virka det som).

Og så stod den automaten utafor Teknisk Museum.

Snakk om latterlig system.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Da jeg gikk på NHI, så lærte jeg, at datasystemene skulle simulere det gamle systemet.

Men billett-maskinene simulerer ikke en billett-luke-ansatt.

For da ville maskinen kun ha solgt en billett, og printet ut den.

Neida, billetten skal også på et kort.

(Og på det kortet så skal man aktivere, fornye, ha 'reisepenger' og tilleggsbilletter, osv., osv.

Så man blir jo surrete til slutt.

Spesielt hvis toget kommer da og da.

For å si det sånn).

Så da blir det 'russisk', (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Da jeg skulle sjekke inn, på det nye hotellet.

Så sa de at det var kansellert.

Men jeg hadde ikke kansellert.

(Jeg hadde vært på hoved-Deichman, og printet ut booking-bekreftelsen.

Og hadde den med meg.

Som en referanse, liksom.

Må man vel kalle det).

Det stod, (på Agoda), da jeg bestilte, at man kunne betale, under oppholdet.

(For eksempel når man sjekket inn.

For å si det sånn).

Men hotellet sa at det var kansellert, siden at jeg ikke hadde betalt på forhånd.

Så hotellene sliter, når de selger hotellrom, på X antall nettsteder.

(Kan det virke som).

Men til slutt, så ga de seg, og de lot meg få hotellrommet til den avtalte prisen.

(Etter å først ha prøvd seg med, at det skulle koste to-tre tusen ekstra.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

På hoved-Deichman, så søkte jeg litt, om Lill Astrid, (fra Min Bok 2).

Og hu døde visst av kreft, (stod det, i dødsannonsen).

(Muligens fra da hu tok høyfjellssol, (og ble rosa), på midten av 80-tallet.

Noe jeg har blogget om tidligere).

Og navnet på hennes første samboer, (som Magne Winnem og jeg var i bursdagen til, studieåret 1989/90, på Hauketo), var Frank Jørgensen.

(Noe sånt).

Og Lill Astrid og Frank fikk en sønn, (Rino Alexander Tollefsen), mot slutten av det nevnte studieåret, (1989/90).

Men det hadde jeg glemt, at hu Lill Astrid, var gravid osv., på den tida.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter