Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 4. februar 2020

Foreldrene til Erik Thorhallsson, (min fars tidligere arbeider), har visst drevet butikk på Berger. Det visste jeg ikke


PS.

Da jeg bodde på Berger, (fra 1979 til 1989).

Så var det to butikker der.

Det var Oddmund Larsen sin kolonial, (seinere Prima/Micro 1000), på Sand.

Og så var det Samvirkelaget, (som lå like ved Fossekleiva fabrikk/Samhold, i veien ned mot Bergerbukta/Bergerbanen).

Og noen sa vel, at det også hadde vært, en butikk, like ved Berger-kafeen, (på toppen av en bakke der).

Og det kan muligens ha vært butikken, til Erik Thorhallsson sine foreldre, da.

(Hva vet jeg).

Det kan muligens ha vært snakk om, det bygget, hvor min fars stesønn Viggo Snoghøj, (var det vel muligens), startet treningsstudio, (på begynnelsen av 80-tallet).

(Jeg lurer på om faktisk het noe med SATS.

Ihvertfall så stod det SATS på vannflaskene deres, (eller noe lignende).

Mener jeg å huske).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Øverst til høyre.

Så kan man se, at Erik Thorhallsson var med, i kulestøt-konkurranser.

(Som han vant).

Og på den tida, (begynnelsen av 80-tallet), så hadde jeg skoleavis, i valgfag, på Berger skole.

Og noen skrøyt av Erik Thorhallsson og Harald Sand, (heter han vel), i skolegården.

For de hadde kommet på tiende plass, (eller noe sånt), i Donald Duck-lekene.

(Ble det sagt).

Men når jeg ser at Erik Thorhallsson pleide å vinne.

Så var det kanskje noe sarkastisk.

(At de var skuffet, over at disse ikke gjorde det bedre, (for Berger).

Og at de var ironiske, (de som prata om dette i skolegården), da.

Noe sånt).

For jeg skrev da om dette, (prestasjonene til Erik Thorhallsson og Harald Sand), i Skoleavisa, (husker jeg).

Og det kan ha vært sånn, at disse da ble sure.

Fordi at de pleide å gjøre det bedre, (og da ble det ikke skrevet om).

(Tenker jeg nå).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg var nok ikke så flink, som journalist, da jeg var ti år.

For da hadde jeg kanskje funnet ut, at storesøsteren, (Alfhildur), til Erik Thorhallsson, også dreiv med kulestøt.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:



PS 5.

Det kan også være, at Erik Thorhallsson sine foreldre sin butikk, lå i Dødssvingen, (som min far sa).

(Like ved Bjerkøya).

For der var det en branntomt, som var synlig lenge, (på 70/80-tallet), mener jeg å huske.

Og det kan stemme med, at Erik Thorhallsson sin far, visst hadde problemer, med brann, (i forbindelse med et lager, eller noe lignende).

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:


PS 7.

Det kan virke som, (i PS-et ovenfor), at faren til Erik Thorhallsson ble kelner, i Oslo, etter at hans butikk, (på Berger), ble lagt ned.

(Og han flytta fra kona, vel.

Noe sånt).

Og det kan stemme med.

At jeg traff Erik Thorhallsson og faren, en gang, på Eldorado kino.

Dette var det første året jeg var student i Oslo, (studieåret 1989/90).

Og jeg skulle se filmen: 'Erik the Viking', (husker jeg).

Og faren til Erik Thorhallsson, sa ikke noe.

Men Erik Thorhallsson forklarte at det var faren, vel.

(Noe sånt).

Så Erik Thorhallsson hadde muligens slutta å jobbe, for min far.

Og istedet flytta inn, hos sin egen far, i Oslo.

Og Erik Thorhallsson ble etterhvert direktør, i Bladcentralen, (og flere andre firma).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Mer om Erik Thorhallsson:


https://bok365.no/artikkel/tap-tap-og-atter-tap/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter