Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 25. mars 2020

Sylvia Thrane, (fra Bergeråsen), er visst død


https://buskerud.vareminnesider.no/memorial_page/memorial_page_ads.php?order_id=3495949&set_site_id=6&sign=e43090d04ad6825c4557782d9a31dafa

PS.

Jeg visste ikke, at Sylvia Thrane, hadde en slekning, som het Adolf.

Det kan muligens være broren, (tenker jeg).

Jeg husker at Sylvia hadde, en niese, som min yngre søster Pia og min yngre stesøster Christell, dro på EF-språkreise sammen med, til Bournemouth, sommeren 1988.

Og den høsten, så var det, et EF-treff, på Sjølyst.

Og jeg hadde dratt med min tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen, til Brighton, (på min tredje språkreise), den samme sommeren.

Så Øystein, Pia, Christell og meg, var alle sammen, på Sjølyst.

(Min far kjørte Pia, Christell og meg dit.

For å si det sånn).

Og Pia og Christell hang der, (i en trapp opp til festsalen/andre etasje), sammen med to jenter.

Og hu ene var Sylvia sin niese, (som muligens var fra Stovner, (hvor Christell hadde en 'pen-pal'/venninne)).

Og hu var pen, (sånn som jeg husker det).

Jeg tror kanskje at man til og med må si deilig.

(Noe sånt).

Hu minna kanskje litt, om Belinda Carlisle.

(Selv om jeg bare så niesa til Sylvia en gang.

For å si det sånn).

Og noen uker etter dette, så hang Sylvia, i butikken, på Sand.

(Da jeg skulle handle der.

Etter å ha spist middag, hos min farmor).

Og da var det, for sin niese, (virka det litt som, for meg, på tiskinga med kassadama osv.).

(Sylvia skjønte ikke hva niesa så i meg, (sa hu vel til kassadama).

Noe sånt).

Og da var det sånn.

Da jeg kom bort til 'min' leilighet, (egentlig min fars leilighet), i Leirfaret, (på Bergeråsen).

At min søster Pia, venta på meg der, (i gangen vel).

(Hu var som regel aldri der, (før dette).

For hu var liksom adoptert, av min fars samboer Haldis Humlen.

Og de bodde et steinkast unna.

Nede i Havnehagen.

For å si det sånn).

Og Pia fortalte, at Sylvia sin niese, (som Sylvia vel hilste meg fra, i butikken), var ei slags skjøge da, (som lærer Theoball prata om, i kristendomstimene, på ungdomsskolen), som lå med alle.

(Noe sånt).

Så jeg fikk litt bakoversveis, (av det hele), husker jeg.

(For å si det sånn).

Hvordan kunne Pia vite, hva som skjedde, borte i butikken, (på Sand), liksom.

(Hvor hu vel nesten aldri var.

Såvidt meg bekjent.

Jeg møtte henne aldri der ihvertfall, (sånn som jeg husker det).

Selv om jeg handla der, flere dager i uka, fra 1979 til slutten av 80-tallet.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Sylvia het visst Olsen til pikenavn, (fra Nordlys 13. mars 1959):


https://www.nb.no/items/2c6c337f5183543af5c21440cfde30da?page=7&searchText="viggo%20thrane"

PS 3.

Feltspatveien 11, (hvor Sylvia visst bodde, i 1959).

Det er bare, et steinkast, unna Rimi Nylænde, (tidligere Balstad, som nå er Bunnpris), på Lambertseter.

(Hvor jeg jobba, blant annet som butikksjef, fra 1998 til 2000.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Sylvia var visst først gift, med en Arne Skøien, (fra Aftenposten 22. januar 1955):

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter