Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 17. januar 2009

Enda mer fra Nevlunghavn. (In Norwegian).

Photos
from Costa del Nevlunghavn


Photo
3 of 18
|Back
to Group
|See
All Photos







Drag
the corners of the transparent box below to crop this photo into your
profile picture.











Click
on people's faces in the photo to tag them.











Added
by you
to the group "
Costa
del Nevlunghavn
"



Share


Tag
This Photo
Edit
This Photo
Remove
This Photo


Added
May 16, 2008

-
Comment



 Erik
Ribsskog

at
12:52pm May 16


Her
er fra Nevlunghavn, sommeren 83.

Det er bestefaren min
Johannes, og søstra mi, og katta mi.

Vi var fra Berger
i Svelvik, jeg og søstra mi, men farmora mi, var ikke så
glad i katter, så jeg tok med katta.

Fattern lot meg bo
aleine, fra jeg var ni osv., så det var greit å ha katt
osv., da i det minste.

Så fikk jeg penger til å
kjøpe mat til katta osv., og meg selv da, hele tida da.

Det
var på loftet her som at de russiske kameraene lå, som
jeg har kommentert på et annet bilde.

Bestefaren min
Johannes, han døde i Spania, i 85, mener jeg det må ha
vært.

Bestemora mi, skreiv i hvertfall at han døde
to år etter det her, på et av bildene.



 Erik
Ribsskog

at
11:45pm January 16


Bestefar
ser litt trist ut på det bildet her.

Det er sikkert
fordi at når bestemor Ingeborg skal ta bilder, da driver hun å
manøvrer og dirigerer og maser høl i hue på folk,
til de sitter akkurat som hun sier da.

Så jeg husker jeg
prøvde å roe ned katta, under bilde-takinga, for jeg var
bekymra for at katta skulle bli vettskremt av den masinga til
bestemor Ingeborg.

For katta var bare vant til å bo hos
meg i Leirfaret på Bergeråsen da.

Mens søstra
mi bodde i Havnehagen på Bergeråsen, sammen med faren
vår, i huset til Haldis, dama hans, og hennes barn, Jan og
Christell bodde også der.

Så jeg var ikke så
flink til å gå klær og sånn.

Den grå
genseren der var alt for kort på armene og sånn.

Mens
søstra mi er kledd i rosa, så hun var moteriktig kledd,
ifølge 1983-moten som jeg tror dette bildet er fra.

Sommeren
83 antagelig.

Da dukket det også opp en eske med
russiske kamera opp på loftet der ja, i huset der.



 Erik
Ribsskog

at
11:48pm January 16


Det
sa bestemor ifjor, at var fra en fyrvokter, som bodde der før
de flytta inn, i 75 ca.

Stefaren vår, Arne Thormod
Thomassen, hadde rådet besteforeldrene våre å
flytte dit fra Sætre i Hurum.

Det er faren til Axel
Thomassen, halvbroren min, som er kokk på resturant Oskar
Bråten på Thorshov.

Men Axel var ikke født
da, i 1975.

Og i 1983, så bodde Axel hos Arne og Mette,
i Drammen eller på Røa eller i Parkveien, så vi
hadde ikke så mye med Axel å gjøre da, jeg og
søsteren min, så Axel var ikke med, han var nok i Oslo
antagelig.

Men men.

Jeg har et annet bilde hvor man ser
bedre at den genseren er for liten for en 13-åring.

Jeg
skal se om jeg finner det.



 Erik
Ribsskog

at
11:54pm January 16


Arne
Thomassen pusset også opp det huset, husker jeg.

Jeg
husker vi var der, i 75, eller noe, da han pusset opp peisestua, som
det het vel.

Noe sånt.

Bak der bestefar står,
så var det en ekstra inngangsdør, og da kom man inn i
det rommet, hvor jeg husker at han stefaren vår, Arne Thomassen
dreiv og bytta gulvet, var det vel, med noen folk i firmaet hans tror
jeg, i 1975, eller noe.

Så sånn
var det.







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter