Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 12. juli 2009

Jeg kontaktet hun danske venninna til Rahel, som jeg kjenner såvidt, siden hun har pleid å være hos Ingeborg, noen ganger, i ferier og selskaper. (N)

melding 1

melding 2

PS.

Det som er med Axel da, er, at jeg har jo skrevet om han, og en kamerat han har, som er elektrikker, som bor på Helsfyr.

Og i 2002 da, må det vel ha vært.

Ja, i 2002, før vi dro i bestemor Ingeborgs bursdagsselskap, det blir da 85-års dag vel, i Nevlunghavn.

Så inviterte Axel meg på byen, til Baracuda, het det vel, på Sandaker, eller Torshov.

Noe sånt.

Det har jeg skrevet om på bloggen, også i går eller i forgårs, var det vel.

Og der, så spurte jeg jo han elektriker-kameraten, til Axel, om hvordan det gikk med han og ei svensk dame, som jeg tror jeg må ha sjekka opp først, på Studenten.

For Axel og han kameraten, er mer sjenerte.

De var sånn, at de heller tok damene fra meg, må man vel si.

At jeg chatta de opp, også kom de og stjal damene fra meg.

Sånn var det, de få gangene vi gikk ut da.

Og den svenske dama, som han hadde, det tror jeg var ei, som jeg hadde chatta opp da, en av de to eller tre gangene, som vi gikk på Studenten.

Så derfor spurte jeg han, hvordan det gikk med henne, for Axel hadde sagt, at de hadde flytta sammen på Grünerløkka.

Så spurte jeg om de skulle gifte seg og ha barn osv. da.

Så sa han elektrikeren fra Helsfyr nei, da.

Så så jeg seinere på kvelden, når han flytta seg litt, at han hadde fått seg den ølmagen, på de to åra, eller hva det var, siden jeg hadde prata med han sist.

Så sa jeg bare sånn, 'jeg synes du sa at dere ikke skulle ha barn, jeg'.

For det så ut som om han var gravid da.

Så sånn var det.

Mer da.

Jo, samme kvelden.

Så nevnte Axel, for han elektrikkeren, at Axel og jeg, hadde en kusine, som het Rahel.

Og så sa elektrikeren til Axel, at han kunne prøve seg på henne.

Og daske henne litt, kanskje han sa, for det ordet husker jeg at han brukte på Studenten, om ei dame, den første gangen vi var der, oss tre, så sa han, 'tenk å daske på den rompa der hele natta da'.

Så han sa vel til Axel at han kunne daske Rahel da, eller noe lignende, sånn at jeg hørte det.

Axel har jo trent karate og vekter og kung fu.

Og han var ganske kraftig.

Og jeg hadde trent på treningsstudio, litt selv og, men ikke så mye som Axel, for jeg spilte mest fotball og sånn.

Men jeg skada kneet, i 1995 vel, så jeg har trent mer på treningsstudio, de siste åra.

For kneet tåler ikke så godt å spille fotball, det som lett skjer, er at f.eks. en idiot sparker deg i kneet, så er skaden slått opp igjen.

Eller at jeg tråkker litt feil.

Så det er lettere å ha kontrollen, på treningsstudio, osv.

Så sånn er det.

Mer da.

Jo, så da vi var der, i 2002, så stilte Axel seg mellom meg og Rahel, sånn at han dekket meg, med kroppen sin, sånn at Rahel bare kunne se Axel, og ikke meg som stod bak Axel.

Dette skjønte jeg, at Axel gjorde med vilje.

Så her var det noe greier, kanskje for å imponere Rahel, sånn at han skulle få lov å 'daske' henne, som hans elektriker-venn fra Helsfyr, hadde sagt var i orden?

Hva vet jeg.

Jeg vet ikke helt hva som skjedde, i 2002 da, men vi overnatta ute hos Martin og dem.

Og den gangen, så tror jeg Axel satt på tilbake til Oslo, i bilen jeg leide.

Ja, det gjorde han.

Den bilen hadde jeg leid på Statoil Majorstua, var det vel.

Og ikke på Statiol Kjellands Plass, hvor jeg pleide å leie bil.

Når min bil ikke virka, som var ganske ofte.

Det som skjedde da, var at Axel bodde på Slemdal, Pia bodde ved Sofienbergparken.

I Tromsøgata.

Jeg og Glenn Hesler, vi hadde jo spleisa på å kjøpe fem gram hasj, i 1999, var det vel.

Og dette var i 2002, og Glenn Hesler, han ble så glad i å røyke hasj.

Og jeg gadd ikke å kjøpe hasj, fra de folka på Majorstua.

For jeg skulle bare prøve det en gang jeg, jeg skulle ikke røyke hele tida.

Men så visste jeg jo det, at søstra mi, hu fikk tak i hasj.

Så Glenn maste på meg, så måtte jeg spørre søstra mi, om å kjøpe hasj, til Glenn.

Så la jeg ut da, og fikk penger av Glenn.

Og det skjedde da og, som vi skulle til Nevlunghavn, i 2002.

Og etter det, så sa jeg til Glenn, at han fikk prate med søstra mi sjæl, hvis han skulle kjøpe mer hasj.

For jeg la jo da, de fem gramene, med hasj, i hanskerommet, på bilen.

Også glemte jeg bort den hasjen.

Så leverte jeg bilen, dagen etter.

Så tok jeg taxi hjem, eller buss kanskje.

Noe sånt.

Så våkna jeg da.

Å faen, hasjen.

Så måtte jeg dra tilbake, til Statoil-stasjonen, på Majorstua.

Like utafor bomringen, vel.

Og da, så fikk jeg låne nøkla.

Så leita jeg i hele bilen, etter hasjen da.

Men borte vekk.

Så hva som skjedde med den hasjen, det veit jeg ikke.

Men jeg husker det, mener jeg, at Pia, ba om nøkla til bilen, på den festdagen til bestemor da.

Så at Pia og tante Ellen, og kanskje Axel og Rahel, har røyka hasjen til Glenn, på bestemor sin bursdag.

Det ville ikke forrundra meg mye.

Også skulle jeg liksom gi den hasjen til Glenn da, når vi kom hjem.

Så var hasjen borte.

Jeg viste det til Axel, at Pia hadde gitt meg hasjen til Glenn, så Axel visste også at den lå i hanskerommet.

Så hva som skjedde der alts.

Men 90% sikkert, vil jeg si, at Pia, som jeg mener å huske, lånte nøkla til bilen, for å 'jeg skal bare hente noe i bilen', hun tror jeg rappa hasjen.

Så har sikkert alle hippiene i Ribsskog-familien, røyka den, foran trynet på meg.

Jeg fikk jo slått opp skaden, i kneet, høsten 2001 eller våren 2002, jeg husker ikke helt nøyaktig.

Noe sånt.

På trening, med bedriftslaget til IT-akademiet, på Voldsløkka, var det vel.

Det var en som het Espen som var ansvarlig for det bedriftslaget.

Magne Winnem jobba på IT-akademiet, og de trengte fler spillere, i begynnelsen da.

Men jeg var i litt dårlig form, så jeg spilte ikke min beste fotball der, for å si det sånn.

Jeg hadde jo slitt med skader i kneet, i årene, siden 1995.

Så sånn var det.

Men, den dagen bestemor Ingeborg, hadde selskap.

Så ville Pia og jeg tror også Ellen, at jeg skulle spille fotball, med Daniell og kanskje noen andre der.

Enda jeg vel halta litt da.

Så de tok ikke noe hensyn til meg.

De visste jo at kneet mitt var ødelagt da.

Likevel så ville de, at jeg skulle spille fotball.

Så det var vel litt rart kanskje.

Det var nesten som at de ville at kneet mitt skulle bli mer skada.

Men men.

Men ihvertfall så er det altså mulig, at Axel 'daska' hun danske Sophia, som var datter av noen danske venner av Ellen, da vi var i Nevlunghavn, i Ellens 50-års dag, sommeren 2001.

Og det er vel også mulig, at Axel da 'daska', eller planla å 'daske', kusina si og også min, Rahel, da vi var i Nevlunghavn, sommeren 2002, i bestemor Ingeborgs 85-årsdag, var det vel.

Det er mulig, uten at jeg skal si dette sikkert.

Det var ihvertfall noen sånne boder der, med vask og sånn, som søstra mi fortalte meg om, hvor jeg kunne få barbert meg da, for det fikk jeg ikke gjort hos Martin og dem.

For Martin, han fortalte meg, som hadde vært Rimi-butikksjef, i fire år, at jeg aldri hadde hatt noe ansvar i livet(!)

Som vel viser hvor oppegående han er, som ikke skjønner at å være butikksjef, f.eks., eller i HV, er et ansvar.

Men men.

Og jeg har jo nesten hatt ansvar for begge de yngre søsknene mine, siden våre foreldre var så ansvarsløse.

Men men.

Men han bare dro meg ut av senga, så jeg fikk ikke barbert meg, eller noe.

Så skulle vi liksom ut til Nevlunghavn, for å rydde etter festen dagen før da.

Men det var jo ikke så mye å gjøre.

Det kunne vel egentlig Ellen klart fint selv.

Men der, så fortalte Pia meg, uten noen 'foranlednings', at det var en sånn brakke nærmest, hvor jeg kunne barbere meg, osv., hvor det var innlagt vann da.

Så da barberte jeg meg der.

Men hvorfor Pia sa det, det veit jeg ikke.

Men da er kanskje det et aktuelt sted, hvor denne eventuelle 'daskingen' kan ha forekommet da.

Nå var det nesten litt synd, at jeg har kutta ut Rahel, ellers kunne jeg ha spurt henne om dette, om hun var deltager på noe 'daskings', med sin fetter, min halvbror, Axel.

(Etter rådføring fra sin elektrikker-venn, fra Helsfyr, og da sikkert med hjelp, fra støttespillere, som Pia osv.).

Hvem vet.

Så sommeren 2002, da vi dro nedover i leiebilen, så plukket vi opp Axel, på Slemdal, hvor han leide et rom vel, av en kamerat, som var sønn, av en i Nevlunghavn-distriktet vel, som ble kalt 'Majoren', eller 'Obersten', eller noe.

Majoren, tror jeg.

Og sommeren 2001, da vi dro nedover i min svart metallic Ford Sierra.

Da hentet vi Axel, på Aker Brygge, hvor han sikkert hadde vært og 'dasket' hun Heidi, som var jusstudent, og som var Son.

Ei dame med lyst hår, og sånne blå øyne, som så nesten 'sinnsyke' ut, husker jeg.

Jeg har lest, at noen damer har sånne øyne, som ser nesten 'sinnsyke' ut.

Uten at jeg skjønner hva det kommer av.

Men da jeg leste det, så tenkte jeg på hun Heidi, som jeg traff to ganger vel.

En gang, i 1996, eller noe, på Snorre-kompaniet, da Axel inviterte meg dit, etter jobb, på Rimi Bjørndal.

Axel sa, at folk sa om dem, at 'her kommer Ken og Barbie', tror jeg det var.

Noe sånt.

For begge så veldig bildepene ut da.

Og en annen gang, i 1997, eller noe, vel.

Så møtte jeg de, på Aker Brygge.

Så ville de på McDonalds.

Så likte hun ikke meg.

Men det var da jeg la merke til, at hun hadde sånne 'sinnsyke' øyne.

Jeg tror de var lys blå, også var de litt sånn uklare i kantene, tror jeg.

Hun så ikke helt god ut, i øynene, for å si det sånn.

Uten at jeg vet nøyaktig hva det kan ha kommet av.

Jeg drikker Fanta, så sier hun, at 'Fanta er ekkelt, æsj'.

Hun likte vel ikke at jeg drakk Fanta da.

Det var sånn bunnfall, som samlet seg i Fanta, så det var ekkelt da.

Det her var vel siste gangen, som jeg traff hun der Heidi.

Det var da hun hadde på seg en sånn 'DKNY' topp, eller noe.

Så hun var litt sånn sossete og snobbete da.

Men hun møtte jeg aldri mer, så hun vet jeg, at ikke tåler meg.

Uten at hun jeg vet hvorfor.

Men hun kan nok drive å tulle med meg, det ville ikke forrundret meg mye.

Men men.

Mer da.

Jo, det var der, som jeg plukket opp Axel, på Aker Brygge, i 2001, da vi kjørte ned til Ellens 50-års dag.

Axel er også litt bitt av Hippie-basillen, kom jeg på.

Han, hadde så dårlig hygiene, husker jeg, at hun Heidi kjøpte noe sånn deoderant til han.

Men men.

Hun er jo fra Son, så hun kan kanskje være i bekjentskapskretsen, til Olsen-familien, Runar Olsen, min fars bror, bor jo der, i en stor villa, (som faren min bygde), sammen med kone og fem barn.

Kona heter Inger, og er fra Kleiverhagan, i Sande vel.

Og hun er i Jehovas Vitner.

Så om det kan være noe link, på noen måte, ute å går der.

Det vet jeg ikke, for å være ærlig.

Men man kan jo ikke vite alt.

Vi får se hva som skjer.

Bare noe jeg kom på.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg husker også noe annet, som Axel sa om hun Heidi, fra Son, som studerte jus.

Og det var, at hu var egentlig veldig smart, men at det var noe galt da, eller noe, for hun oppførte seg ikke som om hun var smart da.

Da skjønte jeg ikke helt hva han mente, men noe var det vel.

Dette sa Axel, en gang jeg var på besøk hos han og foreldrene hans, på Vestre Haugen da.

Muligens den gangen, i 1999, var det vel, som han lagde den hasjen, som jeg spleisa med Glenn Hesler, på å kjøpe, siden jeg tenkte at jeg skulle prøve hvordan den rusen var da, bare for å vite hva jeg snakket om.

Så sånn var det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter