Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 11. august 2009

Jeg tror at idealismen er død, i vår nye verdensordnings tidsalder




Google Mail - Angående nettavis.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Angående nettavis.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Aug 11, 2009 at 8:36 PM




To:
b j <nubanews@gmail.com>






Hei,

nå har jeg også fått litt frisk luft her og tenkt litt mer.

Men synes du ikke det er dumt, å legge de samfunnskritiske bloggene våre på is, for å konsentrere oss, om å tjene reklamepenger, på å skrive om gratisprogrammer, istedet for å skrive om mangel på rettigheter osv., i våre nye verdensordnings-hverdag?


Og hvorfor skal du ha to versjoner av nettstedet, som er skrevet på engelsk, et .com domene og et .co.uk?

Hva er poenget med å ha to engelske utgaver?

Mvh.


Erik Ribsskog


2009/8/11 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Hei,

ja, nå har jeg gjort litt 'brainstorming' her, så nå tenkte jeg, at jeg kunne kanskje skrive en artikkel
om 'Photobucket', som jeg synes virker som å være det beste gratis online fotoalbum-programmet,

for publisering til blogg.

(Mer praktisk enn Flicker og Picasa synes jeg, hvis man har mange bilder).

Så jeg får se, om jeg får gjort dette til helgen, eller noe.

Jeg er vant til å ha noe å skrive om først, og så bare få det på bloggen, jeg er ikke vant til å måtte finne på noe å skrive om først, for det pleier å gå ganske automatisk.


Men jeg får se om jeg får sett mer på det til helgen.

Mvh.

Erik Ribsskog


2009/8/11 b j <nubanews@gmail.com>

Hvis du har lyst til å prøve hvordan wordpress og magazine themet mitt fungerer kan du prøve å skrive poster, du står fritt til å skrive gjesteposter.

Jeg vil ikke be deg om å skrive poster, du velger selv om du vil skrive og hva du skriver.

Temaene jeg planlegger å bruke mest er :

freeware anmeldelser(kanskje med terninger og slikt)

tutorials som viser bruk av foskjellige programmer.

blogg webmaster temaer.(hvordan få bloggen best mulig)

søkemotor optimalisering(SEO)-hvordan få bloggen høyst opp i googles resultlister.

hvordan få besøk og trafikk på blogg.

omtale og nyheter om sosale tjenester som twitter o.l...



Som jeg sa tidligere må man bruke custom fields etter man har skrevet et inlegg for å få bilde på forsiden. Jeg bruker key:image(som er i dropdown meny) for å legge inn sti til bildet.

her er link til en tutorial om dette:





Så dersom du ønsker å sette deg inn i wordpress og publisering så er det fritt frem å skrive artikler på min wp magazin blogg med temane nevnt over...



er det mye god informasjon om å drive nettsider, dersom du har lyst til å lære mer om webmaster arbeid er dette en god plass å finne info..


Mvh Bjørn

Den 11. august 2009 12.11 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:



Ok,


jeg får prøve å ha det litt i bakhodet da, når jeg driver og surfer osv., hvis jeg legger til noen bra freeware-programmer.


Så kanskje jeg er litt forberedt, når den tid kommer.



Vi får se, men det hørtes ut som en god ide det, så jeg får prøve å skrive noen huskelapper osv., hvis jeg kommer over noen bra freeware-program i mellomtiden.


Så får du bare si fra hvis jeg skal prøve å skrive noen artikler om disse programmene.



Mvh.


Erik Ribsskog






2009/8/11 b j <nubanews@gmail.com>


Det høres bra ut:)

Jeg er enig med deg i at det er best å holde det på hobbyplan først, for det vil ta litt tid før intektene kommer. Men dersom vi lager et kvalitetsprodukt,sørger for riktig markedsøring, og har forkus på å ranger høy i søkemotorene er det bare et tidspøsmål før deommer lesere og dermed inntekter.





Dersom du bruker denne linken kan du prøve hvordan man skriver inlegg på min .com wordpress side:http://www.freedownloadsnprograms.com/wp-login.php?action=register



Man trenger ikke last opp noe, skriving foregår omtrent på samme måte som på blogger.


Siden det er et magzine theme er det litt ekstra som fylles ut før artikler publiseres..

1. the excerpt (et kort utdrag av atikkelen som kommer under bildet på frontsiden)

2. custom fields.(her legges relativ sti til bildet inn, med valg av inage som key)



wordpress er det mest brukte publiseringsverktøyet og blir bland annet brukt av N.Y post..

Du kan lese mer om bruk her:http://codex.wordpress.org/Main_Page


Jeg er ikke helt ferdig med designet så det blir en stund før jeg starter opp med .uk og .no domener....

Derfor tenker jeg å jobbe mest med .com siden foreløpig.


Mvh Bjørn


Den 11. august 2009 11.04 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:




Hei,


ja, jeg tror kanskje jeg slår til på det tilbudet da.


Jeg skriver jo om alt mulig på bloggen min, og jeg har jo oversatt den talen av Kennedy osv.,

til norsk, så du vet vel en del om hvordan jeg skriver og jobber osv.



Men jeg tar det som en hobby foreløbig, før det blir noe eventuelle intekter av det.


Så jeg vil altså fortsatt være jobbsøker i England, og skrive på johncons-blogg.


Men jeg får bare kutte ut litt TV-seing osv., så ordner det sikkert seg.


Så bare si fra videre, om hvordan jeg skal laste opp innhold osv., til nettstedet.



Du kan jo sette opp noen av reklameavtalene, i ditt navn og noen i mitt navn f.eks.,

så har vi litt kontroll hver muligens, hvis det hørtes fornuftig ut.



Vi får se.


Mvh.


Erik Ribsskog







2009/8/11 b j <nubanews@gmail.com>





Du kan få den inormasjonen du måtte ønske av meg..Navn:Bjørn Johansen, alder 35, bosted stavanger,...
Nå syns jeg det er viktig å skille independence ltd nettsiden min og det nye nettprosjektet.
Independence ltd har vert en slags prøveklut for å finne ut hvordan man driver nettsider, og derfor har jeg brukt blogger tjenesten til google som ikke krever så mye jobb for å starte opp.

Fremmover blir den nettsiden lagt litt på is..


Når det gjelder tilbudet til deg, er det ikke snakk om at du skal jobbe for meg.
Jeg tenker at du selv kan styre en nettside som jeg setter opp opp et uk. domain...(jeg tar med av alt som trengs for å få nettavisen live og betaler for domenenavn og serverleie)

Inntektene kommer gjennom reklame annonser. Jeg har tenkt på en prosentvis fordeling av intektene.
Om du ønsker det kan reklamekontoene på uk. domenet stå på ditt navn og din konto slik at du har oversikt over alle inntekter på nettsiden.





Den 10. august 2009 14.05 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:




Hei,


jøss, den var proff, den siden du har laget der.


Jeg kan nok ta på meg, å skrive noen anmeldelser, av noen gratisprogrammer.



Men, jeg er litt nysgjerring på hvem du egentlig er, siden du bruker pseudonym.



Jeg har blitt utnyttet en del, i jobbsammenheng, på nettet, i forbindelse med at

jeg fant på noen domenenavn, og i forbindelse med at jeg jobbet som Company

Researcher, for et firma i Norwich.


At jeg har vært liksom i 'the Slaughterhouse', for å bruke 'New World Order'-terminologi,

hvis du kjenner til det.


Så jeg er klar for å jobbe osv., men jeg var litt usikker når jeg så den siste e-posten din,

om hva det her egentlig var.



Men du har jo den bloggen osv., Independence Ltd., selv om det er noen stavefeil osv.,

på den, men jeg vet vel egentlig ikke helt sikkert, hvor jeg har deg, så derfor vil jeg ikke

inngå noen avtaler, på nåværende tidspunkt.


Men du kan godt sende meg noen arbeidsoppgaver, sånn som med den talen av Kennedy,

hvis det er greit.


Også kan vi bare se det ann, hvordan det funker eventuelt, hvis det er iorden.


Men den så ihvertfall proff ut den siden du sendte, det må jeg si.


Mvh.


Erik Ribsskog




2009/8/10 b j <nubanews@gmail.com>





Jeg bruker wordpress som cms for nettavisen..

Jeg har en demoside oppe, men det er bare for å teste ut systemet her:http://www.freedownloadsnprograms.com Jeg (har laget templaten selv.)

Server plass har jeg på bluehost.

Jeg er på jakt etter folk med generelle datakunskaper og ikke spesialister. Tanken er å gjøre anmeldelser/reviews av forskjellig gratisprogrammer og tjenester på nett.

Har også satt opp et forleøpig forum..

Jeg har egentlig alt det praktiske rundt nettavisen ferdig, det jeg ønsker samarbeid til er artikkelskriveing,markesføring og slikt.

Om det blir aktuelt kunne jeg tenkt meg å satt opp en lik løsning som jeg har på .com siden på en .uk side som du er "redaktør på", på sikt iogså en oversatt side på .no domain...

Mvh Bjørn

Den 8. august 2009 01.40 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:




Hei,


jeg skal ta et kurs i PHP, i neste måned, for datakunnskapene mine fra høyskole begynner

å trenge litt tillegg, siden det er noen år siden 2004 nå.



Men jeg kan godt jobbe med nettavis også, for jeg har ganske bra oversikt over de tingene

jeg driver med på johncons-blogg nå.



Hvilken plattform tenkte du på å kjøre nettavis fra da?



Jeg er jo mer en sånn generalist, innen data, som har data som interesse og har studert data

på høyskolenivå i fire år, men jeg er ikke en sånn 'nerd'-type liksom, som kan alle programmene,

så jeg må liksom komme litt inn i programmene osv., først.



Men du har kanskje noen ideer om hvilke programmer osv., som du tenkte å bruke som plattform

for nettavisen.



Jeg kunne hatt en webserver her eventuelt, men da måtte jeg nok hatt en dedikert PC til det.



Men det er kanskje snakk om å leie serverplass?



Mvh.


Erik Ribsskog



2009/8/7 bjørn <nubanews@gmail.com>




Hei.
Jeg er nå så smått i gang med nettavis, og er på jakt etter en artikkel forfatter/webmaster som er god i både norsk og engelsk i tilegg til å ha en del datakunskaper. I oppstarten blir nettavisen mer komersiell en jeg tnekte i starten. temaet i nettavisen vil bli IT og gratis nyttig programvare med anmeldelser av programmer og nedlaastingslinker. Jeg kunne tenkt meg å betale prosenter av overkuddet på nettavisen i lønn. Har du fått deg ny jobb eller har du mye ledig tid til å starte som webmaster? Om du har problemer med brebåndstilgan kan jeg sponse dette i startern..

Helst ikke publiser denne mailen på dine nettsider.
Mvh Bjørn (fra independence Ltd)





























Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter