Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 15. november 2009

Igår, så tenkte jeg at jeg skulle være smart, og ta toget til Walton, (og Jet), istedet for å ta den overfylte bussen, men jeg havnet i krangel

Jeg havnet i krangel med en billettkontrollør.

Det som skjedde, var at jeg gikk inn på Lime St. Merseyrail-stasjon.

Også kjøpte jeg en tur-retur bilett, til Walton.

(Selv om Merseyrail, ikke går til Walton, men til utkanten av Walton, men jeg tenkte det var greit, for jeg hadde god tid, jeg er jo arbeidsledig).

Så spurte jeg en som jobba i Merseyrail, på Lime St. stasjon, og han sa, at jeg måtte ta et av togene, en holdeplass, til Central stasjon, og så ta Northern Line, til Walton.

Så gikk jeg av på Central, og så så jeg etter Northern Line skiltet.

Også var det litt dårlig skilta.

Så jeg trodde jeg måtte gå ut, for det så sånn ut på det skiltet jeg kikka på.

Så tok han billettkontrolløren her, begge billettene mine!:

Photo 6516

Han sa at jeg alt hadde vært i Walton!

Så prøvde jeg å ta billettene tilbake, for jeg var ikke helt våken, så jeg var litt lett å irritere.

Men jeg klarte ikke det da.

Men da tok jeg et bilde av han.

Og han ropte på en med gul refleksjakke, som var vakt da.

Og jeg forklarte at jeg var fra Norge, og at han kontrolløren hadde stjålet billetten min.

Så spurte de om jeg hadde kjøp billetten der.

Så begynte jeg å forklare.

Så skreik han kontrolløren på bildet til meg, mens jeg forklarte til han med refleksvesten.

Men jeg bare ignorerte han 'skriker'n', og forklarte til han i den gule vesten at jeg hadde prata med kollegaen hans, på den andre stasjonen, og han sa at jeg skulle gå sånn jeg gjorde da.

Så måtte jeg vise dem at det skiltet pekte til høyre, til Northern Line.

Så fikk jeg tilbake billettene da.

Men det var helt idiotisk skilta.

Og han kontrolløren var uhøflig, han bare tok billettene, og sa at jeg hadde vært i Walton, enda men kan se på tidspunktet, på når billetten var stempla, at jeg umulig kunne ha vært i Walton.

(Se på de to neste bildene, så kan man se klokkeslettet, for når billetten var kjøpt. Så gikk jeg ned på plattformen, for Northern Line, og man kan se at det er under et kvarter seinere, enn da jeg kjøpte billetten.

Så sier han 'tufsingen' av en kontrollør, at jeg alt hadde vært i Walton!

Makan til tull og tøys!

Så sånn var det).

Her kan man se at billettene var kjøpt kl. 14.19:

Photo 6517

Etter krangelen med kontrolløren, så går jeg ned på Northern Line-plattformen, og da kan man se at klokka er 14.32:

Photo 6519 2

Så jeg skulle liksom allerede ha vært i Walton, og dratt tilbake igjen, på 10 minutter?

(For selve krangelen tok jo litt tid og, og da jeg stod på plattformen, etter krangelen, så var det 13 minutter siden jeg kjøpte billetten).

Så her var det noe 'tullings' fra billettkontrolløren, til Merseyrail.

Så her var det nesten som at man var i Hitler-Tyskland, vil jeg si.

Så sånn var det.

Her er fler bilder fra Walton togstasjon osv., (og jeg brukte ikke returbilletten, jeg tok bussen hjem fra Jet, selv om jeg hadde togbillett, men det er en kilometer, eller noe, å gå, og jeg ville ikke møte på han ampre billettkontrolløren igjen):

Photo 6520

Photo 6521

Photo 6522

Photo 6523

Photo 6524

Photo 6525

Photo 6526

Photo 6527

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter