Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 8. desember 2009

Jeg sendte en purring, samt spørsmål om den siste baron Adelers død, i Danmark, i 1978, til den danske adelsforeningen




Google Mail - Oppdatering/Fwd: Angående Baronesse Magna Adeler født Nyholm og Gjedde-Nyholm-slekten/Fwd: Spørsmål angående Gjedde-slekten og min mormor Ingeborg Ribsskog født Heegaard










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering/Fwd: Angående Baronesse Magna Adeler født Nyholm og Gjedde-Nyholm-slekten/Fwd: Spørsmål angående Gjedde-slekten og min mormor Ingeborg Ribsskog født Heegaard











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Dec 8, 2009 at 12:26 PM




To:
formand@adelsforeningen.dk






Hei,

jeg ser at jeg ikke får noe svar fra dere, enda jeg har sendt dere to e-poster.

Men det er kanskje fordi jeg er fra Norge, og Adeler adelsslekten, var norsk opprinnelig?


Jeg lurte forresten på en ting, hvis dere svarer etterhvert.

Døde baron Adeler i en ulykke arrangert av Johanitterordenen, (f.eks. den eksplosjonen som var da vi var i København, sommeren 1978), eller døde han en vanlig død.


Vet dere hvordan jeg kan finne ut om dette?

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/11/23
Subject: Angående Baronesse Magna Adeler født Nyholm og Gjedde-Nyholm-slekten/Fwd: Spørsmål angående Gjedde-slekten og min mormor Ingeborg Ribsskog født Heegaard

To: formand@adelsforeningen.dk


Hei,

nå døde dessverre min mormor, Ingeborg Ribsskog, i sommer.

Og nå har jeg fått testamente sendt fra Tingretten i Larvik.


Og der står det, at hennes tante, tror jeg det må ha vært, Magna Nyholm, var baronesse fru Holger Adeler.


Og Adeler-familien er visst utdødd i Danmark, med nevnte Holger Adeler da.

Og min mor, Karen Ribsskog, fikk Ingeborgs arv, fra disse, satt inn i et hus, i Larvik.

Og Rigsarkivet i Danmark, sa at Gjedde-familien ikke var adelig.


Men, hvis en baron Adeler, ville ha en (Gjedde) Nyholm, da må de vel ha vært fine?

Jeg får ikke dette til å passe, for det står at han 'gamle-Gjedden', var 'bondesøn', hos Thisted Museum og Årbog for Mors og Thy, fra 1970, var det vel.


Men min mormor sa det var en fin adelsslekt, etter Ove Gjedde, blant annet.

En fin, gammel adelsslekt, sa hun.

Så jeg lurer på, kan man bli baron, fra sin oldemors søster, som var gift med en baron?


For jeg er jo _ikke_ i Adeler-slekten selv.

Men jeg er i en Adelers kone, sin slekt.

Er det noe fint da?

Kan man da arve baron-titler osv., siden min mor jo fikk arven, og jeg er min mors eldste barn.


Og jeg har hørt jeg er forfulgt av noe 'mafian', så jeg hadde kanskje vært bedre stilt, hvis jeg var adelig, eller hvis jeg var baron.

Det sølvkruset jeg fikk, fra min mormor, på min 34-årsdag, forresten.


Det var et min onkel egentlig skulle få.

Men hun må ha ombestemt seg, og glemt å forrandre testamentet, for jeg fikk det ihvertfall, hun dyttet det ned i bagen min, delvis dekket av en skoeske.


Dette kruset var visst en gave fra danskekongen til min tipp-oldefar Lauritz Gjedde Nyholm, og hadde en løve med en krone, på toppen, som ble litt skadet, for noen gikk inn i bagen min, og da ble en tagg på kronen bøyd, så jeg, da jeg kom hjem.


Og da prøvde jeg å rette den tagen opp, og da brakk den av gitt.

Men men.

Men hvorfor ville danskekongen gi en så fin ting.

Jeg er litt villrede, om jeg er adelig eller baron, eller hva jeg er, så jeg håper dere kan gi noe råd og informasjon, selv om jeg er fra Norge.


Jeg sender med kopi av de sidene av min mormors testamente, hvor det står om det kruset og om Adeler-familien.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/7/19
Subject: Spørsmål angående Gjedde-slekten og min mormor Ingeborg Ribsskog født Heegaard

To: formand@adelsforeningen.dk


Hei,

jeg har noen spørsmål om Gjedde-slekten, siden min mormor, Ingeborg Ribsskog født. Heegaard,

var datterdatter av en general i Danmark, som het Anders Gjedde Nyholm, og hennes oldemor,

het Maren Gjedde.

Min mormor, som døde for noen uker siden, sa at dette var den samme slekten, som bl.a.
Ove Gjedde, fra dansk Skåne, var fra.

Min mormor døde som sagt, for noen uker siden, men jeg ringte henne, for noen måneder siden,

og da fortalte hun dette om Anders Gjedde Nyholm og Maren Gjedde, osv.

Hun var også barnebarn av industriherren Anker Heegaard, og det var nok litt problemer i den
familien, for de måtte flytte til Tyrol, på 30-tallet, etter en konflikt om jernstøperiet i Frederiksværk,

sa min mormor.

Og generalen, Anders Gjedde Nyholm, som var chef for generalkommandoen, i Danmark, i
mellomkrigstiden, han hadde også en kjent bror, som het Didrik Gjedde Nyholm, som var

internasjonal dommer, i Egypt og i Haag.

Han skulle blant annet dømme i rettsaken mellom Norge og Danmark om Øst-Grønland, men
døde noen dager før denne saken kom opp.


Min mormor ga meg en stor bunke dokumenter, etter disse Gjedde Nyholm-brødrene, på 80-tallet,
men hun ville ha de tilbake, etter et par år.

I 2004, så fikk jeg også et sølv-ølkrus, fra 1700-tallet, som hadde stått på Højris slott, på Mors,

som da var i Gjedde-familiens eie.

Dette kruset ville også min mormor ha tilbake, men jeg overhørte i 2003, at jeg var forfulgt av
noe som ble kalt 'mafian', så jeg dro til Sunderland, for å studere der, et par måneder etter

at jeg fikk det sølvkruset, av min mormor, på min 34-års dag.

Men jeg har ikke hatt anledning til å dra tilbake til Norge, så dette ølkruset, samt et brev,
fra en dansk konge, til general Gjedde Nyholm, det ligger i en bod hos City Self-Storage,

i Oslo, sammen med mitt gevær fra det norske heimevernet osv, som jeg også er medlem i.

Uansett om jeg var med i Heimevernet, så ville ikke politiet gi meg noen hjelp, hverken i
Norge, eller her i England, da jeg fortalte de, at jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av

noe som ble kalt 'mafian', etter at jeg ble forsøkt drept på min onkel Martin Ribsskogs
gård, i Larvik, i 2005, hvor jeg arbeidet noen måneder, pga. problemer med studiene
i Sunderland, siden jeg ble 'tullet med', av den norske stats lånekasse, for utdanning,

og Høyskolen i Oslo, hvor jeg studerte de første årene, av en bachelor-grad i informatikk.

Disse, Lånekassa og HiO, de saboterte mine studier, så derfor dro jeg etterhvert til
min onkel i Larvik.


Så jeg er nok altså forfulgt, av noe mafia, som også er i offentlig administrasjon, i Norge.

Grunnen til at jeg kontakter dere, er at jeg lurer på om dette kan være noe med

denne Gjedde-familien å gjøre?

At jeg ble forfulgt, fordi jeg fikk det fine sølvkruset kanskje?

Er det slik, at enkelte adelsslekter, blir forfulgt, i større eller mindre grad?


Min mormor, fortalte meg, på telefon, at denne Gjedde-slekten, skulle være en veldig
fin adelslekt, mye finere, enn disse Løvenskiold osv., sa hun, som kom til Norden,
senere.

Kan det være at Oldenburg-erne, har et horn i siden til meg, pga. dette, at dere slekt,

kom til Norden, etter Gjedde-slekten, har jeg lurt på.

Hva kan det komme av, at man blir forfulgt, bare fordi man får et slikt sølvkrus, av
sin mormor, som har en oldemor, som var i Gjedde-slekten?


Min mormor har også verdifulle malierier osv., som har hengt på Højris.

Højris, ble jo gjort om til et gotisk slott, tror jeg, fra å ha vært en gammel dansk eller
jyllandsk, herregård.


Jeg synes det var litt rart, fra en nordisk adelsslekt.

Kan Gjedde-slekten være fra goterne da?

Den løven på det sølv-ølkruset, har en krone.


Det danske riksvåpenet har jo tre løver, så jeg på internett, men jeg så at flere slekter,
hadde slike ølkrus, det var kanskje vanlig å ha en løve med krone, på de?

Min familie, i Norge, de nekter å sende meg viktige dokumenter, som vitnemål,

og attester fra arbeidsgivere, så jeg sliter med å få meg jobb nå, i England,
selv om jeg også har jobbet noen år her, hvor jeg igjen ble forfulgt, av noe 'mob?',
på arbeidet her i Liverpool, både norske og engelske, 'tullet' med meg, på jobb,

for Microsoft sin scandinaviske produktaktivering, drevet av Bertelsmann Arvato.

Så man skulle tro at det var en forbannelse i forbindelse med denne Gjedde-
familien?

Min mor, Karen Ribsskog, tror jeg også kan ha blitt tullet med, på noe slags

lignende måte.

Min far, (som jeg ikke prater mer med nå, fordi han 'bølleringte' ifjor), sa at hun
flyttet til Larvik, fordi det var for mange arbeiderfolk på Bergeråsen.


Er det noe mafia i arbeiderklassen, som elsker å plage de som er fra den gamle
adelen?

Jeg er ihvertfall ganske rådløs her.

Og min slekt i Norge, er som jeg har skrevet om på blogg, de er for det meste

noen hippier, 'junkier' og også noen er djeveldyrkere, virker det som, eller noe
innenfor illuminatiet.

Noe sånt.

Så jeg lurte på om dette med at jeg blir forfulgt, har noe å gjøre med at min mormors

fine danske familie, er dette kjent fra tidligere, at slikt har forekommet?

Er det riktig at Anders Gjedde Nyholm og Maren Gjedde, er fra den samme Gjedde-
familien som Ove Gjedde, med flere?


Jeg håper dere har mulighet til å svare på dette, og på forhånd takk for svar!

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog










2 attachments
img139 paint.JPG
681K
img140 paint.JPG
823K






Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter