Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 14. desember 2009

Jeg sendte en sånn 'baron-epost' til Norsk Slektshistorisk Forening




Google Mail - Adeler-tittelen tilbake i Norge?










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Adeler-tittelen tilbake i Norge?











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Dec 14, 2009 at 9:38 PM




To:
webredaksjon@genealogi.no






Hei,

det kunne ha vært artig å fått en eller annen form for tilbakemelding fra Norsk Slektshistorisk Forening, om at min mormor arvet den siste baron Adeler.

Og min mor fikk pengene som forskudd på arv.


Siden min mormors tante, var det vel, giftet seg med baron Adeler, og ble baronesse da.

Min mormor var forresten også i Gjedde-familien.

Så jeg tror det er ganske mulig, at hun var den nærmeste slektning av både Cort Adeler, og Ove Gjedde, som koloniserte Trankebar for Danmark-Norge, som var fra den danske delen av Skåne.


(Gjedde-slekten var visst fra Småland).

Pengene etter baron Adeler, gikk til et hus i Jegersborggate, i Larvik, i 1978, visstnok.

Men, min mormor skriver forskjellig årstall, (og da indirekte forskjellig hus, forskjellige steder i testamentet).


Min fars samboer siden 1980, Haldis Humblen, har også Johanitter-ordenen, i slekta, så jeg i Aftenpostens tekstarkiv.

Og hun har tulla fælt med meg, under oppveksten, og jeg måtte bo alene fra jeg var ni år.


Og jeg lurer på om bestemor Ingeborg også var i en orden.

Så jeg lurer på om Johanitterordenen her har tullet med Adeler-slekten, siden den var norsk, eller noe?

Så her hadde det vært artig å fått noe tilbakemelding.


Jeg tror ihvertfall at jeg kan kalle meg baron (Adeler), siden min mor fikk pengene etter baron Adeler, og er min mor, (som døde i 1999), sitt eldste barn.

Så jeg kan vel da kalle meg baron Erik Ribsskog da, vil jeg mene, eller Erik Ribsskog baron Adeler.


Hva sier norsk baron-tradisjon om navneformen?

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog



2009/11/25 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Hei,

visste dere at min mor, Karen Ribsskog, som var norsk, (med danskfødt mor, Ingeborg Ribsskog, riktignok), arvet den siste Baron Adeler, med navn etter Cort Adeler?

Tror dere det er greit at jeg kaller meg baron Adeler da, (siden det var en tittel, og Adeler-slekten er utdødd i Danmark, ihvertfall), siden jeg er min mor, (som døde i 1999), sitt eldste barn?


Jeg sender med kopi av en side om dette, fra min mormor, (Ingeborg Ribsskog, som døde i sommer), sitt testamente.

Mvh.

Erik Ribsskog









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter