Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 27. april 2010

Den campingplassen, som jeg og Øystein og Glenn og Magne og Kjetil Holshagen, dro til, sommeren 1991, den har nå blitt kjøpt opp av Liseberg

kjøpt opp av liseberg

http://www.liseberg.se/sv/hem/Boende/Camping/Lisebergs-Camping-Askims-Strand/

PS.

Vi bestilte ikke noe camping, før vi dro fra Norge.

Vi bare så på kartet, og kjørte til en camping, da vi kom til Gøteborg.

Så sa jeg at vi burde kjøre til Askim Camping, fordi vi hadde jo Askim i Norge og, (så det navnet hørtes litt kjent ut da).

Men men.

Det var det samme som faren min pleide å gjøre, husker jeg.

Han bestilte heller ikke camping før han dro.

Men det var også ungdommer på denne campingen.

Blant annet en gjeng fra Skåne, som vi ble kjent med, som også drakk øl, sånn som jeg og Magne gjorde.

Hu ene jenta fra Skåne klarte å bite av korken på en ølflaske, tror jeg det var.

Noe sånt.

Men men.

Og de var vel omtrent de eneste vi ble kjent med der.

Jeg sa hei til ei jente fra Dalarna, eller et annet landskap.

Men de fra Skåne, de drakk vi sammen med en kveld, faktisk.

De sa ikke Skåne, men 'Skaune'.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Hva vi gjorde i Gøteborg?

Vi bada da, på den stranda, som var ved campingen, og sendte frisbee.

Dem hadde en type frisbee, som lagde en fløyte-lyd, og Glenn kasta den i kjeften på ei svensk jente.

(Kanskje fordi han ikke liker lyshåra folk?)

Som nesten begynte å grine, så jeg måtte trøste henne litt, (eller spørre om det gikk bra), for jeg orka ikke å høre på grining.

Det ville blitt for flaut, hvis noen foreldre kom dit osv., på grunn av grining.

Vi handla på OBS, (som er litt før Gøteborg, fra Norge), siden jeg jobba på OBS Triaden da.

Og vi handla på matbutikken i kjelleren på Nordstan-senteret, heter det vel.

Glenn og Øystein, de hang nesten bare i en litt luguber automathall, (eller hva det var), i 2. etasje, på Nordstan-senteret.

Mens jeg og Magne og Kjetil Holshagen, vi gikk rundt og så i Gøteborg.

Vi var der bare i tre-fire dager, eller noe, vel.

Men vi ble ikke enige om, hva vi skulle gjøre.

Jeg og Kjetil og Magne, vi ville gå ut og feste på diskotek.

Men det ville ikke Øystein og Glenn.

Så det ble til at vi bare drakk på campingplassen, sammen med de folka fra Skåne.

Vi gikk på Liseberg en dag, og spilte blackjack, og på spilleautomatene der.

Og vi gikk i plateforretninger, for Øystein, han samla på plater.

Han lot en bærepose med LP-plater, ligge i bilen, (som var faren hans sin bil, tror jeg), og da smelta en LP-plate, (eller om det var en maxi-singel), i sola, og ble forvridd, husker jeg.

Men men.

Så den ferien her tok ikke helt av.

Kanskje det fantes kulere campingplasser, i Gøteborg?

Eller skulle vi ha dratt til Syden?

Hva vet jeg.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter