Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 27. april 2010

Mer angående om det er problemer med innholdet i Pizza Grandiosa, osv.







Erik Ribsskog sa, 3 timer og 11 minutter siden:



Menneskekjøtt i Grandiosa?


Jeg har gjort litt forskning, på Grandiosa, og funnet ut noen ting.


Vanlig Grandiosa, (produsert på Stranda), selges ikke i Sverige, selv om Big One, (produsert på Stranda), selges der.


Vanlig Grandiosa er den mest solgte pizzaen i Norge, og den minst solgte i Sverige, (de selger ingen vanlige Grandiosaer i Sverige).


Orkla Procordia i Sverige, måtte gå ut med en pressemelding, om hvor de fikk kjøttet sitt fra, omtrent samtidig som vanlig Grandiosa ble stoppet solgt i Sverige, for ca. 8-10 år siden vel.


Hva skyldes dette mysteriumet?


Er det slik som i Science-fiction filmen, Soylent Green, at svenskene fant menneskekjøtt i den vanlige Grandiosaen fra Stranda?


Mvh.


Erik Ribsskog





1
anbefalinger


Stilig Kis sa, 22 minutter siden:



RE: Menneskekjøtt i Grandiosa?



Ja, jeg vil tippe det er akkurat sånn det henger sammen. Svenskene fant menneskekjøtt i pizza grandiosa. De lagde ikke noen avisoverskrifter eller skapte rabalder av den grunn, de bare sluttet å selge vanlig grandiosa helt enkelt. Andre pizzaer fra Stabburet fortsatte de å selge. Dumme svensker.






0
anbefalinger


Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:



RE: Menneskekjøtt i Grandiosa? Valgt innlegg


Ja,


det må være noe slags konspirasjon mot nordmenn, tror jeg.


Mvh.


Erik Ribsskog


PS.


Grandiosa-fabrikken og Big One-fabrikken, på Stranda, er helt uavhengige av hverandre.


De har f.eks. hvert sitt eget pizzabunn-bakeri.


Så utnytter ikke fordelene av at to merker frossenpizza produseres på det samme stedet.


Den ene fabrikken kunne like godt ligget i Lindesnes, og den andre på Nordkapp.


De utnytter ikke synergi-effektene, (i det hele tatt), som det kalles i næringslivet.


Dagbladet, skrev en artikkel fra Grandiosa-fabrikken, for en del år siden, og man kan se at ting ikke er som det burde være der.


- Direktørene bruker frekt språk, (som ikke passer i forretningsverdenen).


- Topping-rommet, (der de fyller på kjøttet mm.), er strengt hemmelig for journalister, og andre besøkende.


Du kan være med meg i dusjen, men du får ikke lov å bli med på topping-rommet, sa direktøren der, til Dagbladets kvinnelige journalist.


- De hopper også veldig fram og tilbake, når det gjelder hva bindemiddelet i kjøtt-blandingen, på Grandiosa, er.


De sier først soyaprotein, så gelatin, og nå står det soyaprotein igjen, på eskene.


Så det er veldig spesielt og mistenkelig, synes jeg.


(Og nå, tuller de også med nøkkelhull-pizzaen, og sier at den mye sunnere enn vanlig Grandiosa, enda Dagbladet/klikk.no sier at dette ikke er riktig).


Tidligere næringsminister Ansgar Gabrielsen sin sønn, hva heter han igjen da.


Philip Gabrielsen, han er leder for Wiki-Norge, og sa til meg, på Wikipedia, at Orkla ikke vil at jeg skal skrive om Grandiosa på Wikipedia, og at han er ansatt hos Orkla, (som en av mange deltidjobber), og derfor vil ikke Wikipedia tillate, at jeg skriver om Grandiosa der.



Så Orkla har ikke mye troverdighet, vil jeg si.


Så om det ikke er menneskekjøtt de bruker, så er det nok noe annet galt.


Stabburet tok jo over som leverandør av kjøttet selv, så nå kommer kjøttet fra Stabburets hovedfabrikk i Fredrikstad, har jeg fått med meg.


Noen sier at smaken på kjøttet har forrandret seg.


Hvis ikke menneskekjøtt, hva slags kjøtt bruker de?


Soylent Green-filmen, ligger langt fremme i minnet her, for meg.


To kolleger, fra da jeg jobbet på Rimi Bjørndal, de ville ikke spise noen av pizzaene der, (enda vi solgte ti slag), men spesialbestilte Mia kylling-pizza, som ikke gikk inn i kassa.


Folk kaller frossenpizza, for papp-pizza.


Kan vi kjøpe Grandiosa, spørr ungene, (husker jeg fra da jeg jobba i Rimi).


'Nei, jeg spiser ikke papp-pizza, det smaker papp', pleide faren å si da.


Men det smaker vel Jarlsberg-ost.


Så papp-smak, det er bare en dårlig unnskyldning.


Nå kommer faren til å si.


'Ok, men ta den med nøkkelhullet, for det betyr at den ikke smaker papp'.


Nøkkelhullet ser jo ut som en klode/sirkel, (symbol for jordkloden, verdensherredømme, globalisering), oppå en pyramide, (symbol for illuminati).


Så det er tydelig at det er noe med den pizzaen.


Matvarer behandles som om det var vitenskap, i Norge, har jeg merka.


I England, synes jeg ikke det er det fokuset på den varen og den varen.


Men i Norge så studeres varene og prisene med vitenskapelig nøyaktighet i avisene.


Det er noe monopol-greier over dette vil jeg si.


Men med akkurat nok utvalg, til at man kan lure folk til å ikke skjønne det.


Utvalget er ihvertfall mye mer variert i utlandet.


Og i England, så kan man få billig mat.


I Norge, så får man bare grandiosa, som er nogenlunde billig.


Mens går du på Netto i England, så får du to hamburgere, for et pund, (9-10 kroner), som bare er å varme i microen.


Sånne retter finnes ikke i Norge, man kan kanskje finne Lasagne til 50 kroner.


Så derfor kjøper alle Grandiosa vanlig, for det blir som julekvelden, pga. de dyre prisene og dårlige utvalget i Norge.


Men men.


Jeg skal finne en link til den nevnte Dagbladet-artikkelen, fra besøket deres på Stranda, (som ligger i Sunmøre, som er en spesiell del av Norge. Agnar Mykle skrev om sunnmøringen, og skrev ikke pent om de. De er nok en annen rase, enn nordmenn, mistenker jeg. Konspirasjon mot norske folk, vil jeg si).



Her er linken til den artikkelen:


http://www.dagbladet.no/nyheter/1997/12/28/48643.html



Les og bli sjokkert, (hvis man leser den ordentlig, og tenker gjennom hva man leser).


Mvh.


Erik Ribsskog



Innlegget er publisert

Del det Du får nå gratis varsling når noen svarer deg.










http://www.dagbladet.no/2010/04/26/tema/klikk/mat/11467856/?commentId=4668372#comment_4668372

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter