Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 30. juli 2010

Jeg sendte en klage på Det Norske Hageselskap




Gmail - Praksisplass Norsk Hagetidend 1990/Klage










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Praksisplass Norsk Hagetidend 1990/Klage











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Fri, Jul 30, 2010 at 12:50 AM




To:
bjorn.kolby@lo.no








---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/7/30
Subject: Praksisplass Norsk Hagetidend 1990/Klage
To: postkasse@hageselskapet.no
Cc: post@nav.no


Hei,


skoleåret 1990/91, så hadde jeg et friår fra NHI-studier, (Norges Høyskole for Informasjonsteknologi), for å spare opp penger.

For å prøve å finne meg jobb, så dro jeg på Arbeidsformidlinga, på Grunerløkka.


Og de ga meg praksisplass hos dere.

Som ikke var ideelt for å spare penger, for dere betalte bare 4.000 i måneden ca.

Eller Arbeidsformidlingen betalte dette.


Så da jeg fikk sjangsen til å få en vanlig jobb, hos Matland/OBS Triaden, så slo jeg til på det.

Jeg jobba også på lageret deres, (for jeg var ikke firkanta, kan man vel si), enda jeg egentlig var på praksisplass hos Norsk Hagetidend.


Jeg jobba også på landbruksveka, eller hva det heter, ute på Hellerudsletta.

Jeg kontakter dere av to grunner, for det første, så overhørte jeg i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian'.


Så havnet jeg til slutt på gården til onkelen min sin samboer i Kvelde, og ble forsøkt drept der, i 2005.

Så jeg måtte rømme til England, hvor jeg er enda.

Jeg fikk ikke med papirene mine, fra den gården, og mine slektninger vil ikke sende.


Så jeg lurer på om jeg kunne fått kopi av attest, som Knut Lønø skrev?

(En attest som var ganske bra faktisk).

En annen ting.

En tidligere direktør hos dere, skulle få et hvilerom, på kopirommet til Norsk Hagetidend.


Og da fikk han seng med Jensen-madrass, husker jeg.

Det syntes jeg var kjedelig, for Jensen Møbler, var jeg så vant med, for den fabrikken ligger ved siden av et av barndomshjemmene mine, på Sand, i Svelvik.


Men nå ser jeg det, på Google Maps, at Jensen Møbler har bygd på tomta som hørte til farfaren min, såvidt jeg har forstått det.

Har dere tulla med meg, i samarbeid med Jensen Møbler eller?


For mange Sand-folk jobber vel på den fabrikken.

Og jeg skjønte av faren min, da jeg flytta til Berger/Sand, som niåring, at det var mye 'ondt blod', uti der.

Eller olme folk, eller hva man skal kalle det.


Jeg fikk ikke lov å leike med han Geir Arne Jørgensen.

Men jeg vet at Åse, som var i samme gjeng som han, jobber på Jensen Møbler nå.

Har folk på Sand spredd dritt om meg, også har sjølveste Jensen klikka, og tulla med meg i Oslo.


Har dere noe synspunkter på dette?

Og ikke send dette til Bergljot Gundersen for hun ville ikke være referanse for meg, da jeg spurte på Linkedin.

Så dette får gå til sjølveste sjefen for hele Hageselskapet.


Siden det med han gamle direktøren, som fikk senga, det var noe Hageselskap greier, og ikke noe Hagetiden-greier.

Og jeg jobba jo også på Hageselskapets lager, på Tøyen, og på standen til Hageselskapet, på Hellerudsletta.


Så jeg kunne kanskje fått en attest fra Hageselskapet også.

Jeg var også en som løp ærend hit og dit.

Blant annet til Stortinget, høsten 1990, for å få statsbudsjettet, som noen av de første i Norge.


Av en Kr.f. politiker eller noe sånt, var det vel.

Men men.

Så jeg burde fått attest på mer enn Hagetidend-arbeidet, mener jeg.


Siden jeg ble brukt av dere, til mer enn det praksisplassen egentlig skulle gå ut på.

Og det var greit for meg.

Jeg var velvilligheten selv.

Men jeg fikk ikke noe tilbake for dette.


Ingen signaler om fast jobb etter endt praksisplass.

Bare litt sure miner, fra 'topp-schaferne', sånn som jeg tolka det.

Selv om de i Hagetidend, de var hyggelige, sånn som jeg husker det.


Men men.

Dere får ha takk på forhånd, for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter