Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 18. juli 2010

Nedleggelsen av Heimevernet

nedleggelsen av heimevernet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3736331.ece

PS.

Nå har dem lagt ned hæren, så og si.

Og nå har dem også kutta ned Heimevernet, fra 80.000 til effektivt 9.000 på 2000-tallet.

Og de 9.000 skal brukes til noe sånn terroisme-greier, og sånn 11. september/New World Order-greier.

De har til og med kutta ut HV's gamle slagord, som var 'overalt alltid'.

Og som jeg lærte da jeg ble med i HV, på noe møte på Lutvann vel, i 1997, var det vel.

De kaller de gamle HV-soldatene for 'tusseladder'.

Det er jo veldig uhøflig.

Altså, hvem er det som kontroller landet nå?

Tja, vanskelig å si.

Politiet er jo kjent for å ha alt for mye å gjøre.

Og Hæren og HV er veldig svekket.

Da blir det vel et makt-vakum.

Hvem finner vi i dette vakumet?

Den russiske mafiaen?

Jeg vet ikke.

Jeg bare lurer litt.

En HV-soldat klager på å bli sendt til Landskytterstevnet.

Men han kan kanskje dra på 'Landssvikerstevnet' istedet?

Han klager så fælt på at de må hjelpe til der.

Jeg vet ikke jeg.

Det er vel en tradisjon, for at HV hjelper til der, er det ikke det da?

Det er jo en fordel for Norge, hvis vi har et stekt skyttervesen, rundt om i landet.

Som kan skyte russere og det som er, både her og der.

Så det kan vel sies å være en oppgave for HV.

Jeg har jobbet i Det Norske Hageselskap, som praksisplass, et par måneder, da jeg var arbeidsledig.

Og Det Norske Hageselskap, får også penger, fra de samme midler, som går til Forsvaret.

Det sier sikkert han soldaten på bildet over, at er kjempedumt.

Hvorfor skal man bruke penger på hager, og ta fra beredskapsmidlene?

Jo, for hvis mange folk har hager, i Norge, så kan man plante poteter i hagene.

Hvis Norge blir utsatt for en boikott.

Da er vi selvstendige.

(Av samme grunn, kunne man si at man burde hjelpe Landskytterstevnet.

Fordi det er bra for Norge, at mange folk er gode til å skyte (fiender).

På samme måte som det er bra for Norge, at folk er flinke til å ha fine hager.

For da kan man plante poteter der, under en eventuell boikott.

Så står vi sterkere som land.

Både pga. landskytterstevnet, og på grunn av Norsk Hageselskap.

Så da er det vel ikke dumt av myndighetene/Heimevernet, å hjelpe disse, mener jeg da.

Det blir vel nesten på samme måte det, vil jeg vel si.

At man kan se det nesten som en parallell kanskje.

Noe sånt).

Norge står utenfor EU.

Og hvis vår selvstendighet skal være noe annen enn å være en bananrepublikk for USA.

(Et USA som har forlatt Island).

Så må vi ha en militær styrke, som er troverdig.

Og en beredskap som er troverdig.

Nå har alt blitt bare tull i Norge, vil jeg si.

Fra begynnelsen av 90-tallet, når alt var som det hadde vært, siden 50-tallet vel.

Så vår tradisjon i Norge, etter 2. verdenskrig, om å være selvstendiger og sjølberga.

Den er nå brutt.

Norge er nå en militær lilleputt og vi har ikke en troverdig beredskap, vil jeg si.

Så Norge som stat, har blitt svekket, vil jeg si.

Vi er nå som en vits.

Så det er forrandring fra selvstendig land, til vits, på mindre enn tjue år.

Og det virker som at pressen også har gått samme vei.

Og er som en vits.

Fremmede krefter styrer Norge nå, synes jeg man kan merke.

Så det er nok min mening dessverre.

Så sånn er nok det.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter