Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. september 2010

Nå var jeg på et møte, på the Jobcentre

Photo 1484 4

Photo 1485

Photo 1486

Photo 1487

Photo 1488

Photo 1489

Photo 1490

Photo 1491

Photo 1492

Photo 1493

PS.

Grunnen til at jeg måtte dra på the Jobcentre, på en mandag, og ikke på en torsdag, som disse møtene vanligvis er, det var fordi jeg fikk et brev fra Mr. Winter, (sjefen på the Jobcentre, Williamson Sq.), som jeg også har postet om, på bloggen tidligere:

img011

img012

PS 2.

Her er notatene mine, fra det møtet, som var i første etasjen, (og ikke i andre etasjen, som vanligvis), på the Jobcentre:

img015

img016

img017

img018

PS 3.

Jeg hadde tatt med to ark, for å notere på.

Men det var ikke nok, for det første møtet, var et langt møte.

Så det holdt ikke med fire sider.

Så jeg måtte også skrive en femte side, fra det møtet, (på baksiden av et annet ark, som jeg hadde i arkivmappa mi tilfeldigvis, angående noe andre Jobcentre-greier da):

img019

PS 4.

Og etter dette møtet, hvor jeg forklarte ting som at:

- Jeg syntes jeg ble patronisert og latterliggjort, av medarbeider Jenny, da hun ba meg skrive om mine 'feelings', på appell-skjemaet.

Jeg syntes ikke dette var om 'følelser'.

Det er liksom sånn latterliggjøring, synes jeg.

Jeg syntes dette var om fakta, og om mine tanker og meninger.

Og ikke om følelser.

Så jeg syntes at hun Jenny, liksom tulla litt med meg der, med vilje, virka det som for meg.

Men men.

Jeg forklarte også, at jeg ikke hadde sett noen vifte der.

Jeg så bare den søppelkassa.

Og jeg var ikke sikkert på det, at jeg hadde gjort noe 'vold'.

For det var jo ikke mot noen mennesker, (eller noe levende).

Det var jo bare mot en ting, altså en søppelkasse.

Så jeg var ikke sikkert på om det da skulle bli kalt 'vold'.

Men jeg forklarte også det, at jeg ikke var noe ekspert på vold.

Jeg forklarte at jeg hadde gått der i to år nå, og at det ikke hadde skjedd noe lignende, som dette, tidligere.

(Og at jeg ikke pleide å gjøre sånne ting, som å sparke søppelbøtter, osv).

Jeg forklarte også at jeg ikke var så helt sikker på hva forskjellen på 'appeal' og 'complaint' var, for jeg hadde ikke jobbet i myndighetene, eller lignende.

Men men.

Så han sjefen på the Jobcentre, Mr. Winter, prøvde å forklare meg det da.

Men men.

Jeg sa også det, at jeg skulle bestemme meg, når jeg kom hjem, om jeg skulle eskalere klagen på hun Jenny der da.

For den kom ikke han sjefen på the Jobcentre, Mr. Winter, til å gå videre med, sa han.

Men men.

PS 5.

Så skjedde det noe rart.

For da skulle jeg bare sitte ned, og vente på, at en Jobcentre-medarbeider, skulle dukke opp der.

For de ville at jeg skulle signere, på et skjema, for at jeg hadde møtt der, på torsdag.

(Enda jeg signerte på et sånt skjema, på torsdag, husker jeg.

Men det må ha skjedd noe med det skjemaet da).

Men det som skjedde, var at da, så dukka politiet opp der, på the Jobcentre.

Og så måtte jeg følge etter Mr. Winter, med to politibetjenter bak meg, (som hadde hvite skjorter og svarte vester, var det vel), opp på et annet kontor, i første etasje der, (av en eller annen grunn).

Jeg skal se om jeg finner notatet fra det møtet.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 6.

Her er først en sånn 'appeal'-brosjyre, som jeg fikk av Mr. Winter, i det første møtet der:

img020

PS 7.

Her er det notatet jeg skrev, fra møtet med Politiet, i første etasjen, hos the Jobcentre der.

(Et møte som fulgte kanskje fem minutter, (eller noe), etter det første møtet.

Og jeg ble ikke forberedt på det, at jeg skulle ha noe møte med politiet der, idag.

Men men).

Her er mer om dette:

img021

PS 8.

Grunnen til at det ikke står så mye, på det notatet, fra møtet, som jeg hadde med politiet, på the Jobcentre idag.

Det var fordi, at han politibetjenten, (en med brune øyne, som ligna litt på sersjant O'Brian kanskje, selv om jeg ikke la merke til, at de politifolka, sa noen navn der, idag).

Det var fordi, at han O'Brian, eller 'O'Brian'.

Han beordret meg, til å ikke skrive notater.

(Han ville at jeg ikke skulle skrive noe, men kun se han i øynene, mens vi pratet.

For ellers var jeg uhøflig, sa han.

Men men.

Og man må vel nesten gjøre som politiet sier, så derfor skrev jeg ikke noe mer da.

Når han kom med det utbruddet, eller hva man skal kalle det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 9.

O'Brian, eller 'O'Brian', sa at jeg hadde ødelagt en vifte, og at det var 'criminal damage'.

Jeg sa det, at jeg ikke hadde sett noen vifte.

Og at det var en overraskelse for meg, da jeg leste om at en vifte skulle ha blitt ødelagt der, i det brevet til Mr. Winter, som jeg fikk i posten her, i forrige uke, var det vel.

Så da sa O'Brian, at det med vifta, det var en 'accident'.

Så sånn var det.

Han sa også at noen av damene, på the Jobcentre, hadde sagt det, at de følte seg 'intimidated', altså 'truet', av meg, (til politiet da).

Men det har ingen sagt noe om til meg før, ihvertfall.

Og det syntes jeg også hørtes rart ut.

Så jeg bare forklarte det, at jeg hadde gått der i to år nå, og at noe lignende, (av at jeg hadde sparka ned en søppelbøtte), ikke hadde skjedd der før.

(Så det skjønte jeg ikke helt, skal jeg være ærlig, det med 'intimidated'.

Men men).

Han sa, at han skjønte det sånn, at jeg hadde 'lost my temper'.

Jeg sa at det stemte.

Jeg viste han den lappen, hvor det stod at jeg hadde fått en 'sanction', på min arbeidsledighetstrygd.

Jeg forklarte det, at jeg var avhengig av de pengene, for å ha penger til regninger og mat.

O'Brian, sa det, at de ville ikke gjøre noen stor sak av dette.

For jeg virka som en grei kar, sa han.

Noe sånt.

Og han mente det, at det fantes så mye annet, der ute, som politiet kunne bruke pengene sine på.

Så han ville ikke gjøre noen sak ut av dette, som hadde skjedd på the Jobcentre.

Så han lurte på om jeg var ferdig med saken selv da.

Jeg fortalte det, at jeg hadde sagt 'unnskyld', til the Jobcentre, og til Mr. Winter.

Og jeg sa 'unnskyld', en tredje gang, mens politiet var der.

Jeg fortalte også det, at jeg syntes jeg hadde blitt latterliggjort og patronisert, av Jenny der, når hu ba meg skrive, om mine 'feelings', (og ikke tanker/meninger eller fakta), på det appel-skjemaet da.

Og da sa O'Brian, (hvis det var han), at hvis jeg klagde på hun Jenny der, så ville han arrestere meg.

Så da sa jeg det, at da droppet jeg den klagen.

For jeg skjønte jo det, at det var andre ting som var viktigere, enn det med at politiet skulle bruke tid på det med den søppelbøtta osv.

(Jeg hadde ikke noe lyst til å bli arrestert, for å si det sånn).

De spurte om jeg hadde hatt problemer med politiet tidligere.

Og forklarte det, at jeg hadde vært på St. Ann's Street politistasjon, og den i Walton, hele tida.

Ettersom at jeg hadde overhørt, i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe mafia.

Og ettersom at jeg hadde hatt en arbeids/mafia-sak, mot Arvato.

(Jeg glemte å fortelle om det, at jeg hadde ødelagt på det monumentet, nede ved the Cunard Building der, i 2007, ved der Arvato holdt til, i anfall av sjokk og desperasjon, fordi jeg ikke får rettighetene mine, hverken her i England, eller Norge da.

Noe sånt).

Men det er vel over tre år siden nå og da, at det skjedde, det med det monumentet, utafor the Cunard Building.

Hvis jeg ikke tar helt feil.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 10.

Og ikke nok med at det var sikkerhets-møte og politi-møte.

Neida.

Så skulle det være 'sign on'-møte.

Enda jeg signerte, på torsdag, for en og en halv uke siden da.

(Det husker jeg i hue enda).

Så hva som har skjedd med det dokumentet jeg skrev under på, det vet jeg ikke.

Men jeg la merke til det, at det dokumentet jeg skrev under på idag.

Det var et helt nytt sånn skjema.

Mens det på torsdag, for en og en halv uke siden.

Det hadde jeg skrevet under, en sånn 5-6-7 ganger på, fra tidligere 'sign on'-møter da, mener jeg.

Så sånn var det.

Jeg hadde heller ikke det skjemaet, hvor jeg har skrevet på, hvilke jobber jeg har søkt på, osv.

Det tror jeg, at muligens har ligget igjen, på the Jobcentre, den dagen, som jeg sparka søppelkassa da.

Så sånn var kanskje det.

Det var en kar i 20-30 årene vel, som hadde det 'sign on'-møtet.

Han spurte om jeg ville ha et nytt sånn skjema, å skrive på.

(Jeg vet ikke om jeg egentlig må ha med det skjemaet.

Jeg har ikke sett det, at andre folk har med et sånn skjema, på the Jobcentre.

Men men).

Men jeg sa at jeg trengte ikke det, for jeg gikk gjennom papirene mine, og viste at jeg hadde et sånt ark da.

Så sånn var det.

Han puncha også inn to jobber, som jeg fant på maskinen dems, på torsdag for en og en halv uke siden da.

Jeg hadde en kladd bare, over ting jeg gjorde, før det møtet, for en og en halv uke siden.

Jeg skal se om jeg finner de papirene.

Vi får se om jeg klarer det.

Vi får se.

PS 11.

Her er de papirene, fra the 'sign on'-møtet, på the Jobcentre, idag, (som var etter sikkerhets-møte og etter politi-møte):

img022

img023

img024

img025

PS 12.

Og som om det ikke var nok, med tre møter.

Så var det også et fjerde møte, nemlig et slags 'avslutningsmøte', med Mr. Winter.

Her er mer om dette:

img024 paint

PS 13.

The Jobcentre, vil at jeg skal betale, for å reparere en vifte.

Som de mener befant seg under, den søppelkassa, som jeg sparka til da, sånn at den velta.

(Da jeg ikke fikk arbeidsledighetstrygden min, og etter at jeg ble latterliggjort/trakassert/provosert der da, av medarbeider Jenny.

Men men).

Jobcentre-sjefen, Mr. Winter, ville også at jeg skulle ta med et brev, som jeg fikk fra Mr. Rimmer, på the Jobcentre, i Birkenhead.

Når jeg skal dit neste gang, på torsdag.

Vi får se om jeg husker det.

Jeg sa også det, at jeg skulle prøve å klare det, å få skrevet ferdig den 'appeal'-en, ettersom jeg mister arbeidsledighetstrygden, for to uker nå da, grunnet det rotet, med det Sencia-møtet, tidligere i sommer.

Så sånn var det.

Her er mer om dette:

Photo 1497

PS 14.

Her er en link, til det brevet, fra Mr. Rimmer, (fra the Jobcentre, Birkenhead), som Mr. Winter, vil at jeg skal ta med, til the Jobcentre, på torsdag.

Selv om jeg ikke vet helt hva Mr. Winter skal med det brevet.

Men jeg får vel ta det med da.

Siden jeg har avtalt det, mener jeg.

(Det ble kanskje litt mange møter idag.

Det var en del ting, som jeg ikke fikk ordna, på den måten jeg helst skulle.

Når jeg tenker tilbake på det nå, mener jeg.

Men men).

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Her er mer om dette:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/09/jeg-fikk-et-brev-fra-jobcentre.html

PS 15.

En ting til, som jeg kom på.

Og det var det, at Mr. Winter, (leder for the Jobcenter, Williamson Sq).

Han spurte politiet, som han skulle være med, på politi-delen av møtet.

Og det sa politiet at han kunne da.

(Selv om jeg ikke hørte hva som ble svart, nøyaktig).

Så på 'politi-delen', av det møtet, så var det to politifolk, meg og Mr. Winter da.

Så sånn var det.

Så det var vel kanskje litt spesielt, at politiet kom for å møte meg, på the Jobcentre.

Det er jo ikke akkurat adressen min men.

Men men.

Jeg kan vel kanskje ikke skjønne alt her borte.

Men vi får se hva jeg gjør med alt det her.

Vi får se.

Men jeg må innrømme at jeg 'brygger på' en klage, (eller fler), i huet mitt nå.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 16.

Og i 'sign-on' delen, av møtet.

Så mener jeg at det ble sagt, enten fra Mr. Winter, (like før den delen, av møtet), eller i 'sign-on' delen av møtet, (av han 20-30 år gamle karen).

At det er det samme, for the Jobcentre, om jeg skriver hva jeg har gjort.

På et A4-ark, eller på et sånt Jobcentre 'booklet'-skjema.

Så da tror jeg bare at jeg kutter ut de skjemaene.

For da sparer jeg litt tid på det.

Sånn at jeg ikke behøver å føre inn på et sånt skjema, før hvert 'sign-on' møte, på the Jobcentre.

Så sparer jeg litt tid på det, ihvertfall.

For jeg har jo egentlig nok av andre ting jeg skulle ha gjort, også.

Så vi får se om dette er mulig å få til.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter