Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 11. november 2010

Jeg sendte en ny e-post til Ultras 1912




Gmail - Tabelltips for 2011, ditt tips er ønsket for 200 kr










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Tabelltips for 2011, ditt tips er ønsket for 200 kr











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Nov 11, 2010 at 12:59 AM




To:
Ultras 1912 <post@ultras1912.no>






Hei,

ja, jeg får tenke litt på det.

Dere har ihvertfall fine jenter uti der, husker jeg.

Da jeg var 19 år, så hadde jeg en kamerat, som het Magne Winnem, og han var assisterende butikksjef, på Rimi Nadderud.


Og da skulle jeg besøke han og se på butikken han jobba i.

Jeg studerte i Oslo, men var litt treig med å få lappen, så jeg tok buss, til Nadderud da.

Og da kjørte bussen forbi Stabekk VGS., var det vel, og plutselig var bussen full av fine jenter, husker jeg.


Så det var nesten som da jeg gikk på VGS., et par år tidligere, på Sande VGS., husker jeg, for der jeg gikk året før, på Gjerdes VGS., i Drammen, så var det ikke så mange fine damer, sånn som jeg husker det, kanskje med unntak av Monica Nebell fra Svelvik.


Men men.

Bare noe tull jeg tenkte på.

Jeg har også jobba på Chinatown Expressen Eiksmarka, og husker det var ei Bærum-dame, som jobba der, uten at jeg husker navnet.


Men noen fra ved Blommenholm, hadde festa med henne på byen, eller noe, husker jeg.

Så jeg kjørte med kinamat rundt på Blommenholm og Bekkestua, (og Holmenkollen osv., i Oslo Vest da), het det vel, osv., i noen måneder, etter at jeg fikk lappen, i 1996.


Før jeg opererte kneet, på Aker Sykehus, noen måneder seinere, og så begynte på Rimi Bjørndal da, der jeg var tippeansvarlig.

Så jeg har faktisk også jobbet litt i Bærum, på Chinatown-Ekspressen Eiksmarka.


Som jeg mener å huske var like over grensa til Bærum, fra Oslo Vest.

Så jeg skal tenke på det ukes tid.

Det er helt i orden.

Jeg har mest bare fått hat e-post, og er ikke vant til at johncons-blogg begynner å bli kjent.


Så jeg trenger litt tid på å omstille meg litt her, tror jeg.

Men takk forespørselen uansett, og beklager at det blir mange e-poster!

Mvh.

Erik Ribsskog



2010/11/11 Ultras 1912 <post@ultras1912.no>



"Tvilsomme elementer" står der fordi noen som ikke kjenner oss en
gang uttalte at vi var nettopp det. I fotballen er det gjerne slik
at de supporterne som er stående og syngende er "tvilsomme". Dette
kan man jo lure på hva betyr, men jeg personlig tror det er fordi
man ikke helt vet hvem noen er og derfor dømmer dem med en gang, for
sikkerhetsskyld. På samme måte som at man lett kan bli stemplet som
bråkmaker bare fordi man synger høyt på kamp, og forfulgt i
ettertid.



For å ironisere det hele har vi brukt det i logoen, som en
morsomhet.



Jeg lar deg tenke litt på dette, så kan jeg sende deg en mail igjen
om en ukes tid. Ultras1912.no er altså en vennegjeng med helt
vanlige jenter og gutter, som er interessert i fotball. Om du ønsker
kan vi selvsagt presisere at det ikke er noen forbindelse mellom
våre sider og bloggen din.



Jeg håper du ombestemmer deg, for jeg tror ditt innslag i artikkelen
er god lesing for besøkende.







Den 11.11.10 01.41, skrev Erik Ribsskog:
Hei,



forresten, nå så jeg at det stod 'tvilsomme elementer fra
Bærum kommune'.



Da ble jeg litt skremt her.




Jeg tror jeg står over jeg, hvis det er iorden.



Beklager vinglingen!




Mvh.



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/11/11

Subject: Re: Tabelltips for 2011, ditt tips er ønsket for 200
kr

To: Ultras 1912 <post@ultras1912.no>





Hei,



ja, nå driver jeg og tviler meg litt fram her.




Jeg er enig i at norsk presse er litt ute å kjøre, for
tiden.




De savner nok å ha en egen identitet, tror jeg.



Noe sånt.




At de savner sjela si kanskje.




Jeg kan kanskje være med, hvis dere gjør det klart, at
det ikke er noen linker, mellom dere og johncons-blogg.





(Selv om de fleste sikkert skjønner det.



Jeg er bare litt på 'tuppa' for tida.




Jeg får veldig mye useriøse e-poster nemlig).



Mvh.



Erik Ribsskog





2010/11/11 Ultras 1912 <post@ultras1912.no>




Hei igjen
Erik, jeg svarer på det siste først jeg.



Det Bohinen og Alsaker snakket om var i
utgangspunktet en samtale mellom dem uten at de
var klar over at mikrofonen var på. Da de snakket
om ultrasene som hadde tent et bluss på tribunen,
gjorde Alsaker en trønderdialekt og vitset om at
de "ødelegger fotballen". Han mente det nok ikke
direkte, men spilte på at blussing ikke er lovlig
i henhold til Fotballforbundets reglement og ofte
resulterer i store bøter. Så kan man jo diskutere
om hva som ødelegger fotballen mest, de som tenner
bluss for stemningens skyld eller de som
bøtelegger og utestenger supportere.



Ultrasen i italia har noen ganger politiske
undertoner. Det er imidlertid ingen forbindelser
mellom dem og norske supportere, annet enn at man
lærer hvordan man lager flagg og så videre. På
samme måte som at vi ikke automatisk er venner med
folk vi ikke kjenner i USA, Albania, Kina eller
noe annet sted.



Ultras 1912 er en fullstendig uavhengig side som
ikke har forgreninger til hverken politikk eller
media. Som du ser har vi skrevet en artikkel
tidligere om hvordan norske medier noen ganger
arbeider destruktivt for å skaffe syndebukker. http://www.ultras1912.no/nyheter/hvem-skal-redde-oss-fra-medienorge



Vi kommer ikke til å la oss påvirke av hverken
politisk press, "juridiske" trusler eller
lignende. Når det er sagt er det neppe nøvendig i
dette tilfellet uansett, for dette er kun
ukvalifisert gjetning og mye humor. Flere andre
har takket ja til å være med allerede.



Jeg tror bakgrunnen din er spennende for de
besøkende, og at du vil få flere lesere til
bloggen din om det lenkes fra artikkelen vår.







Den 11.11.10 01.01, skrev Erik Ribsskog:


Hei,



ja, det er vel greit det, tenker jeg.




Det har vel ikke noe med mafia å gjøre
dette, selv om det er fra Italia?



Jeg har overhørt, i Oslo i 2003 nemlig, at
jeg var forfulgt av 'mafian'.




Jeg bor jo i England, og her har jeg
ikke sett noe av Ultras.




Så jeg kan ikke si noe klart for eller
imot, om jeg støtter Ultras.




Jeg har egentlig bare vært på en
håndfull kamper i den øverste divisjonen,
i Norge og England.




Jeg var tippeansvarlig, på Rimi
Bjørndal, på slutten av 90-tallet, og da
fikk jeg et sånt tippekommisjonær-bevis,
fra Norsk Tipping.



Og jeg bodde i Rimi-leilighetene på St.
Hanshaugen, så det hendte jeg dro på
Bislett, for å se Vålerenga, på den tida
som Drillo var trener der, og Carew spilte
der.



(De fikk som oftest bank likevel.




Men men).




Så jeg er mer sånn at jeg likte å se på
tippekampen, som var på norske tv-skjermer
på 70 og 80-tallet, og vokste opp i
Larvik, på 70-tallet, hvor de vanlige
tinga gutter gjorde, var å samle
fotballkort, (og/eller frimerker), og å
drive med klinkekuler.




Så jeg var bare en av gutta, som var
interessert i fotball, og mora mi hadde
vært i England, og sa jeg burde holde med
Everton, og det var samme dag som de vant
6-0 over Coventry, i en tippekamp, på
Norge, som det het da.



Så jeg er ikke noe sånn Ultras akkurat
jeg.



Men jeg kan kanskje passe på å distansere
meg litt til Vålerenga.



For selv om jeg så noen Vålerenga-kamper,
i Oslo, så var ikke sånn kjempe-fan.



Jeg vokste opp på 70-tallet, og da var det
nesten bare Vålerenga eller Lillestrøm, på
Østlandet, av bra fotballklubber.



Så det var litt hipp som happ, om jeg
holdt med Vålerenga eller Lillestrøm.



Det var noen i klassen min, på Østre
Halsen, som holdt med Lillestrøm, som
hadde besteforeldre der vel, og kunne se
ned til Åråsen, fra der de bodde.



Så Lillestrøm var liksom opptatt, så da
ble det Vålerenga for meg.



Men det var liksom Berger og Larvik-lagene
først da, og så Everton.



Så det var ikke sånn at jeg var i klanen,
eller noe, da jeg bodde i Oslo.



Selv om min kollega, fra Rimi Munkelia,
Terje Sjølie, (nazisten og drapsmannen),
var på 'blåbussen', en nazi-buss vel, sa
vår butikksjef, Leif Jørgensen.




Men men.




Jeg har jo også en fotball-blogg, selv
om den ikke er på langt nær så populær,
som johncons-blogg:








Så jeg kan sikkert prøve å tippe på
tabellen.



Jeg trenger penger til noen domenenavn og,
som jeg har tenkt å kjøpe, så det er
sikkert greit.




Men en ting først, er dere noe
politiske, hos Ultras 1912?



Jeg leste at det kunne være ekstremister,
i Ultras-klubbene.




Og enda en ting.




Hørte du Lars Bohinen, og en annen,
diskutere norsk fotball, så sa de at en
trønder-ultras gruppe, 'ødela for
fotballen'.



Hva mente de med det?



(Det var da de snakka om 'negere' osv.,
noe som ble stort slått opp, i nettavisene
ihvertfall, for et par uker siden).



Mvh.



Erik Ribsskog






2010/11/10
Ultras 1912 <post@ultras1912.no>



Hei Erik, det er reflekterte
spørsmål du stiller, og om det er
greit for deg vil jeg gjerne ta dem
med i artikkelen også. Det kan jo
være det er flere der ute som lurer
på det samme.



At du ikke følger med på norsk
fotball er ikke så farlig,
tabelltipset er mer eller mindre
gjetting og synsing uansett om man
er "ekspert" eller en folkelig
enkeltperson.



Ultras er en definisjon på de som
gir absolutt alt på kamp, som
synger, hopper og flagger selv om de
kanskje har en dårlig dag eller er
slitne. Og, de synger, hopper og
flagger selv om laget taper og alle
andre er demotiverte. Ultraskulturen
er – som du sier – inspirert av
italiensk tribunekultur. Når man
inspireres av noen kan man også
velge ut hvilke elementer man ønsker
å ta med seg videre.



Hooligans og casuals er begreper for
menneskene som får sine kick ut av å
sloss med likesinnede, eller bare
lage bråk. Mange av disse er nok
også fotballinteresserte, men
ultraskulturen distanserer seg fra
dette med slossingen. Selvsagt
finnes det enkelte som blander
kortene, men dette er ikke noe stort
problem i Norge.



Kan jeg, i løpet av neste uke, sende
deg hvilke lag som deltar i
eliteserien 2011, også bare setter
du dem i en ca-ca rekkefølge?



Takk for hjelpen, når vi har
tabellen fra deg skal jeg sende over
pengene.



Jeg har også lest en del på bloggen
din, vil du ha en lenke til den fra
tabelltipset når det er ferdig?



Peder



en 10.11.10 20.49, skrev Erik
Ribsskog:


Hei,



jeg følger ikke så mye
med på norsk fotball,
dessverre.




Jeg tror at Rosenborg nok
vil havne høyt.



Og Molde vil nok nok være en
spennende 'joker' nå som de
har Solskjær som trener og
flere Røkke-millioner.




Jeg forstår egentlig ikke
hva dette med Ultras er.




Jeg vet at de har Ultras
i Lillestrøm også.




(Ultras felt C vel).



Men hva egentlig Ultras er,
det vet jeg ikke.




Men det er noe nytt som
har kommet de siste årene, i
norsk fotball, skjønner jeg.



Fra Italia, stemmer det?



Jeg har en blogg, som heter
johncons-blogg, (og også en
fotball-blogg).



Kanskje leserne av
johncons-blogg er
nysgjerrige på hva dette med
Ultras egentlig er.




Hvorfor kan dere ikke
bare synge, slik som f.eks.
Klanen til Vålerenga?




Er dere slik som de
såkalte 'casuals', fra
avisene, at dere møter
gjenger fra Bergen osv., og
slåss med de?




Hva er forskjellen mellom
Ultras og Hooligans?



Hvem/hva brakte Ultras til
Norge?




Mvh.



Erik Ribsskog






2010/11/10
Ultras 1912 <post@ultras1912.no>

Hei Erik



I forkant av tippeligaen
2010 er det mange som
setter seg ned og tipper
hvordan tabellen ser ut
når sesongen er over.
Som supportere ønsker vi
også å gjøre det, men vi
ønsker ikke tips fra
disse såkalte
ekspertene.



Vi lurer derfor på om du
kunne tenke deg å sette
opp tippeligaen slik du
tror den ender i 2011.
Det handler bare om å
sette lagene i en viss
rekkefølge, og kort
begrunne hvorfor et lag
blir seriemester, og
hvorfor de som rykker
ned gjør det dårlig.



Vi er supportere av yrke
og har derfor ikke mye
penger, men om du har en
bank- eller paypalkonto
skal du få 200,- kr for
jobben.



Tabelltipsene vi samler
inn vil komme i en
artikkel på
Ultras1912.no, vår
hjemmeside.



Ta kontakt hvis dette er
interessant for deg.



Morten, Peder og Janne














































Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter