Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 20. desember 2010

Jeg sendte en ny Facebook-melding til Jenny Ribsskog






Hei,





Erik Ribsskog 20. desember kl. 18:38

takk for venneforespørsel.

Hvem i Ribsskog-familien, fra Trøndelag, er du etter?


Hva slags dyr er det du har?

Mvh.

Erik Ribsskog



Jenny Ribsskog 20. desember kl. 18:54 Rapporter

Tack för att du accepterade.

Jag är dotter till Dag Ribsskog, är halvsyster till Siri och Magnus Ribsskog. Min farfar hette Asbjörn.. sedan vet jag inte så mycket mer om min Ribsskog-släkt. Hur är vi sammanlänkade då?


Det är en katt utan päls. Lite ovanlig kanske.

Hoppas du förstår min svenska ;)
/Jenny



Erik Ribsskog 20. desember kl. 19:16

Hei,

jeg har lest litt om din farfar på nettet, og han var forfatter og offiser, og bodde i Drøbak, tror jeg, og har skrevet om det norske forsvaret mot tyskerne vel, da de kom med krigsskip i Oslofjorden, i 1940.


Jeg har en blogg, hvor jeg skriver om alt mulig, og der har også din farfar en 'tag':

http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Asbj%C3%B8rn%20Ribsskog


Jeg har også fått noe slektsforskning, om Ribsskog-slekten, sendt fra en som heter Bjørn Ribsskog:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html


Hvis jeg ikke tar helt feil, så har du en tante, som heter Siri, (etter å ha lest i linken ovenfor).

Og hun møtte jeg en gang som student, på NHI, på Helsfyr, i Oslo, da jeg gikk i min bank, Kredittkassen, så sa han som satt i kassen fra til din tante, så viste det seg, at vi hadde samme etternavn :)


Dette var vel i skoleåret 1991/92, hvis jeg ikke tar helt feil.

Det var dyrt å studere, så jeg leide rom i bofelleskap, fra Oslo kommune, i Skansen Terrasse 23, på Ellingsrudåsen, i Oslo.

Og der fikk jeg en gang et julekort, som var til Ståle Ribsskog, som jeg tror er din onkel.


Jeg tror at de hadde bodd i den samme oppgangen før, på slutten av 80-tallet?

Din farfar bodde visst i Drøbak.

Min mor, Karen Ribsskog, flyttet til Drøbak, i 1997 vel.

Holterveien, het det der.


Jeg må nesten lese mer, i den slektsforskningen til Bjørn Ribsskog, for å finne ut hvordan vi er i slekt.

Så jeg får komme tilbake til det.

Som ung gutt, så hadde vi en norsk skogkatt, i Østre Halsen, i Larvik.


Heter det siameser-katt, den katten du har?

Jeg pleier vanligvis ikke å akseptere venneforespørseler, fra folk jeg ikke kjenner.

Men jeg får kanskje gjøre et unntak, siden vi er i slekt da.

Hvordan fant du fram til meg, og hvorfor, hadde jeg nær sagt, hvis det er lov å spørre?


Mvh.

Erik Ribsskog


Erik Ribsskog 20. desember kl. 20:02

Hei,

du er visst mitt tredje søskenbarn, (det vil vel si firemenning, min morfar Johannes Ribsskog, var din farfar Asbjørn Ribsskog sin fetter), får jeg det til å bli, (på MyHeritage, et program jeg bruker til slektsforskning):



Tredje søskenbarn
Deg Karen Margrethe Elisabeth Ribsskog din mor Johannes Ribsskog hennes far Johan Ribsskog hans far Olaf Marius Ribsskog hans bror Asbjørn Ribsskog hans sønn Dag Ribsskog hans sønn Jenny Danielle Ribsskog hans datter



http://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog#!profile-1000439


På slektsforskinka til Bjørn Ribsskog så står det at faren din er direktør for drift og ingeniør-virksomhet på Ericsson.

Det står at moren din er sykepleier.

Og det står at du er mor.

Men det er kanskje katten du er mor til.


Bare tuller.

Det står at din tante Siri Ribsskog, er fysioterapeut, men jeg mener bestemt å ha møtt henne på Kredittkassen Helsfyr.

Hun var da i 20-30 årene og hadde rett, sort/brunt hår.

Dette var rundt 1991 vel.


Men men.

Det ble kanskje mye på en gang.

Jeg så at din onkel Ståle døde ganske ung, ifjor også, han som bodde i Lørenskog.

Men sorry hvis det blir mye med en gang, har drevet en del med slektsforskning, skjønner du.


Mvh.

Erik Ribsskog



Familietre i webstedet Ribsskog Web Site på MyHeritage.com. MyHeritage.com er det beste stedet for familier på nettet.
Del








Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter