Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 18. april 2011

Her gikk jeg på barnehage, i et eller to år, fram til jeg begynte i første klasse, høsten 1977. Vi pleide å ake ned til høyre der vel

barnehage veldig rart

PS.

Den barnehagen her, var veldig kjedelig.

Jeg hadde gått på en barnehage tidligere, som het Ulefoss, eller noe, oppe ved Tagtvedt, tror jeg.

Hvor mora mi kjørte meg.

Her sånn, så begynte også Pia, etterhvert.

I den første barnehagen, så hadde vi et teaterstykke, som het Folk og Røvere i Kardemomme-by.

(Hvor jeg var politimester Bastian).

Men det hadde vi ikke her.

Her var det bare å veve noen kjedelige vever, som vi fikk lov til.

Jeg overhørte at barnehage-tantene, de snakka om det, at det var 'tørr luft' der.

Og det fortalte jeg om til mora mi.

Som klagde til barnehagen.

Og da fikk de luftfukter, husker jeg.

Men men.

En av de siste ukene/dagene jeg gikk der.

Så var det ei bestyrerinne der.

Med mørkt eller litt rødaktig hår vel.

I 30-40 åra.

Og hu prata med mora mi.

Cirka ved postkassa og porten der, vil jeg si.

Så vi var egentlig ferdige på barnehagen, den dagen.

Men mora mi og bestyrerinna, de skravla da, og drøyde, mens jeg stod litt for meg selv, i finværet da.

Det var sommer, og jeg gikk i shorts.

De fikk ei cirka 16 år gammel brunette, som var barnehage-assistent der, og som gikk i jeans.

De fikk hu til å ta meg med inn på den avdelingen for de minste barna.

(Som var tom).

Og så måtte jeg ta av meg underbuksa, mens hu stod der, mens jeg skifta.

Og så, så fortalte hu barnehageassistenten meg.

At hu heller ikke hadde underbukse på seg.

Med en litt sånn hemmelighetsfull tone.

Seksualisert tone.

Som jeg ikke helt var med på men.

Men så dro mora mi med meg og søstera mi, ned på Hvittensand.

Og jeg husker at jeg fikk 'benner'n'.

(Jeg var litt døsig, og det var veldig fint sommervær, osv.

Og hu ganske pene og vel ganske feminine barnehageassistenten, med langt brunt hår vel, hadde kanskje gjort meg litt kåt da.

Med den intime pratinga si, om at hu ikke underbukse på seg, osv).

Og jeg var helt fjern, for jeg hadde kjeda meg så mye, på barnehagen.

Og tissen min gikk ut av shortsen, siden jeg ikke hadde underbukse på meg.

Så alle på hele stranda så nok ståtissen min, vil jeg nesten tippe på.

Ikke langt unna ihvertfall cirka.

Og til slutt så merka jeg det da, og putta tissen tilbake i shortsen.

Men men.

Og så chatta mora mi opp han tenåringsgutten, som jeg har skrevet om på bloggen tidligere.

Og han dukka opp, oppe hos oss, i Mellomhagen.

Og klagde på at jeg tuppa ballen, når jeg spilte fotball, osv.

Og jeg måtte vente i hagen, mens han var inne i huset, sammen med mora mi og lillesøstera mi.

Så i den barnehagen, så skjedde det nok mye rart, det er helt sikkert.

Men men.

Så sånn er det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter