Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 24. april 2011

Jeg lurer på om det er det her, som er heimen til Tim Jonassen, fra russeklassen, i Drammen. Dem har også hytte i Sverige, og butikker på Aker Brygge

heimen til tim jonassen

PS.

Jeg var invitert på en fest her, sammen med Magne Winnem og Andre Willassen, i russeåret, (1988/89), på Gjerdes VGS., i Drammen.

Dem hadde også mange ville vakthunder der, husker jeg.

Og Tim hadde også invitert alle ungdommene i bygda.

(Hyggen).

Noen av dem var litt nedlatende mot han, og ei jente sa, (husker jeg), om Tim, at 'det er jo bare Tim'.

Og på bursdagen til Magne Winnem, i år 1992 vel, (det vil si hans 22 årsdag, som var ovenfor Rimi Nylænde, på Lambertseter, i Oslo, hvor han bodde, i en Rimi-leilighet).

Da sa Tim, når jeg dukka opp der, med en gullfisk, som jeg hadde kjøpt i bursdaggave, til Magne Winnem, på Triaden-senteret, hvor jeg jobba.

(Siden jeg gikk forbi en dyrebutikk der, på vei til jobben, mens jeg tenkte på hva jeg skulle kjøpe i bursdaggave.

Men men).

Og da sa Tim, (veldig nedlatende vel), om meg, når jeg dukka opp på den bursdagsfesten, til Magne Winnem, at 'det er jo _bare_ Erik'.

Så han var kanskje litt slem mot gullfisken.

For det var jo meg og gullfisken, som kom dit, (for å tulle litt).

Men men.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Så det var litt misstemning, på den bursdagsfesten, til Magne Winnem, i januar 1992, tørr jeg si.

Men men.

Også var det sånn, at vi dro på byen da.

De som var der, var distriktsjef/regionsjef, Knut Mørk, i Rimi, mener jeg.

(Magnes sjef i Rimi da).

Og en leder i Oslo Unge Høyre, (som Magne kjente, for han var i Høyre).

Og muligens Andre Willassen vel.

Og også Magnes kone, Elin, fra Skarnes, som jobba i en butikk, på Norstrand der omkring vel, og som Magne nettopp hadde blitt sammen med.

Så skulle vi ned på utestedet Tut og Kjør, tror jeg det var.

Som ligger i en sidegate, til Karl Johan.

Vi tok vel drosje, tenker jeg.

(Uten at jeg husker det helt nøyaktig).

Og hva skjer i Karl Johan, en lørdagskveld, i januar 1992 vel?

Jo, min søster, Pia Ribsskog, dukka opp, mens hu tvang en gutt, med lyst hår, til å tigge, i Karl Johan.

Jeg skjønte ikke helt hva som skjedde, jeg tenkte det var greit, når jeg så søstera mi.

Da trodde jeg at det var bare noe russe-pek, nesten.

(Selv om søstera mi var russ 91 vel, og ikke russ 92).

Men men.

Men alle de andre i selskapet, de reagerte med avsky, mot det her opptrinnet, og stakk fra meg, som prata med søstera mi, og ga dem et par mynter da.

Men men.

Så det her var veldig merkelig, har jeg tenkt i ettertid.

Hva var denne tiggingen i Karl Johan egentlig.

Fra søstera mi.

Og hvorfor hadde hu en lyslugget gutt, (Glenn fra Røyken?), som en slags tigge-slave der, i Karl Johan?

Som gikk med lua si opp-ned, eller noe, og tagg.

Det kan man kanskje lure på.

Det er kanskje noen andre som veit det.

Det er mulig.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 3.

Og lurer på om det var, i det bursdagsselskapet, til Magne Winnem, i 1992.

At Tim Jonassen la ut om han og farens butikkvirksomheter, som de hadde startet opp i Oslo, (siden vi var russ i 1989, tre år tidligere).

Og det var visst en butikk på Aker Brygge, ihvertfall.

(En jakt og fiske-forretning?).

Og også en souvernir-butikk, med Norway-ting, på Galleri Oslo.

Jonassen fortalte at i den butikken de hadde, på Galleri Oslo, så behøvde de ikke å gjøre noen ting.

Han litt eldre karen de hadde ansatt der, han stod i butikken og solgte, og han førte regnskapet, og alt mulig.

Så sånn var det.

PS 4.

Da jeg var i militæret, i skoleåret 1992/93.

(Altså året etter at jeg var i bursdagselskap, hos Winnem).

Så var det noen som tipsa meg om en bussrute, som var så bra, når det gjaldt å komme seg til Elverum.

Det var da sånn, at den bussen gikk et par timer seinere, enn toget vel, så man kunne få flest mulig timer i Oslo da, før man måtte stresse seg til Elverum.

Og det var også en rolig buss, uten mye mas og kjas fra konduktører, osv.

Så om det var en gang jeg gikk til eller fra den bussen.

Så gikk jeg forbi den butikken, til Tim og dem.

På Galleri Oslo.

Og da, så så jeg at tre personer stod inne i butikken, som var låst vel.

Og det var Tim da, og en jeg tippa var faren hans, og han eldre karen, som jobba der, (som så litt nedstemt ut da).

Tim rista vel på huet, eller noe, (tror jeg), og fortalte ihvertfall noe sånt, tror jeg, som at regnskapet var for dårlig, så de måtte stenge.

Kanskje noe sånt.

Så det var Tim som var sjefen, kunne det nesten virke som.

Enda begge de andre vel var mye eldre.

Men men.

Tim hadde en sånn rar og snodig hatt, på hodet, husker jeg.

Snobbete er vel kanskje ordet?

(For det var vel ikke en damehatt?)

Det var kanskje en jakthatt?

Hva vet jeg.

Så dette var spesielt, skjønte jeg.

Så jeg ville ikke avbryte den spesielle 'konkurs-stunden', (eller hva det var).

(For det virka nesten som at dem hadde noen slag seanse der, eller noe.

Alle var liksom i en sånn spesiell stemning da, eller noe.

Men men).

Så jeg bare gikk videre, og lata som ingenting.

Jeg vet ikke om Tim la merke til meg, da jeg gikk forbi.

Det tørr jeg ikke si.

Han dreiv å prata litt til han som ble arbeidsledig, osv., så det er mulig at han ikke kjente meg igjen.

Det er mulig.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på nå, når jeg først begynte å tenke på han Tim Jonassen, (fra skolen i Drammen).

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 5.

Magne Winnem hadde forresten et slags kallenavn, på Tim.

(Mener jeg å huske, fra da vi gikk på Gjerdes VGS., og festa sammen en del i Oslo, osv).

Og det var Timeling, eller Tingeling, eller noe, (tror jeg).

Uten at jeg helt skjønte det kallenavnet vel.

Når Winnem brukte det kallenavet, på Jonassen, (når vi nevnte han, bak ryggen hans, eller noe), så ble jeg vel bare stående der, med et litt sånn spørrende uttrykk i ansiktet, kanskje da.

(For jeg var ikke fra Røyken/Hyggen/Hurum der omkring.

Så jeg var ikke alltid helt med når de her Røyken/Hyggen og også Drammensfolka begynte å prate internt da.

Jeg gikk bare i klasse sammen med dem, i et år, så kjente ingen av de her, så særlig bra.

Men det var ingen andre fra Berger/Sande/Svelvik, i dataklassen, (selv om Monica Johansen vel, fra Svelvik, datter av ei lærerinne fra Nord-Norge, på Svelvik ungdomsskole, gikk i Markedsføringsdelen av klassen. Men hu var litt flau, tror jeg, for hu hadde ikke så bra karakterer, som meg, så hu måtte oppgi adresse, hos ei tante i Drammen, for å få lov til å gå på Gjerdes VGS., som ble sett på som å være en veldig fin/bra handelsskole da. Mens jeg kom inn, som en av ti elever vel, på samarbeidsavtalen, mellom Buskerud og Vestfold, siden jeg hadde bra karakterer, fra 2 året på økonomi/markedførings-linja, og jeg hadde såvidt flest 5-ere vel, og resten 4-ere, på vitnemålet. Noe sånt), som jeg gikk i, så derfor hang jeg en del sammen med de her folka fra Røyken osv., da.

Så sånn var det).

PS 6.

Winnem brukte også andre uttrykk, som jeg ikke hadde hørt så ofte før vel.

(Eller som jeg ihvertfall ikke skjønte helt vel).

Som 'klar som et egg'.

'Er du kylling?'.

Sånne ting.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter