Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 10. februar 2013

Problemer med matbutikkene i England

PIC_5027

Jeg har jo jobbet mange år, som butikkleder, i Norge.

(Jeg jobbet jo i tilsammen ti år, som butikkleder, i Rimi.

Først i cirka fire år, som assistent, (det vil si aspirant og assisterende butikksjef), på Rimi Lambertseter aka. Rimi Nylænde og på Rimi Bjørndal.

Så i cirka fire år, som butikksjef, (først på Rimi Lamberseter, så på Rimi Kalbakken og så på Rimi Langhus).

Og så i cirka to år, som låseansvarlig, (ved siden av studier), på Rimi Bjørndal og Rimi Langhus).

Og jeg pleide ofte å jobbe seinvaktene, (siden jeg er litt b-menneske, må man vel si), da.

Så jeg er ganske vant med å stenge travle butikker, som Rimi Bjørndal, (som er vanskelig å stenge, på lørdager, vil jeg si), i Norge.

Så jeg har litt erfaring selv, med å stenge matbutikker, da.

Men her i England, så hender det noen ganger at jeg får litt 'bakoversveis', når jeg liksom har planlagt å handle meg mat, da.

For eksempel så handler jeg mye på Asda Walton, for tida.

En butikk som ligger cirka tjue minutter, å gå, fra der jeg bor.

Men jeg har jo jobbet, på OBS Triaden, (i Norge), før jeg begynte å jobbe, i Rimi.

Så jeg synes det er artig å handle på et stort hypermarked, da.

Og prisene er også lave der.

Og utvalget er veldig bra, da.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Asda Walton reklamerer med at den er åpen 24 timer i døgnet.

(Se bildet ovenfor).

Men det er en sannhet med modifikasjoner, (for å si det sånn).

For den butikken stenger klokken 22 på lørdager.

Og klokken 17, (eller noe deromkring), på søndager.

Så det er bare på ukedagene, at den butikken, holder det den lover, da.

(Nemlig å være åpen 24 timer i døgnet).

Så da jeg skulle handle, i går, så var jeg ikke sikker på om jeg kom til å slippe inn i butikken, (husker jeg).

For jeg var der cirka 21.35, da.

Og i England, så blir man noen ganger stoppet i døra, hvis man er der, like før stengetid.

En dag like før jul, så stengte Asda Walton klokken 24, (husker jeg).

Og da ble jeg nektet å handle der, når jeg dukket opp der, cirka klokka 23.45, (husker jeg).

Og det samme skjedde meg også i London en gang, (da jeg var på sommerferie der, sommeren 2003 vel), og jeg skulle handle på et Sainsbury's supermarked, i nærheten av Kensington, vel.

Nemlig at en sikkerhetsvakt, (som engelske matbutikker ofte har), nektet meg å komme inn i butikken, enda det fortsatt var cirka ti minutter igjen, (eller noe lignende), før klokka hadde passert stengetiden, for denne butikken, da.

Og jeg har jo som sagt hatt ansvaret for å stenge norske matbutikker, i mange år, da jeg bodde i Oslo, og jobbet i Rimi.

Og for eksempel fra da jeg jobba på Rimi Bjørndal.

Så husker jeg at jeg kikka på den klokka, som var i tippekassa.

(For jeg regna med at Norsk Tipping sin klokke, gikk riktig, da.

Siden de har spill som har har tidsfrister, for når man kan spille osv.).

Og når så klokka i tippekassa passerte 18, så gikk jeg bort til inngangsdøra, og stilte på en bryter, sånn at man ikke kunne gå inn i butikken lenger, da.

Så i Norge, så kommer man inn i butikken, helt fram til det siste sekundet, før stengetid.

(Det husker jeg godt, fra da jeg jobba, som butikkleder, i Norge).

Men her i England, så nekter de ofte kunder å handle, hvis de dukker opp for eksempel ti minutter _før_ stengetid osv., da.

(Og de begynner også å rope over høytaleranlegget i butikkene, om at man må gå til kassa.

Og dette begynner de med, (på Asda Walton), cirka tjue minutter, før butikken stenger).

Så jeg tenkte med meg selv, mens jeg gikk hjemover igjen, fra Asda Walton, i går.

(Etter å ha vært heldig denne gangen, og fått gjort unna handelen min, selv om jeg ikke var i butikken, før cirka en halvtime, før den stengte).

At skal jeg late som at Asda Walton stenger klokka 21, (istedet for klokka 22), på lørdager, tro?

For når skal man være der da, hvis de noen ganger stenger før stengetid liksom, (tenkte jeg da).

Jeg har ikke funnet noe svar på dette ennå.

Men på dette området så synes jeg at Norge er bedre enn England, (må jeg si).

For hvis en butikk stenger klokka 22, i Norge.

Så menes det at inngangsdøra stenger klokka 22 og ikke ti minutter før, liksom.

(Mens det er litt mer uklart, hva som menes, i England, da.

Vil jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om åpningstidene til Asda Walton:

åpningstidene asda walton

http://storelocator.asda.com/store/walton

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter