Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 1. mars 2013

Jeg sendte en ny e-post til Sande videregående






Gmail - Til rektor Anita Eikeland Larsen, (Bekreftelse)








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Til rektor Anita Eikeland Larsen, (Bekreftelse)










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Fri, Mar 1, 2013 at 6:00 AM





To:
sande.vgs@vfk.no







Hei,

jeg så i Svelviksposten at de har fått ny rektor, ved Sande videregående.

Jeg gikk på Sande VGS., skoleårene 1986/87 og 1987/88.

Skoleåret 1988/89 så kom jeg inn på datalinja, på Gjerdes VGS., på en samarbeidsavtale, som var mellom Nordre Vestfold og Buskerud.


De ti beste elevene, i hvert fylke, fikk lov til å få skoleplass, i nabofylket.

Og jeg hadde litt lyst til å gå på datalinja, på handel og kontor.

Og Sande hadde bare markedsføringslinje og regnskapslinje, etter økonomilinja.


Og jeg hadde hatt markedsføring, på økonomilinja, og var litt lei av han 'Case', som vi kalte læreren.

Og jeg hadde hatt data som hobby, siden på begynnelsen av 80-tallet, og Kristin Sola, (i klassen), ga meg skjema, for å søke, på samarbeidsavtalen da.


Hu hadde tenkt til å søke selv, men det ble ikke noe av da, sa hu.

Så derfor hadde hu det skjemaet.

Nå bor jeg i England, og her må man noen ganger skryte, når man søker jobber.


Om prestasjoner som man har oppnådd, osv.

Så jeg lurte på om jeg kunne få en bekreftelse, på at jeg var en av de ti elevene, som kom inn på samarbeidsavtalen, med Buskerud, skoleåret 1988/89.


For det hadde vært artig å hatt skriflig, da.

For dette gikk jo på karakterer, så det var jo som å vinne et stipend nesten, som man gjør, i USA.

Jeg fikk jo skole-busskort, som gjaldt mellom Drammen og Bergeråsen.


Og det var det nesten ingen som hadde hørt om, på den tida, at det fantes sånne busskort, som krysset fylkesgrensa.

Selv om jeg har lest at nå kan alle gå på skole i Drammen.



Siden Nordre Vestfold liksom regnes som Buskerud, i denne sammenhengen, i våre dager.

Men dette begynte kanskje med den samarbeidsavtalen, som jeg kom med på, i 1988/89.

Men jeg klarer ikke å få dette bekreftet, noen sted, at jeg fikk denne skoleplassen, grunnet gode karakterer, som Vestfold-elev.

Det er jo en prestasjon, som jeg kan skryte av, når jeg søker jobber, i England, mener jeg.

For da skal man skryte av fem prestasjoner man har oppnådd, osv.

Og da er jo dette nesten som å få et sånt stipend, i USA osv., har jeg tenkt.


Så det hadde vært artig å hatt noe dokumentasjon på dette.

Håper dette er mulig å ordne!

Mvh.

Erik Ribsskog








Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter