Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 1. mars 2013

Min Bok 5 - Kapittel 172: Enda mer fra byturene med David Hjort og Toro

David Hjort, han begynte jo å jobbe, på Rimi Bjørndal, høsten 1997, (må det vel ha vært).

Og han inviterte meg, en del ganger, til å besøke han og Heidi fra Nord-Norge, i Elgtråkket, (eller hvor det var igjen), på Bjørndal.

Den første gangen, som jeg var der, så var det vel for å hjelpe David Hjort, med å skjønne internett, (og irc), som han nettopp hadde fått seg.

(Internett var ganske nytt, i 1997, (eller om dette var i 1998).

Så David Hjort var nok blant de første, på Bjørndal, som fikk seg det..

Noe sånt).

Og Heidi fra Nord-Norge, hu lagde også taco, en gang, som jeg var på besøk hos dem, (husker jeg).

Sånn taco-set, som heter Santa Maria, (eller Old El Paso), for eksempel, var det vel, som hu lagde.

Så det var krydret kjøttdeig og salat, som man spiste, fra taco-skjell, og tok salsa-dressing på, vel.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Under et av disse besøkene mine, hos David Hjort, på Bjørndal, så skulle vi ut på byen, (husker jeg).

Og jeg husker det, at Heidi fra Nord-Norge, hu sa det, at David Hjort var 'som ei jente', siden han stod så lenge på badet, før han ble ferdig å stelle håret, (eller hva det var).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

David Hjort hadde også noen slags kontaktlinser, på den her tida, (husker jeg).

Og de kontaktlinsene, de fikk øynene hans til å se ut som dyreøyne eller djeveløyne, husker jeg.

(Noe sånt).

Så det var vanskelig å ta David Hjort helt på alvor.

Siden han brukte penger på sånt 'tøys' da, (som ihvertfall jeg tenkte på sånt som).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

David Hjort sa også at han likte å ta en dusj, 'for å få varmen', (eller noe sånt), husker jeg.

(På den her tida).

Hva nå han mente med det.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det jeg husker best, fra den her byturen, med David Hjort.

(For Heidi fra Nord-Norge, hu skulle visst ikke være med, (av en eller annen grunn).

Hvis jeg husker det riktig).

Det var at David Hjort dro meg med, i en drosje, til utafor Chatau Neuff der, (student-utestedet), på Majorstua.

Før vi dro i en drosje ned til sentrum igjen, vel.

(Noe sånt).

Så det var mye drosjekjøring, den første gangen, som David Hjort og jeg, dro ut på byen, (husker jeg).

(Eller, den første gangen, som vi var på byen, det var vel på den juleølsmakinga, til Mack.

Da jeg møtte hu Bærumsdama.

Som jeg har skrevet om tidligere.

Så dette var nok den andre gangen, som David Hjort og meg, var ute på byen da.

Noe sånt).

Og det var muligens etter at David Hjort dro hjem til Bjørndal, (denne kvelden).

At jeg traff Therese, (fra Rimi Bjørndal), på Studenten.

(I første etasje der.

Altså i etasjen over der jeg møtte Ingvill Storø, fra Rimi Langhus, (og typen hennes), sommeren 2003, var det vel.

Som jeg har skrevet om i et tidligere kapittel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

David Hjort, han hadde også et råd, om hvordan damer man skulle gå for, når man var på sjekker'n, (husker jeg).

Og det var å gå for damer, som hadde pene kropper, og stygge ansikt, (husker jeg).

Og det var fordi at disse damene, (som hadde sexy kropper og ikke så pene tryner), de ville yte mer i senga,  for å kompansere, for at de hadde stygge tryner da, (ifølge David Hjort).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Noen år etter det her.

(En gang vi var på utestedet Headlines, vel.

Etter at David Hjort hadde blitt sammen med Melina Jørgensen, muligens).

Så kom David Hjort med et annet sjekketriks, (husker jeg).

Og det var at damer likte karer som bare gikk i svarte klær, (husker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En av de første gangene, som David Hjort og meg, var på byen.

Så hadde David Hjort 'babla' om det, (husker jeg).

At han en gang fikk seg 'bursdaggave-sex', av ei dame, som bodde, i området nederst i Maridalsveien der.

Og jeg har lurt på det, et par ganger, som det kan ha vært stesøstera mi Christell, (husker jeg), som ga David Hjort denne 'bursdaggaven'.

(Siden hu jo bodde, like ved Terningen Matcafe der.

Sammen med Hege fra Rødgata, i Drammen.

Ihvertfall i et år, vel.

Mens hu tok opp noen fag, fra videregående, var det vel.

Skoleåret 1992/93.

Så hva hu gjorde skoleåret 1991/92, det veit jeg ikke.

For må vel ha vært russ 91, såvidt jeg kan skjønne.

Men hu jobba vel kanskje i gavebutikken Casa, på Gulskogen Senteret, i Drammen.

Hvor hu hadde ekstrajobb, skoleåret 1988/89, husker jeg.

Det er mulig).

Men det tørr jeg ikke å si sikkert.

Men hvorfor skulle David Hjort ellers nevne det her, (mener jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En av de første gangene, som David Hjort og jeg, var på 'før-Blå'.

(Eller, om det var 'før-Blå', det veit jeg ikke.

For jeg har aldri vært på Blå, (for å være ærlig).

Men det var nederst i Maridalsveien der ihvertfall.

På andre sida av Maridalsveien, av en Texaco-stasjon, var det vel.

Noe sånt.

Og 'nedi der', så ligger vel Blå, i 'våre dager', ettersom jeg har skjønt.

Noe sånt).

David Hjort og meg, vi var ihvertfall på et ganske stort techno-utested, da.

Som var nederst i Maridalsveien der.

Nemlig der som hu svenske Linda, fra Rimi Bjørndal, en gang hadde tatt rundt Toro og meg, og kalt oss for 'gutta mine', som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel.

Og grunnen til at vi var på 'før-Blå', så mye.

Det var vel fordi at Toro, kjente de som drev det utestedet, og fikk oss Rimi Bjørndal-folka, skrevet opp på en gjesteliste der, da.

(Hvis jeg husker det riktig).

Noe sånt.

Og den første gangen, som vi Rimi Bjørndal-folka, (Toro, David Hjort og meg), liksom hadde 'fredagspils', på 'før-Blå'.

Så falt David Hjort, ned i et hull i bakken, (husker jeg).

Når David Hjort og meg, gikk ut fra 'før-Blå', for å enten dra hjem hver for oss, eller dra videre ut på byen, da.

(Noe sånt).

Og da stod det en gjeng folk, og så på det her da, (husker jeg).

Og det var ikke så mye lys, i den 'Blå-gata', husker jeg.

(Som jeg tror at må ha vært Brenneriveien.

Etter å ha sett litt på Google Maps nå).

Så dette var nok noe tull, fra en sånn 'Blå-gjeng', (eller noe sånt), vil jeg tippe på.

Og dette var et sluk, eller noe, som David Hjort falt ned i, da.

Og han falt vel en drøy meter, (hvis det ikke var nærmere halvannen meter), ned i det her hullet, da.

Men han kom seg for opp igjen, da.

Så David Hjort, han var ikke egentlig som ei jente, (synes jeg).

For jeg tror at David Hjort, er mye sterkere, enn de fleste jenter.

(Hvis jeg skal være ærlig).

Siden han kom seg så fort opp, av det her hullet, i fortauet, i Brenneriveien.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Så David Hjort, han dreit seg ut skikkelig en gang, da.

(Må man vel si).

Da han falt ned i det her hullet.

Jeg var ihvertfall glad for at det ikke var meg som dreit meg ut sånn, (for å si det sånn).

Men jeg nevnte vel ikke noe om det her fallet, (til David Hjort), til noen, på jobben, (eller andre steder).

For det ville vel blitt som mobbing, (må man vel si).

Så det var ikke sånn at jeg spredde det, at David Hjort hadde 'driti seg ut', da.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter