Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 24. juni 2013

Mer fra Facebook









husker lekebutikken på albert bøe på torget ,der var det mye fint ..det jobbet 2 hyggelige damer der husker jeg ,lekeloftet på fortuna ,ringo på hjørnet i nanset gata . husker også en annen leke butikk i nanset gata nesten oppe ved mercedes :) så var det en leke butikk i domus bakken domus bygget ,å jeg savner de gode gamle leke butikkene i Larvik ..hadde vært morro med en retro lekebutikk med bugnene hyller med gode gamle dagse lekebiler matchbox,majorette,siku,britains,corgi,plast bilene fra Finland...tomte ++++
Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · for 7 timer siden i nærheten avLarvik, Vestfold






  • 18 personer liker dette.






  • Bjørn Holmsen Bamsefar også, men pga alderen, så var lekebutikken hos Albert Bøe best, da min mor dro oss dit pga hun hadde jobbet for Albert.






  • Fredrik Jahren Nanset Bygg het vel den ved B O Steen. Roy Dahl som hadde den






  • Grethe B. Olberg Ikke glem Aamodt i Øvre Torggt, gutter Tror nok Bjørn Holmsen var innom der!






  • Alf-Henning D Melgaard den husker ikke jeg da var jeg nok ikke påtenkt engang






  • Grethe B. Olberg Hehe, mulig det






  • Lars Terje Hansen Husker ikke jeg .hmmmm mulg jeg er for ung.hahaha






  • Grethe B. Olberg Du da! Holdt på å si gammer'n, men det kan jeg jo ikke






  • Lars Terje Hansen Nei du kan nok ikke det,hihihi






  • Grethe B. Olberg Nei, da hadde jeg vært dum






  • Bjørn Holmsen Desverrre har jeg ikke noen leke tanker om Aamodt, bare vesker og lommebøker. Men jeg vet de finnes, finner dem ikke nå, hihi.






  • Einar O. Haugen Jeg husker Aamodt, var der med Mormor og vi kjøpte "dyrene i Afrika"...priser husker jeg ikke, men det var en del av pakka da jeg besøkte Mormor og Bestefar i Larvik....






  • Geir Torgrim Løken Siku og britans kan du få kjøpt fra gudmesta leker






  • Alf-Henning D Melgaard hvor er det??






  • Geir Torgrim Løken Norsk nett butik bare og søke på gudmesta leker på nettet






  • Stian Aas Johannessen Husker det var en stor og fin en i Prinsekvartalet, de hadde alltid masker og morosaker, har alltid likt sånt, så var det den i det gule huset nedenfor metodistkirken, det var en fin og koselig butikk, husker de hadde fjernstyrte biler osv oppe på loftet.






  • Fredrik Jahren Det gule huset var Grans lekesenter






  • Solfrid Egelid Og på Domus hadde de tjorvendukker...helt topp! Og på bokhandelen hadde de tusjer...! Tror de kosta en krone stykk, så jeg fikk først bare en rosa og en turkis. En helt ny verden..hehe..






  • Anne Bi Mathiesen Åsså lykketrolla da! Dukkær opp igjen med javne mellomrom, men blir vel aldri like ettertrakta som på 60 tallet trur jeg!!:)






  • Hanne Lisbeth Nyquist Fikk bare røde tusjer jeg,fra bingo'n på Fram.......






  • Trine Fjeldbo Clausen Husker også hvordan lekebutikkene var før. Om dere kjører innom Drammen sentrum er det en lekebutikk i sentrum som har mange av de gamle lekene. Der finner dere lykketroll, matchbox mm. Der er det også lov for barna og leke og prøve. Det er jo tross alt butikk for barna.







  • Erik Ribsskog På lekebutikken på Albert Bøe, så hadde de sånne stempel-sett, (som jeg enten kjøpte eller rappa, en gang jeg var på helgebesøk, hos mora mi, i Larvik, litt utpå 80-tallet).

    Og da kunne jeg lage falsk legitimasjon, (fra Svelvik Ungdomsskole), for at jeg var gammel nok til å komme inn på kino, med 15-16 års-grense, i Drammen.

    Men jeg brukte aldri det falske leg-et.

    For jeg hadde fått videospiller, av faren min, som ni-åring.

    (For faren min lot meg siden bo alene.

    For han fant seg ei dame, som het Haldis Humblen, som bodde ikke så langt unna, på Bergeråsen).

    Så jeg så mye på video, og syntes egentlig ikke det var så artig, å dra på kino, (på den her tida), da.

    (Ihvertfall ikke hvis man risikerte å bli tatt for å bruke falskt leg.).

    Mvh.

    Erik Ribsskog










    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter