Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 23. juni 2013

Min Bok 5 - Kapittel 214: Sommeren 2004

Fra eksamenene, i fjerde semester.

Så husker jeg det, at i faget Statistikk, så tok jeg med meg de obligatoriske oppgavene, som jeg hadde jobba med, i flere dager i strekk, i påskeferien, (i 2004), osv.

(For det var vel lov å ta med alt av bøker og sånn, på eksamen, mener jeg å huske).

Og så kikket jeg vel mest på de obligatoriske oppgavene mine, når jeg prøvde, å løse oppgavene, på eksamen, da.

For jeg hadde brukt mye tid, på de obligatoriske oppgavene.

Og skrevet de med tydelig skrift, osv.

Så jeg fant ut at det var greit, å bruke disse obligatoriske oppgavene, som hjelpemiddel, på eksamen, da.

(Hvis jeg husker det riktig).

Og jeg husker også det, at jeg var veldig trøtt, på en eksamen.

Så jeg satt vel kanskje oppe og leste, hele natta, før akkurat den eksamenen, da.

(Det er mulig).

Men jeg varierte det vel litt, (når det gjaldt hvilken studieteknikk jeg brukte), fra eksamen til eksamen, tror jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Like før eksamenene, (må det vel ha vært).

Så fikk jeg mitt tredje avslag, (må det vel ha vært), på Erasmus-stipend.

Noe jeg syntes at var urettferdig, da.

Siden de forandra grunnen for avslaget, for hver gang.

Så det var som at de som bestemte, (nemlig Frode Eika Sandnes), hadde noe personlig mot meg, da.

Og på toppen av det hele.

Så var det sånn.

At når jeg sa til Frode Eika Sandnes, (må det vel ha vært).

(Når jeg fikk vite om det siste avslaget, på Erasmus-stipend).

At da drar jeg bare til University of Sunderland, og studerer der, på vanlig studiefinansiering, (utenom Erasmus-programmet), da.

(For hu 'frike-dama', på HiO's internasjonale kontor, på Bislett, hu hadde jo sagt til meg det, at levekostnadene, i Sunderland, var så lave).

Men da ble jeg fortalt det, (av Frode Eika Sandnes, må det vel ha vært), at de hadde mistet min vanlige søknad, til University of Sunderland, da.

(En søknad som jeg hadde levert dem, en av de første månedene, i 2004.

I resepsjonen, til HiO IU, (i Cort Adelers gate der).

Til en kar i 40-50-åra, var det vel).

Så det var jo bare tull og tøys, fra HiO IU, (må jeg si).

Sabotasje, er vel kanskje et passende uttrykk, (i dette tilfellet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etter eksamenene, (eller om det var før eksamenene), så søkte jeg på Google, (må det vel ha vært), om studier, i utlandet.

(Noe sånt).

Og da fant jeg navnet på en organisasjon, som het IEC, (International Education Centre).

Og dette firmaet, (eller om det er en stiftelse), holdt til, i Nedre Slottsgate, (en sidegate til Karl Johan), og var der nabo, med en McDonalds-restaurant, (husker jeg).

(Dette var den McDonalds-restauranten, som vel var den første i Norge, (mener jeg å huske).

Og som ble startet, på midten av 80-tallet en gang, var det vel).

Og jeg leste på IEC's nettsider, at de samarbeidet, med mange universiteter, i England, da.

Så jeg bare dro innom dette firmaet, (som nå heter Kilroy Education vel), et par ganger, før jeg skulle på jobb, (som en slags 'sommer-butikksjef', på Rimi Langhus).

(For jeg ble enig med assistent Espen Sigmund Nornes der, at jeg tok alle seinvaktene, denne sommeren.

Også tok han alle tidligvaktene, da.

Noe sånt).

Og IEC, de så på, (og kopierte vel), papirene mine, (fra NHI og HiO IU),og fortalte meg det, at det ikke var noe problem for meg, å få en studieplass, på det tredje året, av en bachelor-grad, (i Computing), ved University of Sunderland, da.

(Noe sånt).

Så på en uke, (eller noe lignende), så var dette ordnet, da.

Og jeg hadde fått meg en studieplass, ved University of Sunderland.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter