Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 14. september 2013

Mer fra Facebook

  • I dag
  • Lillann Fjeldbo
    Sittet å leser hva du har skrevet. Noe har jeg vist om..husker lille broren din godt.han fikk alltid sukker vann på flaska. Søt var han. Min eldste sønn har vært hos Din mormor og malt før hun døde.han var med ellen og ste sønnen hennes.kanskje 4,5, år siden.hun kopierte opp bildet til min sønn og gjorde det om til julekort.
  • Erik Ribsskog
    Hei,
    jeg flytta jo til faren min, på rundt den tida, som Axel var et år.
    Så jeg visste ikke at han fikk sukkervann.
    Jeg husker fra et helgebesøk hos mora mi, at hu sa at jeg ikke kunne drikke colaen i kjøleskapet, for den skulle Axel ha, for legen hadde sagt at Axel måtte drikke cola eller blåbærsaft, siden han hadde hatt forstoppelse, (eller noe sånt), da han var 1-2 år gammel, da.
    Hvordan ble du kjent med Ellen og bestemor Ingeborg da?
    De var ikke så ofte på besøk i Jegersborggate, da jeg bodde der.
    Husker at bestefar Johannes var der en del, men.
    Det var vel egentlig han som eide huset.
    En gang som jeg var på helgebesøk hos mora mi, (våren 1980 kanskje), så måtte jeg passe Axel.
    Med en gang jeg kom fra toget, fra Drammen.
    Jeg skjønte ikke hva jeg skulle gjøre, men jeg hadde vugga Axel før, da jeg bodde hos mora mi, (for han grein mye, da han var nyfødt).
    Så jeg tenkte at jeg måtte liksom rulle vogna ned den 'portrom-bakken', som du pleide å sitte i, da.
    Men da velta vogna til Axel, husker jeg.
    Så hu fru Gundersen(?), kom ut, og jeg løp og henta mora mi.
    I tilfelle Axel hadde blitt skada.
    Så det var nok ikke noen god ide, at jeg skulle passe Axel.
    For jeg bodde jo hos faren min, og skjønte ikke hva mora mi mente at jeg skulle gjøre.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Lillann Fjeldbo
    Ellen hadde jo en ste sønn i stavern som var kamereten til min sønn joakim..men hun har vell flyttet til sveits etter det jeg har skjønt. . Jeg husker moren din veldig Godt. .
  • Lillann Fjeldbo
    Når døde din mor? Bodde hun i Larvik da?
  • Erik Ribsskog
    Ok,
    jeg har ikke bodde i Norge siden 2005.
    Og da bodde Ellen i Sveits.
    Så flytta hu til Norge, i 2006 eller 2007, og hadde hippie-bryllup med Didrik Beichmann, (skrev bestemor Ingeborg).
    Så døde bestemor Ingeborg i 2009.
    Og jeg er jo mora mi, (som døde i 1999), sitt elste avkom, og mora mi var Ingeborg sitt eldste avkom.
    Så jeg burde ha delt arven, mener jeg.
    Ingeborg var jo etter adelige og kongelige i Danmark.
    Og jeg har bare fått 3000 kroner cirka etter at hu døde.
    Jeg lurer på om Ellen, Martin og Pia har solgt tingene etter Ingeborg, og bare tatt pengene selv.
    Martin og dem prøvde å myrde meg på gården til Grete Ingebrigtsen i Kvelde, i 2005, så derfor jeg flykta fra Norge.
    Faren min pleide å si at mora mi var 'gæern', på den tida, som Pia og meg, bodde hos mora vår.
    Jeg synes det er vanskelig å forklare hvordan mora mi var.
    Synes du at hu var gæern?
    Hu døde i 1999, på Moss sykehus, mens hu bodde i Drøbak.
    Hu hadde brystkreft og satt i rullestol, og jeg så henne som død, og da så hun plutselig ut som at hu var cirka 100 år.
    Så det var ikke så artig.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    En gang rundt årtusenskiftet, (etter at mora vår døde), så dro jeg Axel for å besøke bestemor Ingeborg, i Nevlunghavn.
    (Før hu også døde, tenkte jeg).
    Og da tok vi toget.
    Og jeg viste Axel hvor vi hadde bodd, da.
    Tenkte jeg skulle se om det store morell-treet, (som lå delvis på bakken, for det hadde blitt slått ned av lynet, i gamle dager, var det vel), var der.
    Og vi gikk inn i det portrommet, hvor du pleide å sitte, da. Men da kom det en sint 'gubbe' ut fra det huset som vi hadde bodd i.
    Så jeg fikk ikke sett om det største morelltreet var der enda.
    Det var så gode moreller, fra det treet, husker jeg.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter