Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 17. desember 2014

Sommeren 1984, (var det vel muligens), så dro Carl Fredrik Fallan og Ulf Havmo, (var det vel), fra klassen min, (på Svelvik ungdomsskole), meg med, for å plukke jordbær, hos familien Sand, (på Sand). De hadde også dratt meg med, på et slags jobbintervju, med bondekona Sand, (var det vel), noen måneder tidligere

WP_20141105_604

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/11/fler-bilder-fra-norge_7.html

PS.

Jeg bodde jo aleine, i Leirfaret 4B, på den her tida.

Så det var vel sånn.

At Carl og/eller Ulf.

De vekte meg.

(I Leirfaret 4B).

Når de var på vei, til jordbærplukkinga, da.

Og så ble jeg antagelig med, i full fart, da.

(Noe sånt).

Det er mulig, at Carl og Ulf, dro med meg, på jobbintervju, fordi at min farmor Ågot, bodde på Sand.

(Og at min farfar Øivind Olsen, hadde fabrikk, på Sand).

Og at de derfor kanskje tenkte det, at det ville være lettere, å få jobb, hvis jeg var med, (siden at jeg nesten var en slags lokal 'figur', på Sand, da).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg fikk egentlig lommepenger, når jeg trengte det, (må jeg vel si), av faren min.

(Jeg bodde jo aleine, så jeg hadde en slags egen husholdning, (selv om jeg pleide, å spise middag, hos farmora mi, etter skolen).

Og derfor, så kunne jeg bare skylde på den husholdningen, hvis jeg trengte noen lommepenger, (fra faren min), liksom).

Så jeg trengte egentlig ikke denne sommerjobben.

(Jeg jobba jo også en del, for faren min, når han spurte meg, om å gjøre noe, borte på verkstedet, eller hvis det var sånn, at han skulle levere køye/vann-senger, i Oslo).

Og jeg hadde ikke så lyst, til å plukke jordbær, egentlig.

Men Carl og Ulf klarte å overtale meg, da.

(Ved å nesten tigge meg, om å være med, vel.

Noe sånt).

Og min far likte vel ikke, at jeg plukka for Sand, (mener jeg å huske).

(For jeg nevnte vel det her, (at jeg hadde fått jordbærplukke-jobb), i huset til farmora mi, på Sand.

Mens farmora og faren min var der, da).

Og faren min, sa da, at han heller ville, at jeg skulle plukke, for Jørgensen, (mener jeg å huske).

Men hvor gården til Jørgensen var, det visste jeg ikke, (husker jeg).

(Og Carl og Ulf, sa vel noe sånt, som at Jørgensen.

Det var en gammal gubbe.

Som det ikke gikk ann, å plukke for, liksom.

(Eller noe i den duren).

Noe sånt).

Og jeg tenkte at det var greit, at jeg plukka for Sand.

Når de andre gutta i klassen, (og mange andre Berger-folk), gjorde det, liksom.

Så jeg ble med på den her jordbær-plukkinga, da.

Og så på det, som noe klasse/skole-greier, kanskje.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og når vi tre klassekameratene, (Carl, Ulf og meg), gikk bort, til Sand, for å plukke jordbær.

(Om morgenene, et par uker, en sommer på midten av 80-tallet).

Så gikk vi langs fjorden bortover da, (husker jeg).

Og da måtte vi klatre, i den steinrøysa, på bildet.

(Når vi hadde gått gjennom Sandsbukta.

Og vi skulle opp i Sandsveien).

Husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Så å bo på Berger.

Det er ikke, som å bo, i Oslo.

Noen stier.

(Som stien ned til Hellinga, fra Gamlehjemmet.

Og Ulvikstien).

De er litt skumle.

Man må gå veldig forsiktig, ellers så kan man falle og slå seg, på spisse steiner, osv.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her lå en av åkerne, hvor vi plukka jordbær, (sommeren 1984, var det vel).

Men familien Sand, hadde også en åker til, (som lå opp mot riksveien, litt nærmere Bergeråsen), hvor vi plukka.

(Mener jeg å huske).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

WP_20141105_612

(Samme link som ovenfor).

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter