Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 26. januar 2015

Mer fra Slependen

Nå var jeg på Rema, og handla, noe mat.

Og før det, så gikk jeg gjennom 'russer-brakka' her, for å gå inn på badet, for å pusse tenna og barbere meg.

Og da, så var det en neger, som brølte, da jeg gikk forbi rommet hans.

(Døra til rommet hans, stod på vidt gap).

Så det er altså ikke bare to 'mase-negre', som bor, på brakka her.

Det er også en 'brøle-neger', (som er litt lavere, enn de to andre negerne).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også sett en litt tynn og femi kineser, (må man vel si), på dassen osv., her.

Så det mange mørkhudede, som bor her, (på russer-brakka), for å si det sånn.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

På torsdag, så var det skikkelig rabalder her.

Jeg skulle på møte, med Nav, på fredag.

Og dreiv og vaska klær.

Og da jeg gikk for å hente tøyet, (for å henge opp det, til tørk, (på kleshengere, i klesskapene), på rommet mitt).

Så hadde noen lagt klærna mine, inn i tørketrommelen, sammen med masse 'russer-klær', og så satt på tørketrommelen.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg har hatt problem med det, at to av olabuksene mine, har spjæra, denne måneden.

Så jeg ville ikke det, at den siste hele olabuksa mi, skulle krympe, i tørketrommelen.

Så jeg tok ut klærna mine, av tørketrommelen, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Like etter, at jeg hadde satt på tørketrommelen igjen, så gikk strømmen.

Så jeg prøvde å finne sikringsskapet.

For det ble kaldt, (og mørkt), på rommet, osv.

(Dette var natt til fredag).

Men jeg fant ikke sikringsskapet.

Men en del av brakka, er avlåst.

Så jeg tenkte, at sikringsskapet antagelig, var i den delen av brakka, som var avlåst.

Så jeg gikk ut og prøvde husnøkkelen, på den inngangsdøra, (det er tre inngangsdører, på brakka), som leder inn, til den avlåste delen, av brakka.

Men nøkkelen passa ikke.

Så jeg så da på et display, som var på veggen, i den åpne delen av brakka.

Men bruksanvisninga, var på russisk.

Og etter at jeg trykka en del, på det tastaturet.

(For alle de andre, var inne på rommene sine.

I mørket og kulda).

Så begynte en alarm, å ule, her.

Og da, så kom stort sett alle, ut av rommene sine, vel.

Og 'Mase-negeren', han hadde på seg sko og jakke, og var på vei ut, av brakka.

Men da stanset russerne han.

Og den største russeren.

Han skreik til meg, (på engelsk, mens alarmen gikk), at alarmen hadde startet, fordi at jeg hadde laget mat.

(Noe som var sprøyt, selvfølgelig.

Og russeren var også veldig uhøflig, siden at han skreik til meg, på den måten.

Men han russeren snakker ikke norsk, og han snakker også dårlig engelsk, (må man vel si).

Så jeg gadd ikke, å skrike noe tilbake.

For det var jo også sånn, at en bråkete alarm, stod på).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Så slutta alarmen.

Og jeg bestemte meg for, å roe det ned, med han svære russeren.

Så jeg gikk bare inn på rommet mitt.

Men etterhvert, så tenkte jeg vel det, at det ville være uansvarlig, å sitte på rommet sitt, og fryse, i mørket.

For var det ikke sånn, at folk kunne fryse ihjel, hvis man ikke hadde varme?

I militæret, så hadde vi jo en primus, som varmet, mens vi sov, ute i kulda.

Så jeg ringte etterhvert politet.

Og spurte om råd.

Og de sa det, at jeg fikk ringe Hafslund.

Men jeg hadde lagt merke til det, at det var lys, både i nabobrakka, og i det huset, som ligger rett over Slependveien, for mitt rom.

(For jeg tok opp rullgardinen litt.

For å få inn lys, fra gatelysene, i Slependveien.

Må det vel ha vært.

Noe sånt).

Så jeg sa til politiet, at det var sikringene som hadde gått.

Men at jeg ikke fant sikringsskapet.

Og at jeg ikke ville våkne, dagen etter.

For så å finne ut det, at noen på brakka, hadde fryst ihjel, iløpet av natta, liksom.

(Jeg bor jo også på 'Kontaktmannarum'.

Selv om jeg har bedt husverten, om å ta ned det skiltet).

Politiet sa det, at de ikke kunne sende noen, på grunn av et sikringsskap.

Men de var enige i, at det burde være strøm.

De sa det, at jeg måtte bryte opp døra, til den delen av brakka, hvor sikringsskapet var.

Så jeg tok brannslukningsapparatet, og kasta det, inn i vinduet, (som var av plast), på den døra, som var låst, (sånn at jeg ikke kom fram, til sikringsskapet), da.

(Jeg måtte også dunke litt, på det vinduet, med brannslukningsapparatet.

For å få det, til å løsne).

Og så kunne jeg åpne den låste døra, (ved å stikke armen min inn, der vinduet hadde vært, og så vri om låsen), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Men så var det sånn.

At jeg ikke fant sikringsskapet, i den låste delen av brakka, heller.

Så jeg ringte politiet igjen.

Jeg forklarte det, at grunnen til at jeg ikke ringte husverten, med en gang.

Det var fordi, at han husverten, hadde gått inn, på rommet mitt, mens jeg lå og sov, i senga.

Noe som jeg syntes, at var ekkelt.

Og jeg sa også det, at jeg hadde klaget, på dette, til Leieboerforeningen.

Og jeg kunne jo ikke ringe de, midt på natta, liksom.

(Og jeg hadde vel heller ikke telefonnummeret, til Leieboerforeningen).

Men jeg sa det, at siden at dette var en nødsituasjon, så skulle jeg prøve, å ringe husverten.

Og jeg ringte så han, et par-tre ganger.

Men han svarte ikke.

Og da, så ringte jeg politiet, for en tredje gang.

Og da sa de det, (det var den samme politimannen, som svarte, alle de tre gangene, som jeg ringte, vel).

At jeg ikke kunne oppta nødnummeret, ved å ringe, 'hele tida'.

(Noe sånt).

Så han leste opp et annet nummer, til politiet.

(Som jeg skreiv opp).

Men hvis politiet ikke syntes, at dette var en nødsituasjon.

(Siden at jeg ikke kunne ringe nødnummeret).

Så gadd ikke jeg, å bruke mer tid, på det her.

Jeg ringte politiet, for å få råd, liksom.

(Siden at jeg ikke er vant til det, å sove i et hus, uten varme, (om vinteren)).

Så etter at jeg hadde ringt politiet, for tredje gang, (og fått kjeft).

Så gadd jeg ikke mer, og gikk og la meg, da.

Og politiet ville heller ikke logge dette, (for jeg spurte om logg-nummeret).

Og politimannen ville heller ikke si navnet sitt.

Han sa bare at det var: 'Operasjonssentralen'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Dagen etter.

Så stod jeg opp, cirka klokka 8, vel.

(For jeg skulle i møte, på Nav Sandvika, klokka 10).

Og strømmen, på badet og doen, virka.

(Men det var fortsatt ikke strøm, på rommet mitt).

Og mens jeg dusja, så ble plutselig alt vannet kaldt.

(Antagelig siden at sikringen, til vaskerommet, (hvor varmtvannsberederen står), ikke var skrudd på, da).

Og da jeg kom hjem, fra Nav, UIO og Nasjonalbiblioteket.

Så var klokka 20, (eller noe i den duren), kanskje.

Og da stod lyset på, på rommet mitt.

Så da var strømmen tilbake, da.

Og rullegardinen, den lå, på gulvet.

For den hadde falt ned, (i mørket), fredag morgen, (før jeg dro til Nav).

(For den rullegardina, den må ha vært, litt dårlig hengt opp, vel.

Noe sånt.

Jeg er ikke vant til å ha rullgardiner, der jeg bor, heller.

For å si det sånn).

Så den tenkte jeg, at jeg kunne prøve å fikse, når jeg kom hjem, fra Nav.

(Noe jeg gjorde).

Istedet for å bruke tid, på den rullegardina, før møtet, hos Nav.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter