Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 28. januar 2016

Mer fra Norge

I dag, (onsdag kveld), dro jeg inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg gikk av bussen, på St. Olavs plass.

Og på buss-stoppet før, (eller to buss-stopp før, var det vel), så gikk ikke folka av, den døra som var bakerst, forresten.

(Selv om de satt bak i bussen).

Av en eller annen grunn.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg gikk inn, på Rema Universitetsgata, cirka 40 minutter, før de stengetid, (som er, klokka 23).

Ei 'pakkis-dame', (var det vel), dreiv og vaska gulvet, ved kassene.

Å så fint, Rema prøver å få kundene sine, til å skli på gulvet, og brekke nakken, (tenkte jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Etter å ha handlet, en pose med varer, på Rema.

Så dro jeg, til Kiwi St. Olavs plass.

En ung butikkleder, dukket 'plutselig' opp, like ved der jeg gikk, (i den trange butikken).

Så butikkmannen på overvåkingssystemet, (på kontoret), at jeg var, like ved døra.

Og prøvde han, å skremme meg, for å få meg, til å få hjerteinfarkt, (eller noe sånt), lurte jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Et asiatisk par, (som begge var breie), i 40/50-åra, hang/svirra, foran potetgullhylla, (som noe slags 'slim', må jeg nesten si).

Jeg klikka litt, (innrømmer jeg), etter møtet, med butikklederen.

Og sa noen gloser, da.

(Noe sånt).

Men dette paret, ble bare stående der, og scanne potetgull-hylla, da.

(Noe sånt).

Han unge butikklederen, plaget ikke disse, virket det som.

Er det noen som er betalt, av Securitas eller Plan-b, for å tulle, (og prøve å få meg til å få hjerteinfarkt, eller noe i den duren), lurte jeg.

(Noe sånt).

PS 4.

Da jeg skulle ta bussen, tilbake igjen, til Rykkinn.

Så stod det en 'Plan-b-olding', og stoppa bussen, (foran meg), litt før klokka 23.

Men buss-sjåføren, kjørte forbi oldingen.

Så jeg gikk på bussen først.

(Før oldingen, da).

For å liksom, holde igjen bussen, da.

(Noe sånt).

Og da jeg skulle gå på bussen, (med oldingen hese-pesende bak meg).

Så gikk det en ung mann av.

Akkurat der jeg skulle gå på.

Det ville aldri skjedd, i Oslo.

Eller, dette var jo, i Oslo.

Men dette ville aldri skjedd, hvis det hadde vært, en Oslo Sporveier-buss, (som vel var det tidligere navnet, på Ruter).

For når man satt på, med en en Oslo Sporveier-buss, så het det seg, at det var: 'Utgang bak', (mener jeg å huske).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg gikk på bussen, og sa, (som vanlig), til buss-sjåføren, (som muligens snakket, med noe slags russisk aksent), at: 'Vi får se om kortet virker i dag, da'.

Buss-sjåføren sa: 'Det pleier å virke'.

Så han begynte, å krangle, må jeg si.

For det er ikke sånn, at det kortet, alltid virker, (må jeg si).

Noen ganger, så lar det seg ikke scanne, før etter en stund.

Og andre ganger, så blir jeg bare pekt, bakover i bussen, (uten at kortet, har latt seg, lese av).

Det er på grunn av, problemer som dette, (med reisekortet), at jeg gikk, til Trafikanten, i fjor høst, og fikk et nytt reisekort, samt en rød skjede/slire, til dette, (av en Trafikanten-dame).

Så buss-sjåføren var både kranglete og uhøflig og sleivkjefta, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Jeg svarte, at det ikke alltid var sånn, at kortet virket.

Og hva skal man egentlig si, når man gå på bussen, med disse kortene?

(Det har jeg faktisk sendt spørsmål om, til Samferdselsdepartementet).

Jeg har bodd ti år, i England.

Og i England, så var buss-sjåførene veldig konforme.

Og nesten alle, sa også ting, som: 'Thanks mate', (til buss-sjåføren), når de gikk av bussen.

Men i Norge, så sier ikke folk, noen ting, på bussen, (vanligvis).

Så det er ikke lett, med disse nye reisekortene.

(Hvor det også er sånn, at noen busser er, (som jeg har skrevet om på bloggen).

'Pipebusser', (hvor buss-leseplaten piper, når korter er godkjent.

Og andre busser er 'lysebusser', (hvor buss-leseplaten lyser, når kortet er godkjent.

Jeg har vel kalt dette 'surre-systemet', for en slags promille-kontroll, tidligere, på bloggen.

Noe sånt).

Så dette er nok et system, som er utviklet, av noen nerder, (mistenker jeg).

(Noe sånt).

Og med så uhøflige sjåfører.

Så burde nok Ruter, blitt privatisert, (tenkte jeg over, på veien hjem, fra Oslo).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Jeg hadde egentlig ikke tid til, å diskutere, dette med reisekortene, med sjåføren.

For han oldingen, kom 'hese-blesende', bak meg.

Så jeg gikk bare innover, i bussen.

Men jeg sa det, til sjåføren, at i Oslo, så pleier det, å være, utgang bak.

For jeg klagde over, at jeg liksom fikk, en 'plan-b-fyr', i trynet, da jeg skulle, gå på bussen, da.

Og sjåføren, åpnet ikke begge dørene foran.

Selv om en fyr, skulle av.

(La jeg merke til, da jeg gikk, på bussen).

Så det var jo som noe terror omtrent, må jeg si.

Hvorfor kunne ikke, i det minste, han fyren, da ha gått av, 'ut-døra' foran, (hvis han absolutt, skulle gå av foran, (i bussen), mener jeg).

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

På bussen, så lukta det sur tobakksrøyk, (husker jeg).

Og to asiatiske damer, satt bakerst i bussen, og fniste, (eller noe i den duren), husker jeg.

Nei, jeg tok ikke sjansen, på å sitte på, med denne buss-sjåføren, (tenkte jeg).

Han virka ikke helt god.

(Siden at han surra med dørene.

Var kranglete.

Snakka med russisk aksent.

Og kjørte forbi oldingen).

Så jeg gikk av bussen, på den neste holdeplassen, (ved slottet der).

Jeg trykte på knappen, sånn at det lyste rødt.

Men buss-sjåføren åpna ikke døra bak.

Jeg måtte rope: 'Hallo', flere ganger, (før sjåføren åpna).

Og så gikk jeg av bussen.

Og ba sjåføren, om å drikke litt kaffe, (for å våkne opp), mens jeg gikk, (på fortauet), ved siden av bussen.

(Da viste sjåføren, tommelen opp, husker jeg.

Av en eller annen grunn).

Så skulle jeg gå, til togstasjonen.

Men jeg hadde rød mann og bussen hadde rødt lys.

Hvor er det man trykker på denne 'pipe-boksen', på signalstolpen, (tenkte jeg).

Her har visst noen 'smartinger', tulla med lyskryssene, mens jeg har bodd, i England.

Jeg gadd ikke å stå og vente, (like ved han buss-sjåføren), lenger.

Så jeg gikk, ut i krysset.

Og kom meg såvidt over.

Flaks at det ikke kom en bil, i det andre feltet, (tenkte jeg).

For den bilen, ville nok da muligens, ha gasset på, på gult lys.

Men jeg hadde vel kanskje, rukket over krysset likevel, (tenkte jeg).

(Noe sånt).

Få tilbake de gamle 'lyskryss-boksene', som man skal trykke på, (for at det skal bli grønn mann), tenkte jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter