Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 24. september 2016

Jeg sendte en e-post til Fylkesmannen i Vestfold

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Svar ang. klage på Jensen Møbler-utbygging/bygging på jordet til Lersbryggen

Erik Ribsskog Sat, Sep 24, 2016 at 1:01 AM

To: "Norvang, Bjørn Vegar"
Cc: Postmottak Sivilombudsmannen , "postmottak@svelvik.kommune.no" , Norges Bondelag , "drammen.tingrett" , Postmottak@domstoladministrasjonen.no, fmvepost@fylkesmannen.no, Tilsynsutvalget , tilsynsutvalget@domstol.no

Hei,
det finnes nå en funksjon, hos Arkivverket, hvor man kan se grunnboka, for eiendommer, fra gamle dager.
Og jeg har kikket, på denne eiendommen, (Roksvold I), se vedlegg.
Og det har visst foregått, noe slags hemmelighetskremmeri der, (må jeg nesten kalle det).
Jeg var russ, (jeg var til og med utvekslingselev), i Drammen, (på Gjerdes videregående), skoleåret 1988/89.
Og i mai dette året, (midt i russetida mi, må jeg si).
Så har visst min farmor Ågot, solgt hele herligheten, til sin yngste sønn Runar.
Og Ågot pleide innimellom å si, at Runar skulle arve huset.
Men Ågot var også senil, (mot slutten), og kalte meg ofte, for Runar.
Og dette ble ikke forklart til meg, (sånn som jeg husker det), at Runar hadde kjøpt huset, (kjøpt skjøte).
Og det var jo sånn, at jeg disponerte, (siden 1979, da jeg flytta til min far, fra min mor i Larvik), noen skuffer, i reolen, i stua, til Ågot og Øivind.
Så jeg har uansett bruksretten der, mener jeg.
Og min far solgte samme måned, (mai 1989), den leiligheten, som jeg bodde i, i Leirfaret 4B, på Bergeråsen.
Og da sa min far, at: 'Dere får bo hos Ågot', (husker jeg).
(For min søster Pia flytta inn hos meg, i Leirfaret, dette skoleåret, (1988/89)).
Men at Runar eide Roksvold da, det visste jeg ikke.
Og jeg flyttet i august 1989, til Oslo.
For jeg begynte å studere, på NHI.
Og jeg brukte da Roksvold, som en slags hytte.
Eller som et sted, å puste ut, fra storbyens mas og kjas, liksom.
Så jeg besøkte Ågot, cirka en gang i måneden, fra august 1989.
(Ut på 90-tallet, så var det mer, en gang i kvartalet, kanskje.
Etterhvert som jeg ble mer vant, til å bo, i hovedstaden).
Og jeg hadde jo vokst opp, i dette huset.
(Min far flytta til Roksvold, etter at min mor flytta fra han.
Så i ferier, så bodde jeg, på Roksvold, på 70-tallet.
Og på 70/80-tallet, så var jeg hjelpegutt, for Strømm Trevare/Roksvold II.
Og derfor, (og fordi jeg var for ung til å lage middag selv), så var jeg, i Roksvold I, hver dag, etter skolen, (fra 1979 til 1989).
(Selv om jeg etterhvert begynte, å lage Pizza Grandiosa osv., selv.
Så på slutten av 80-tallet, så var jeg bare på Roskvold, en gang i uka, kanskje.
Noe sånt.
Så jeg gikk noen ganger av skolebussen, på Sand, hvis jeg skulle innom Ågot, for å slå av en prat og spise middag, og se om det var noe post til meg, for den kom ofte til Ågot.
Og hvis jeg skulle spise pizza, så gikk jeg også av bussen på Sand, ofte.
For å handle, på Prima.
Og da gikk jeg ofte innom Ågot og.
Unntatt høsten 1988, da jeg gikk på skole, i Drammen.
Da handla jeg ofte i Drammen, og dro rett til Bergeråsen.
Men når jeg ikke jobba ettermiddagsvakt, på CC Storkjøp.
Så hendte det at jeg dro innom Ågot, på Sand, etter skolen, i Drammen, selv det året jeg var utveksligselev.
Og Operasjon Dagsverk, det tok jeg, på Sand, (selv om jeg gikk på Gjerde i Drammen).
For da kunne jeg slå av en prat, med Ågot, og se om det var noe post, osv.
Og så gikk jeg innom folka på Sand, og spurte om de skulle støtte Operasjon Dagsverk, på veien hjem, til Leirfaret.
Bare for å forklare litt).
Og jeg kunne også dra, til Roksvold, om sommerne, på første halvdel, av 90-tallet.
Så det fungerte som hytte nesten, for meg.
Hvor jeg kunne puste ut fra storbyens mas, og få litt avkobling, og slappe av og stresse ned, liksom.
(Det var ihvertfall planen.
Selv om min lillesøster Pia, kanskje ikke alltid syntes det var artig, å få meg på besøk.
Men hu hadde bodd hos mora mi i Larvik, på 80-tallet.
Og hu bodde hos min fars nye kone Haldis, på Bergeråsen, fra 1983.
Så hu var ikke innom Ågot hver dag, etter skolen, sånn som jeg var, i mange år, fra 1979 til 1989.
Så Pia var egentlig en inntrenger der nesten, må man vel si.
Så da hu klage på meg der, (til min far), så fikk jeg sjokk, må jeg si.
Det hørte ingen steder hjemme, mener jeg.
Og da min far var på ferie, i USA, på første halvdel av 80-tallet.
(Det var to ferier, med noen få års mellomrom).
Så bodde jeg, hos Ågot og Øivind, på Sand.
Mens Pia bodde hos sin mor i Larvik, vel.
Og muligens hos Haldis, på Bergeråsen, da min far var i USA, for andre gang.
Og før Øivind døde, så hadde min far, Øivind og jeg, en samtale, i stua, i Roksvold.
(I en pause fra Roksvold II-jobbinga deres vel).
Og da sa min far at jeg ikke burde ha jobb som selvstendig nærinsdrivende, men istedet få meg jobb, i næringslivet, i 'Oslo-gryta'.
Så da jeg var russ og begynte på NHI, så var det etter, et slags slektsråd, på Roksvold, på første halvdel av 80-tallet.
(Og Ågot var også i huset, da.
Så hu hørte vel hva som ble sagt, vil jeg tro.
Selv om hu kanskje var på kjøkkenet).
Så at Ågot da skulle selge til Runar.
Det ble som noe rart.
Jeg er eldste sønn av eldste sønn, etter Øivind.
Og har bruksretten der, mener jeg.
Og det står også, at dette tidligere var Søndre Høien gård, vel.
(I grunnboka).
Og da har jeg også, en slags odel/hevd, på Roksvold I, (mener jeg).
(Og Roksvold II hører også med.
Samt 'Jordet til Lersbryggen'.
Og Ågot ba meg også, om å gå på ski, på jordet, til Søndre Høien-bøndene.
Og de hadde også noe, som het Saga, (en eiendom), borte ved der Jensen Møbler først bygde.
Og så har han bygget nærmere og nærmere Roksvold, i etappevise utbygninger.

Og Ågot klagde på Jensen, på 80/90-tallet forresten, for alarmen til Jensen, lagde ofte bråk, uten at noen kom og skrudde av alarmen.
Så det er mye rart.
Det var også sånn, at min far, rota bort mange, av mine 70-talls-ting, (fra mora mi i Larvik, blant annet en teddybjørn fra Meme, som var min mors grandtante, som var gift, med Holger baron Adeler, og en tinnsoldat, som min morfar Johannes Ribsskog hadde kjøpt i bursdaggave til meg, i London, og skolestiler fra Svelvik ungdomsskole, osv., osv.).
(Det var en hel kasse, (med hjul), som var under senga mi, på det minste soverommet mitt, i Leirfaret 4B, hvor min far ikke sov en eneste natt vel, enda han eide det, fra 1981 til 1989.
Det var også Skoleavisa, fra Berger skole, som ble borte, (jeg hadde skoleavis, som valgfag, i fjerde klasse vel).
Jeg intervjuet en gang Erik Thorhallsson, (som gikk i klassen over meg), for skoleavisa.
Og han begynte seinere å jobbe, som min fars hjelpegutt.
Så det er mulig, at han ikke likte dette, (at jeg intervjuet han), og at han derfor kasta tinga mine, (som jeg forgjeves prøvde å finne, flere ganger, i mai/juni 1989, i en gammel rønne, i Sandsveien, som min far hadde kjøpt, for å rive, og så bygge nytt der, som et byggeprosjekt).
Og sommeren 1996.
Så hadde jeg nettopp fått meg lappen, inne i Oslo, (litt seint, men likevel).
Og jeg var på ferie, i Danmark, med en brukt Toyota HiAce.
Og på veien hjem, så kjørte jeg innom Ågot.
Men ingen var hjemme.
Jeg kom meg ikke inn i huset.
Så jeg gikk ned på verkstedet, (Roksvold II).
Og der var det noen fremmede folk, som lagde kjøkkener, vel.
Og da dro jeg etterhvert videre, (uten å komme inn, i Roksvold, som jeg hadde bruksrett/hevd/odel på, må jeg si).
Men jeg jobba, som Rimi-leder, (i Oslo).
Og dro derfor innom Rimi Skjønnhaug, for å kikke litt, (og kanksje hente litt inspirasjon liksom, til 'min' egen Rimi-butikk).
Og der møtte jeg onkel Håkon, (Ågot sin nest eldste sønn), i bar overkropp, forresten.
Han sa at Ågot var på sykehjemmet i Svelvik.
Og jeg dro derfor innom der, (det var på veien, må jeg si).
Og så at Ågot hadde innbo, fra Roksvold, på rommet sitt, på sykehjemmet.
Da ble jeg litt skuffet, (for dette var innbo fra mitt oppveksthjem, må jeg si).
Og Ågot 'frøys', av en eller annen grunn.
Og jeg visste ikke, om Ågot ikke kjente meg igjen, (siden at hu hadde blitt helt senil).
Så jeg måtte bare dra derfra, etter et par minutter, var det vel.
Og det var siste gang jeg så Ågot.
Og jeg har ikke vært på Roksvold etter dette heller.
Jeg har ikke blitt gitt nøkler, sånn at jeg kunne bruke det, (som jeg har rett til, mener jeg).
Men Runar leide det ut, og solgte det.
(Selv om han likte å dra dit, med sin familie, på 70/80-tallet, i helger.
Men det var kanskje fordi at Ågot var der, og vaska og sånn.
Hva vet jeg).
Og, (i mai 1996), sa de ikke til meg.
Men Ågot ville at jeg skulle flytte tilbake dit, fra Oslo, rundt 1991.
Men da var jeg opptatt med jobb og studier.
Og det at jeg skulle bo på Roksvold i 1991.
Det passet jo ikke med den slektsråd-planen, til min far og farfar, (nevnt ovenfor).
Så det ville jeg ikke da.
(Og nå viser det seg jo, at Runar har eid det, siden 1989.
Så det ville jo blitt rart, hvis jeg skulle bodd der da.
Da ville vel Runar sagt at han eide meg, eller noe sånt.
Hm).
Og Runar og min far, ville også, (rundt 1994), at jeg skulle bo hos Runar, i Son, og jobbe gratis for han, (mot kost og losji), med et software-program, for tannleger.
Men jeg var jo vant til, å være student, og hadde søsken og bekjente i Oslo.
Så å bare bo hos noen, uten lommepenger/lønn.
Nei det var det siste jeg kunne tenke meg.
(Hva med penger til brus og røyk, og sånne ting som diskotek og sånn, som ungkarer bruker penger på.
Nei, det nevnte de ikke noe om.
Så dette var noe slags nazi-fange-greier, eller noe sånt.
Må man vel si).
Så her er dette, (Roksvold I og 2 og omliggende jorder og Jensen Møbler og også systua til Ågot sine søsken Margit og Anne, (hvor Smia MC nå holder hus).
Det er egentlig mitt alt sammen, vil jeg si.
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog
PS.
Det er også, en sak, på Hurumlandet.
Min far frasa seg arv, i 2005.
Og jeg prøvde å oppløse sameiet, (etter Øivind sin far og søsken), i 2011.
Men Drammen tingrett, (ei Høisæther), sa hu skulle gjøre det, men har ikke gjort det.
Jeg kan ikke engang møte disse slektningene mine nå.
Etter dette tullet deres, i 1989, må jeg si.
(Noe jeg fant ut om, i dag).
Så at jeg skal eie sammen med Runar osv., på Hurumlandet.
Det er ikke aktuelt, må jeg si.
Etter denne behandlingen av meg, i 1989, (og seinere), fordi at jeg ikke er nazist, eller noe sånt.
Så dette må jeg klage på, at tingretten i Drammen, er med på dette 'Rinnanbanden-greiene', (jeg har funnet ut, at jeg har Rinnan, i slekta, på min mors side, når det gjelder min firemenning Tor Aune, fra NRK, sin mor, var det vel).
Så her må dere Drammensere skjerpe dere, må jeg si.
Dette er en skandale.
Det er noe som heter eiendomsrett, og her det ingen respekt, for vanlige nordmenn, når det gjelder, deres rett, til å disponere, sin eiendom, mener jeg.
Da er vi tilbake i Hitler-tida, mener jeg.
Så her får dere nazistene, i Drammen, skjerpe dere, må jeg si.
Asap, (som de sier).


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-09-20 12:53 GMT+02:00
Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Svar ang. klage på Jensen Møbler-utbygging/bygging på jordet til Lersbryggen
To: "Norvang, Bjørn Vegar" <fmvebvn@fylkesmannen.no>
Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, "postmottak@svelvik.kommune.no" <postmottak@svelvik.kommune.no>, Norges Bondelag <bondelaget@bondelaget.no>, "drammen.tingrett" <drammen.tingrett@domstol.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, fmvepost@fylkesmannen.no


Hei,
nå har jeg funnet, min onkel Runar sin annonse, fra da han begynte å leie ut, dette huset.
Og da skriver han fire soverom.
Men det var kun tre soverom, i dette huset, (husker jeg).
Det fjerde 'soverommet', må ha vært kontoret.
Og det kontoret var for slekts-fabrikken Strømm Trevare, som lå, cirka 10-20 meter unna.
Så det viser, at dette må ses på, som en enhet, (huset og fabrikken).
Og jeg er eldste sønn av eldste sønn av min farfar Øivind Olsen, (som fikk bygget huset og fabrikken, i sin tid).
Så jeg har hevd/odel, på dette, (og også blant annet et jorde, som Jensen Møbler har bygget på, rundt årtusenskiftet).
Dessuten så ble jeg, på slutten av 1996, (det året som annonsen er fra), invitert til onkel Runar, i Son.
Jeg hadde jobbet en lang lørdagsvakt, på Rimi Bjørndal, som leder, og kjørte med min Toyota HiAce til Son.
For Runar var endelig ferdig med svømmebassenget, (som de hadde skrytt så mye av, i årenes løp), cirka femten år etter byggestart.
Og i den anledning, så hadde han slektsammenkomst da, (sånn som jeg forstod det).
Og da måtte jeg sove, på min kusine Benedicte sitt rom, (hu var da cirka tre år gammel, og har visst nå blitt muslim, har jeg sett, på Facebook).
Og det rommet var kanskje på størrelsen, med kontoret, i huset til Ågot.
(Hvor jeg disponerte noen skuffer, i reolen, i stua, så jeg har bruksretten, mener jeg).
Det er mulig at jeg måtte sove på det lille rommet, til Benedicte, for at de skulle gjøre narr av meg, tenker jeg nå.
Det rommet var veldig lite, og min far bygget huset til Runar, så det var litt snodig, at soverommet skulle være så lite, må man vel si.
Men men.
Og det er også en sak til, og det var sånn, at min farfar Øivind var fra Hurum.
Og der, (i Støaveien, i Holmsbu), så døde ganske nylig Øivind sin lillebror Idar, som gammel ungkar.
Og da, så har ikke Øivind fått sin farsarv der.
Så derfor, så arvet min far, da Idar sine ungkarsbrødre døde, for noen år siden.
Men min far frasa seg arv.
Og derfor arvet jeg, (blant annet).
Men så har jeg prøvd å selge meg ut, av det sameiet, ved å oppløse det sameiet, noe ei Høysæther hos tingretten i Drammen, sa hu skulle gjøre, i 2011.
Men det har hu ikke gjort.
Og det er sånn, at de andre i slekta, bare gjør narr av meg, (må jeg si).
(Hvis ikke så hadde jeg nok heller fått dette, etter Ågot og Øivind, på Sand.
Et hus som Runar leide ut, til 4000 i måneden, i 1996, (se vedlegg).
Og det var nok ikke mye penger for han da, som var rik tannlege, i Son, og som har mye eiendom, blant annet så eier han halvparten av Åstunet senter, han har eiendom i Spania, hytte i Trysil, flylappen, han har hatt biljardpub i Ås, leilighet ved Galgeberg i Oslo, osv., osv.
Så dette er bare, at disse slektningene mine tuller med meg, vil jeg si.
Og jeg har ikke hørt noe, etter at Idar døde, for en drøy måned siden.
Og jeg fikk noe formelt, fra Larvik tingrett, da min mormor døde, i 2009.
(Selv om jeg måtte sende purring, for jeg ble tullet med der og, og de sendte det først, til feil adresse, (jeg bodde i Enlgand på den her tida), sånn at det endte med, at jeg ikke fikk noe arv, etter min mormor, enda min mor døde ti år før henne).
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog
PS.
Runar nevner heller ikke, i annonsen, at det er en stor kjeller, i det huset, som kunne blitt innredet som kjellerstue og soverom, i kjelleren.
Og det er også en stor hage og veranda, (som ikke nevnes).
Og heller ikke jordet/Humlehagen, som hørte til, nevnes.
Og ikke verkstedet som hørte til, nevnes heller.
Og Runar solgte dette huset, for noen få hundre tusen, ikke lenge etter, at han prøvde å leie det ut.
Og en gang, som min fetter Ove, inviterte meg hjem til seg, ved Galgeberg.
Så hadde han ting som var Ågot og Øivind sine vegg-dekorasjoner, fra Sand.
Men dette var mitt oppveksthjem, hvor jeg spiste middag, hver dag, etter skolen, på 80-tallet.
(For jeg bodde hos min far, på Berger, og mora mi bodde i Larvik).
Så Ågot var som en mor for meg, må jeg si.
Og Runar og de var bare der, en helg, hver måned, eller noe sånt.
Og jeg fikk ikke noe innbo, etter Ågot og Øivind heller.
Enda dette var mitt oppveksthjem, og enda jeg til og med hadde noen skuffer, i reolen, i stua der, på 70/80/90/00-tallet.
Og enda jeg er eldste sønn av eldste sønn av Ågot og Øivind.
Så her har jeg blitt lurt, må jeg si.
Så dette må jeg klage på.
Og jeg ble også lurt, da min mormor Ingeborg Ribsskog døde, i Nevlunghavn, i 2009.
Og nå blir jeg også lurt, når min grandonkel Idar Sandersen har dødd, i Holmsbu, for noen uker siden, kan det virke som, (siden at jeg ikke har fått noe skriftlig, i posten, fra Drammen tingrett, om dette arveoppgjøren/skiftet, selv om jeg er medeier, i eiendommen Bergstø, hvor Idar bodde).
Så dette må jeg klage på.

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-12-22 9:43 GMT+01:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Svar ang. klage på Jensen Møbler-utbygging/bygging på jordet til Lersbryggen
To: "Norvang, Bjørn Vegar" <fmvebvn@fylkesmannen.no>
Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, "postmottak@svelvik.kommune.no" <postmottak@svelvik.kommune.no>, Norges Bondelag <bondelaget@bondelaget.no>, "drammen.tingrett" <drammen.tingrett@domstol.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, fmvepost@fylkesmannen.no


Hei,

det er også sånn, at jeg mener, at jeg har bruksretten, til huset, på
eiendommen Roksvold, (i Kjelleråsveien 1), gårdnumer 30 og bruksnummer
4, i Svelvik kommune.

(Som jeg har klaget om tidligere, til Svelvik kommune).

Og der bor det, ei Hilde Marie Guldbrandsen, i våre dager.

Og det tror jeg, at må være kusina, (eller noe sånt), til Anne Grete
Guldbrandsen, som jeg i klasse med, på Svelvik ungdomsskole, fra 1983
til 1986.

Og en gang da, så dro Odd Einar Pettersen, i klassen vår, meg med, for
å spionere, på jente-garderoben.

Og da stod hu Anne Grete Guldbrandsen der, kliss naken, (må man si),
like ved døra, som vi så, i nøkkelhullet til.

Og hu stod med rumpa mot der vi så da, og jeg lurer på, om hu hadde
bollemus, som dem sier, i våre dager.

Så det at kusina hennes bor der nå, er litt rart, må jeg si.

Og kan dere ikke den tingretten i Drammen heller la meg selge min
eiendom, i Holmsbu, sånn at det løsner litt, (for jeg har mange saker,
som jeg ikke får mine rettigheter i).

Så slipper vi, at det går så lavt liksom, til slutt.

For her har tingretten i Drammen, trenert siden 2010, (eller noe i den
duren), vil jeg si.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-09-04 10:38 GMT+02:00
Subject: Re: Svar ang. klage på Jensen Møbler-utbygging/bygging på
jordet til Lersbryggen
To: "Norvang, Bjørn Vegar" <fmvebvn@fylkesmannen.no>
Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>,
"postmottak@svelvik.kommune.no" <postmottak@svelvik.kommune.no>,
Norges Bondelag <bondelaget@bondelaget.no>


Hei,

den er grei.

Men når jeg har bodd i England, (uten tilgang til denne avisen), i den
aktuelle tidsperioden, (2004 til 2014), så må jeg få lov til å klage,
på denne byggingen, (og denne flyttingen av veien), nå, mener jeg.

For jeg er egentlig fra Berger, og er født i Drammen.

Men jeg har bare jobbet og studert og sånn, i Oslo og i utlandet.

Det betyr ikke, at jeg ikke er fra Berger, mener jeg.

Men prøv å les, hos Nasjonalbiblioteket, fra utlandet, (på nettet).

Det funker dårlig, vil jeg si.

Så da klager jeg, til kommunen, om dette nå, (ved å sende kopi-epost til de).

Mvh.

Erik Ribsskog


2015-09-02 12:38 GMT+02:00 Norvang, Bjørn Vegar <fmvebvn@fylkesmannen.no>:
> Vi viser til din e-post.
>
> Spørsmål angående en byggesak/regulering av vei, samt utbygging av en eiendom må rettes til kommunen som lokal bygningsmyndighet. Fylkesmannen har ikke oversikt over hvilke tillatelser som gis i enkeltsaker i kommunen, med mindre tillatelsene har vært gjenstand for klagebehandling. Vi har ikke kunnet finne noen sak vedrørende dette i våre arkiver, og det antas derfor at en eventuell tillatelse eller reguleringsplan ikke har vært gjenstand for klagebehandling.
>
> Fylkesmannen ber deg derfor undersøke eventuelle spørsmål knyttet til byggesaken med Svelvik kommune.
>
> Siden din henvendelse er sendt i kopi til Norges bondelag og Sivilombudsmannen finner Fylkesmannen grunn til å sende kopi av vårt svar tilsvarende.
>
>
> Med hilsen
>
> Bjørn Vegar Norvang
> fagsjef bygg/bevilling
> Fylkesmannen i Vestfold – Juridisk avdeling
>
> E-post   fmvepost@fylkesmannen.no
> Post      Postboks 2076, 3103 Tønsberg
> Web      www.fylkesmannen.no/vestfold
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 1. september 2015 13:41
> Til: Norvang, Bjørn Vegar
> Kopi: Norges Bondelag; post@sivilombudsmannen.no
> Emne: Re: Svar ang. klage på Jensen Møbler-utbygging/bygging på jordet til Lersbryggen
>
> Hei,
>
> Svelvik sogner jo til Drammen, så jeg glemmer noen ganger det, at Svelvik ligger i Vestfold, (og ikke i Buskerud).
>
> Men kan dere gjøre rede for, hva som har skjedd med den veien, (Kjelleråsveien), som ble flyttet?
>
> (I forbindelse med Jensens siste utbygging).
>
> Var dette godkjent, av de lokale myndighetene?
>
> Jeg får sende kopi av dette, til Bondelaget, siden at det var snakk om et jorde.
>
> Jeg har ikke penger, til noe rettsak, for øyeblikket.
>
> Jeg blir nektet av Drammen tingrett, å selge min eiendom, i Holmsbu.
>
> Og jeg blir nektet av Nav, å få min pensjonsbeholdning.
>
> Og Larvik tingrett har nektet meg arv, etter min mormor, som døde, i 2009.
>
> Osv., osv.
>
> Så det er ikke lett for meg, å få til noe, før øyeblikket.
>
> Det virker som at det er problem, med 'babushkaer', (eller noe lignende), i offentlig forvaltning, som tuller med folk, som vil ha rettighetene sine.
>
> Noe sånt.
>
> Så jeg får også sende kopi til Sivilombudsmannen.
>
> Med hilsen
>
> Erik Ribsskog
>
>
> 2015-09-01 10:27 GMT+02:00  <fmvebvn@fylkesmannen.no>:
>> Vi viser til din e-post til Svelvik kommune og Fylkesmannen i Buskerud
>> av 22. juli 2015. Denne ble videresendt til Fylkesmannen i Vestfold,
>> da spørsmålet gjelder en eiendom i Svelvik kommune i Vestfold.
>>
>> Fylkesmannen har vurdert din henvendelse som et krav om økonomisk
>> kompensasjon/erstatning for et tap du mener du har lidt som følge av
>> utbygging av en eiendom du mener å ha rettigheter i. Dersom du skal
>> kreve dekket et økonomisk tap/kompensasjon er dette en sak for
>> domstolene. Et krav om erstatning/kompensasjon er ikke en sak
>> Fylkesmannen har myndighet eller anledning til å vurdere.
>>
>> Vi finner derfor ikke grunnlag for å gå nærmere inn i denne saken.
>> Eventuelle videre henvendelser i denne saken må rettes til domstolene.
>>
>> Med hilsen
>>
>>
>>
>> Bjørn Vegar Norvang
>>
>> fagsjef bygg/bevilling
>>
>> Fylkesmannen i Vestfold – Juridisk avdeling
>>
>>
>>
>> E-post   fmvepost@fylkesmannen.no
>>
>> Post      Postboks 2076, 3103 Tønsberg
>> Web      www.fylkesmannen.no/vestfold
>>
>>
>>
>>
>>
>>


ågot mai 1989.jpg
295K

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter