Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 24. oktober 2008

Facebook-samtale med Christine Hansen fra Arvatos Microsoft-aktivering. (In Norwegian).


Heisann
Christine,



Between
Christine
Hansen

and
You



 





Erik
Ribsskog



October
23 at 4:47pm



jeg
prata jo ikke så mye med deg, da du jobba på
Microsoft.

Jeg trodde du bodde i Liverpool, med familien din,
eller noe, siden du alltid sa, 'Velkommen til Microsoft, du prater
med ho Christine', da du svarte på aktiveringene.

Det
syntes jeg hørtes litt gammeldags ut, å si 'ho
Christine', på forretningssamtaler, så da trodde jeg, at
du ikke hadde bodd i Norge, på mange år.

Og du så
så ung ut også, så jeg syntes ikke jeg burde prate
så mye med deg, for du virka litt barnslig og kanskje.

Ikke
negativt ment, men bare for å forklare.

Men, jeg var på
byen her i Liverpool, i våres, og tok et par øl, og
prata jeg tilfeldigvis, men en britisk jente, som hadde på
skole sammen med deg, på noe mote-design-college, eller noe,
påstod hu.

Så da skjønte jeg, at det virka
som at du var i England aleine.

I hvertfall virka det sånn,
uten at det er min business.

Men, da tenkte jeg mer på
noe som skjedde, sommeren 2006, på Arvato sin
Microsoft-aktivering, i the Cunard Building.

Den sommeren, da
vi satt på 4th floor, så satt jo du deg, rett ved siden
av meg, enda det var mange ledige plasser andre steder.

Og der
satt du vel i en uke, eller to, eller noe.

En dag jeg var
trøtt, så kikka jeg såvidt på deg, du hadde
vel noe sommerkjole, eller noe på deg.

Det er ikke
alltid man tenker like langt hvis man er trøtt og
overarbeidet.

Så beklager det!

Men, da gikk du
bort til Michael O'Shaughnessy, han iren, som også pratet
svensk.

Også pratet du litt med han, også flyttet
du deg, til et annet bord, på andre siden av O'Shaughnessy
igjen.

Var du under noe kontroll av han O'Shaughnessy
eller?

For jeg merka det en gang, kom jeg på, at også
hun Emelie Wallin, fra Sverige, hun ble bedt av O'Shaughnessy, om å
sette seg rett ovenfor meg, omtrent på denne tiden, rundt
sommeren 2006.

Var det sånn, at O'Shaughnessy, hadde
bedt deg om å sette deg ved siden av meg, av en eller annen
anledning?

Og så, ble du redd meg, eller noe, siden jeg
kanksje så litt tøffere ut, når jeg var trøtt
og sliten osv.

Så turte du ikke å sitte der og
spionere lenger, eller hva det var.

Men du spurte
O'Shaughnessy, om du kunne flytte deg til det andre bordet, fordi du
var litt nervøs.

I hvertfall mener jeg å huske at
du var det.

Noen jenter på jobben, spurte jo også
en gang hvorfor du satt akkurat der, ved siden av meg.

Og da
bare svarte du, at det var fordi du hadde lyst til å sitte
der.

Men det så vel litt rart ut, at du absolutt skulle
sitte ved siden av meg, når det var et helt bord ledig, og også
mange andre plasser ledig, i vår del av 4th floor i the Cunard
Building der.

Man du drev kanskje med noe spionering, eller
noe, for O'Shaughnessy da.

Noe 'mob', eller noe?

Jeg
tenkte jeg kunne prøve å spørre hva som foregikk,
for det var mye tull med mobbing fra ledere osv., i firma, og
ulovlige ledelsesmetoder osv.

Du husker sikkert at lederne
hele tiden ropte, 'you're on wrap-up', hvis det tok for lang tid
mellom samtalene.

Det er egentlig lov, av lederne, og skrike
sånn, det blir som en slavedriver på et galeiskip, som
pisker slavene.

Isedet for pisking er det psykologisk straff,
eller mobbing, som jeg også har sett det har blitt referert til
som.

Jeg har en link, hvor det står mer om problemene i
firma.

Jeg skal se om jeg finner den.

Med vennlig
hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er den
linken:

http://www.scribd.com/group/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation



 





Christine
Hansen



Add
as Friend



October
23 at 10:35pm



Report
Message



Jeg
hate Microsft og alle som jobbe der... huske ikke noe du prate om,
men kan sikkert stemme, va bare 14 når jeg jobba der.

jeg
bodde i england i 13 år og no har jeg flytta hjem til tromsø
igjen, det er sant at jeg gikk på college i liverpool og
studerte fashion and clothing design.





 





Erik
Ribsskog



Today
at 12:50am



Hei,

takk
for svar!

Ja jeg husker det, at du var litt sur på
kundene noen ganger, da de ringte.

Hun finske dama, med lyst
hår, som jobba der, hun sa også fra til team-leader en
gang, husker jeg, for hun hadde hørt at du krangla med
kundene.

Men du var vel 17 eller noe da, i 2006, da du gikk på
college.

Siden du er født i 89, da er du vel 19
nå.

Men men.

Men hvorfor bestemte O'Shaughnessy
hvor du skulle sitte da, og hva var det som gjorde at du hata
Microsoft?

Jeg mistenkte at damene der, f.eks. Marianne, ble
misbrukt av noe mob, siden hun gikk så rart, på
begynnelsen av vaktene, i the Cunard Building der.

Og hun
Emelie Wallin, hun forsvant jo fra jobb, plutselig, og var ikke
tilbake, de to siste månedene jeg jobba der.

Og hun
Vivian Steinsland, hun mobba meg så fælt, og jeg måtte
da bare danske samtaler nesten, og like bra som norske samtaler.

Jeg
måtte skrive opp produktnøkler på danske samtaler,
og ta de like raskt som norske.

Og jeg måtte jobbe
ekstra, for jeg flytta til leilighet i Liverpool sentrum.

Og
da ble jeg nesten slavedrevet i hjel, av hun Vivian Steinsland
da.

Men men.

Jeg så du også jobba i Hannas
bar, i Hardman St., på Facebook-sida di.

I 2005, da jeg
flytta til Liverpool, da bodde jeg på hostellet, off Hardman
St., i noen uker før jeg begynte på Microsoft.

Da
ble jeg kjent med noen folk på hostellet, og da dro vi på
Hannas, en gang, jeg og noen folk fra Irland og Australia, var det
vel.

Det var ei dame som seinere også jobba på
Arvato.

Da ble jeg såvidt kjent med noen av bardamene,
på Hannas.

Ei lys dame fra Øst-Europa et sted,
som prata veldig bra engelsk, fra tjsekkia, eller noe.

De
pleide å dra på nachspiel med noe fotballspillere og
sånn, skjønte jeg.

Men jeg spurte ikke om å
få bli med.

Og de pleide jo å ha bra live-musikk
der, fra LIPA, eller hva det var osv.

Men jeg så,
tidligere i år, at dem har gått konkurs nå.

Det
må vel ha vært omtrent da du dro tilbake til Norge det
da.

Det er rart at et så pupulært sted kan gå
konkurs da.

Men det er mye rart.

Takk for svar i
hvertfall.

Jeg prøver å ta Arvato/Micosoft, til
retten, for den mobbingen som skjedde der osv.

Men jeg lurer
på om de nordiske damene som jobba der var under kontroll av
noe 'mob', eller noe, og om de ble misbrukt osv.

Og om dette
fortsetter på Lufthansa, i the Cotton House, siden mange fra
Microsoft, bl.a. Anna Riski, Emelie Wallin, og hun danske Deicha,
jobber der nå.

Bare noe jeg mistenker.

Hvorfor
hata du Microsoft da, hvorfor var du så sur på kundene
osv, et par av de gangene du jobba der, var det noe som
foregikk?

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog



 





Christine
Hansen



Add
as Friend



Today
at 4:18am



Report
Message



Når
jeg jobba på microsoft va d greit først men så
bynte di å si at vi kunne ikke lese eller bruke internett osv,
å til slutt va d nesten som å være i ett fengsel,
når man e bare14/17 år e d ikke bra!

jeg var aldri
mobba på jobb der men d kan godt stemme at andre va, han
michael gjor mæ ingen ting å huske ikke at jeg satt almme
han.

ja jeg jobba på Hannahs Bar før, jobba der i
1 år, d har ikke gått konkurs (oppussing)

jeg
flytta hjem igjen pga hele familien min bor i tromsø og jeg
rett å slett gadd ikke å bo i liverpool lengere.

vet
ikke koffør du bryr dæ så mye om Arvato... jeg har
glemt alt der fordi d va bare en teit jobb for studenter å
domme folk!

men d va ingenjeg mislikte der egentlig bare
jobben i sæ sjøl!!!

men er helt enig me deg når
du snakker om vivian! hun er bare ei stygg hora som hadde ingen ting
bedre å gjøre!!!

jeg fikk sparken fra Arvato å
d va den beste dagen i mitt liv, eller 1 av dem haha!





 





Erik
Ribsskog



Today
at 5:17am



Hei,

hvorfor
jeg bryr meg om Arvato, er fordi jeg lurer på blant annet hva
som skjedde med hun Emelie, som bare forsvant fra jobben der.

Og
det er jo ikke riktig at folk skal bli behanda som slaver, på
jobb.

Jeg er enig med deg i, at det var greit der i starten,
men at det ble værre, fra sommeren 2006.

Jeg trodde det
kan ha vært noe 'mob' i firma, de lurte meg på rest-days
osv., og jeg søkte på team-leader jobb, men jeg hørte
ikke noe, på tre måneder, eller noe.

En
team-leader, fra Bon Prix, Chris Baines, fulgte etter meg hjem fra
jobb.

Senior team-leader, Aidan Tippins, jugde, og sa at de
ikke hadde noen team-leder, på Arvato, ved navn Chris
Baines.

Jeg ble mobba så mye av hun Vivian Steinsland,
og de andre sjefene, at jeg ble så overarbeida, at jeg klarte
nesten ikke å snakke i telefonen noen ganger, og jobba meg
nesten til døde.

Sånne ting.


derfor prøver jeg å få tatt opp dette i
retten.

De bruker veldig lang tid på å pusse opp
på Hannahs der, synes jeg men.

Men hvorfor satt du deg
helt ved siden av meg der da, i the 4th floor der, i the Cunard
Building.

Og jeg synes du gikk bort og prata med Michael, om
noe, før du flytta deg til et annet bord.

Mener jeg å
huske rimelig klart da.

Enda han var jo bare vanlig ansatt, og
ikke team-leader.

Men men.

Jeg er enig i at å
aktivere for Microsoft, over telefon, er bare en tullejobb, eller
idiotjobb, nesten.

Men jeg hadde ikke noen annen jobb.

Og
jeg var forfulgt av noe 'mafian', i Norge, hadde jeg hørt, så
det var derfor jeg dro til England.

Men jeg tror noen av
damene der, de finske osv., kan ha vært noe horer, kontrollert
av noe mob, og at de bare jobba på Microsoft, som et slags
skalkesjul, eller unnskyldning for at de kunne jobbe som horer, som
var den egentlig jobben dems da.

At produktaktivering er bare
en tullejobb, som brukes for at firmaer og mob, skal få tak i
damer.

Noe sånt.

Men men.

Og jeg husker de
bardamene, fra Hannahs, i 2005, hun lyse fra Tsjekkia bl.a., og ei
pen mørk ei.

De ble med en homo sjef, på
nachspiel, med noen fotballspillere osv., en kveld, eller natt, etter
stengetid, husker jeg.

Så om de måtte være
med, eller hva det var, det vet jeg ikke.

Men det med Hannahs
var bare noe jeg kom på.

Det var pene bardamer der, og
det var ofte bra live-musikk der.

Men folka som pleide å
gå der, dem fikk jeg ikke helt kontakt med.

Men da prata
jeg heller litt med de pene bardamene der husker jeg, de var ikke så
værst.

Jeg kunne jo ikke sitte på hostellet hver
dag, da hadde jeg sikkert blitt kasta ut, hvis jeg bare hadde sitti
på samme stedet hele tida, i loungen, og sett dum ut, og skremt
bort de andre folka der.

Jeg hadde jo ikke noen leilighet, i
Liverpool, før hun finske Taru, hun husker du sikkert, flytta,
første helgen jeg jobba der, og da fikk jeg ta over rommet
hennes, i et bokollektiv i Walton.

For jeg nevnte for
Marianne, som hadde opplæring, at jeg bodde på hostellet
da.

Og hun Tone, husker du sikkert, hun gråt en gang vi
gikk hjem fra byen husker jeg.

Og Marianne gråt, etter å
ha vært i møte med Aidan Tippins, om å bli
team-leader i fast stilling, etter at vikariatet var ferdig, rundt
juletider 2005.

Og Emelie, hun gråt i heisen der.

Hun
dukka opp i heisen i 2nd eller 3rd floor, (hva gjorde hun der, Arvato
var jo i 1st og 4th floor), gråtende, og sa hun var sjuk.


jeg tror det kan ha vært noe galt der, siden de nordiske
jentene begynte å gråte der hele tiden.

Og hun
Marianne og vel også hun Emelie, gikk litt rart noen
ganger.

Så om de ble voldtatt på dass, eller
noe.

Hvorfor fikk du sparken fra Microsoft da?

Hun
Vivan Steinsland, sendte meg mailer med bilder av rumper og
flaggermus, og sa at 'hun frekke frøkna fra Bergen sier "god
helg"' osv.

Og hu avbrøyt jo mellom samtalene og
kjefta og herja som værst.

Jeg er enig i det du skriver,
at det var en jobb for studenter og dumme folk, kanskje.

Men
alle folk har jo rett til å behandla på en ordentlig
måte.

Jeg har jo jobba som butikksjef i Rimi i Norge
osv., så da har jeg jo lært om sånt.


jeg synes ikke det er riktig at dem skal behandle folk som slaver,
eller som i et fengsel, som du skriver, selv om det er en dårlig
betalt jobb.

Så det er en av grunnene til at jeg prøver
å finne ut mer om det her da.

Men du får ha takk
for svar osv., og lykke til videre i Nord-Norge, jeg prøver å
finne ut hva som foregår osv., for jeg tror ikke det var bra
tilstander der, så jeg få se hva som skjer, men hvis du
skjønner mer av hva som foregikk, så gjerne
skriv.

Igjen takk for svar!

Med vennlig
hilsen

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter