Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 3. februar 2010

Dette her er også fra Nevlunghavn, fra sommeren 1983, (sommeren jeg fylte 13). Her kan man se hvor flink bestefar Johannes var med hagen

img299

PS.

Man kan se at Pia bodde hos Haldis, og at jeg bodde alene i Leirfaret.

For, Pia har nye og moteriktige klær, i riktig størrelse.

Mens jeg har alt for små klær, som nok er mange år gamle.

Jeg lurer på om jeg hadde den genseren, da jeg flytta fra Larvik, i 1979?

Hvem vet.

Men men.

Så sånn var det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her kan man se, at bestemor Ingeborg har skrevet bak på bildene, at dette er sommeren 1983.

Det var vel like etter at Pia hadde flyttet til Bergeråsen, vil jeg tro.

Og like etter at min farfar Øivind døde vel.

Og seinere denne ferien, så dro jeg og faren min og Haldis og Pia, til Gøteborg.

En fredag, denne sommeren.

Og da sendte bare faren min meg og søstra mi, aleine på Liseberg.

Selv om vi aldri hadde vært i Gøteborg før.

Men vi hadde hørt om Liseberg.

Det var ganske mye mas fra bestemor Ingeborg, i denne ferien, og vi bodde ved Drammensfjorden, så det var ikke så mye å gjøre der, husker jeg at jeg syntes.

Så både jeg og søstra mi, leste mye bøker.

Jeg passa på katta, hele tida, for jeg hadde mista tre andre katter på Bergeråsen.

Og jeg var så knytta til kattene, siden jeg bodde alene.

Så sånn var det.

Så sendte bestemor Ingeborg, var det vel, meg opp på loftet, for å hente fler bøker, og da fant jeg de russiske kameraene, som jeg har skrevet om, på bloggen.

Så dro vi alle fire til Stavern, hvor vi gikk i en fotobutikk, (ikke så langt unna hotell Wasilov, tror jeg).

Hvor fotohandleren, gjorde et poeng av, hvor spesielle de fotoapparatene var, men han klarte alikevel å finne film til både mitt og Pias kamera.

Jeg tok med kameraet på Liseberg året etter, når vi var i Gøteborg med fotball-laget, Berger IL.

Og da mista jeg det kameraet ut av en karusell, og det ble knust.

Så sånn var det.

Men men.

Fordi den kameravesken jeg fikk, den må egentlig ha vært til et annet kamera.

Så kameraet kunne ikke skrus fast ordentlig, til kameravesken, så det kameraet bare falt ut, i karusellen.

Så sånn var det.

Men men.

Bare noe jeg kom på.

PS 3.

Her er mer om dette:

img300

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter