Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 23. mai 2010

Jeg sendte en ny e-post til han som var en av direktørene for Grans Bryggeri vel, angående ei venninne av mora mi, på 70-tallet, som vel het Gran




Gmail - Oppdatering/Fwd: Gran, Stavern










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering/Fwd: Gran, Stavern











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sun, May 23, 2010 at 9:08 PM




To:
guttorm.gran@sfjbb.net






Hei,

det var visst Cathrine Gran Pedersen, som hu dattera til min mors venninne het.

Hu dreiv visst med hesteoppdrett ute i Skoppum.

Noe sånt.


Jeg prøver å få tak i mora, for hu var venninne med mora mi.

Og jeg lurte på hvorfor mora mi var så nesten i sjokk, osv., når hu hadde vært på ferie i London, og jeg og søstra mi hadde bodd hos Grans-familien i det hvite huset i Stavern, (Larvikveien?).


Og mora vår ga oss bare en tyggispakke, når hu kom tilbake, fra London, eller 'London'.

Og søstra mi sa ikke hei engang, da mora vår kom tilbake.


Så hu tror jeg hadde blitt nesten som i en gjeng, med de folka i den familien.

Det var nesten som at de prøvde å bryte meg og søstra mi ned, mens vi bodde der, mens mora vår var på ferie i London, husker jeg det som.


Men men.

Så noe rart var det nok i det huset.

Men sånn er det kanskje ofte i rike familier som Grans osv., med Grans bryggeri osv.

Så jeg skjønner det hvis det er noe tull.


De butikkene deres så jo ut som kommunistbutikker og.

Og jeg tror at faren min og stemora mi muligens leide av dere i Drammen.

(En vannsengbutikk, på 80-tallet, med asbest i, mener jeg å huske).


Før de flytta til et gult jugend-hus, nærmere Strømsø sentrum, enn Rundtom, hvor vel den Grans-butikken var.

Han butikksjefen der, begynte å gå inn i butikken til faren min og Haldis, for en narkoman hadde stjålet en kasse øl.


Jeg skjønner at dere la ned de butikkene deres, for det var liksom ikke ordentlige butikker.

Nå selger dere vel bare gjennom Rema, ettersom jeg har forstått?

Hvordan kunne dere ha sånne butikker egentlig, som Grans-butikkene var.


Hva var tanken bak dette, hvis det er lov å spørre.

Selv om jeg skjønner at det ikke er min business, jeg ble bare litt nysgjerrig.

Jeg hadde en kamerat da jeg bodde i Larvik nemlig, som het Frode Kølner, og han advarte litt mot Sandefjord nemlig, hvis jeg husker riktig.


Uten at jeg helt skjønte hva som var grunnen til det.

Men noe var det vel kanskje.

Hvem vet.

Vi får se.

Igjen takk for svar ihvertfall!


Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/3/9
Subject: Re: Gran, Stavern
To: Guttorm Gran <guttorm.gran@sfjbb.net>


Hei,

denne e-posten var litt kryptisk.


Er du i slekt med hun Katrine/Cathrine Gran fra Stavern da, som var datteren til min mors venninne der.

De bodde i et stort, hvitt hus, like utenfor Stavern sentrum, retning Larvik vel, sånn som jeg husker det, på 70-tallet.


Jeg og min søster bodde der i et par ferier.

Mvh.

Erik Ribsskog


2010/3/9 Guttorm Gran <guttorm.gran@sfjbb.net>





Hei.

Har dessverre ingen kontakter som kan gi deg noe
tilbakemeldinger.

Mvh Guttorm.











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter