Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 20. august 2010

Jeg sendte en ny e-post til Forsvarsdepartementet i Danmark




Gmail - Deres førstegangstjeneste på Grønland










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Deres førstegangstjeneste på Grønland











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Fri, Aug 20, 2010 at 1:02 AM




To:
fmn@fmn.dk


Cc:
vpv.kontakt@mil.no






Hei,

sommeren 1993, så var jeg på middagsselskap, hos min mor, som er halvt dansk, i Tønsberg, i Norge.

Min mormor, Ingeborg Ribsskog, f. Heegaard, i Danmark, og min søster Pia Ribsskog, var også der.


Samt en venninne av min mormor, fra Danmark, muligens Fru Fog(?)

Jeg fortalte, ved bordet at jeg hadde vært på vinterøvelse osv., under førstegangstjenesten, og at jeg syntes det var litt barskt, for vi hadde bygd snøhule osv., (og jeg fikk frostskade på øret).


Men men.

Med da avbrøt Fru Fog(?) meg, og sa at noen i hennes slekt hadde avtjent førstegangstjenesten på Grønland, så jeg burde bare holde kjeft.

Men hvordan er dette lurer jeg nå, for jeg var jo i Oppland Regiment, som var en stående styrke, og som kanskje var en av de tøffeste førstegangstjenestene i Norge eller Verden?


Har Nato noen slags indeks, hvor de måler hvilken førstegangstjeneste, som er tøffest?

Fordi jeg synes at min mors familie, har lagt meg for hat, etter dette.

Jeg ville jo ikke diskutere militær-ting, med noen kvinnfolk, (som ikke hadde vært i militæret), så jeg holdt kjeft.


Men jeg vet at en som var i troppen min, ved navn Beckstrøm, han var på hyttetur med dama, og knulla henne 17 ganger, i løpet av en frihelg.

Hvor mye pulte disse som hadde førstegangstjeneste på Grønland, i frihelger?


Kanskje man kan måle hva som er tøffest sånn?

Jeg ville ikke spørre Fru Fog, om dette ved matbordet, så jeg holdt kjeft.

Men dere som er danske, kan kanskje spørre henne, hvor mange ganger hun måtte knulle med mannen sin, når han kom hjem fra Grønland?


Var dette mer eller mindre enn 17 ganger, på en helg/hyttetur?

Så kan vi kanskje avgjøre hva som er tøffest, på den måten.

Siden jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian', og min familie vil ikke sende meg arv etter min mormor engang.


Så de tuller nok med meg pga. at de mener at Fru Fog dreit meg ut/satt meg på plass, og fikk meg til å virke dum, der i Tønsberg.

Men men.

Jeg hadde ikke noe dame, dessverre, så jeg måtte bruke høyrehånda, dessverre, så jeg vil ikke bruke meg selv som eksempel her.


Men men.

(Kanskje fordi at 'alle damer er horer', som de sier i Oslo, hvem vet).

Min mormor arvet også Holger baron Adeler.


Og da er jeg muligens baron, har jeg skjønt.

Siden Fru Fog(?) tok opp dette med Grønland, kan jeg være så snill å få ha baroniet mitt der, altså på hele Grønland da, siden Fru Fog ikke sa hvor på Grønland dette var.


Men hun var visst nesten i slekt med oss og tror jeg.

Enten venninne eller slektning, noe sånt.

Men men.

Og min tippoldefar, øverstkommanderende general, Anders Gjedde Nyholm, han hadde en eldre bror, ved navn Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.


Han skulle dømt i Haag, som dommer i Folkedomstolen, mellom Norge og Danmark om Grønland.

Men døde, (eller ble han drept?), like før, sa min mormor på telefon, i forfjor.


Og en annen dansk dommer som var reserve, dømte istedet.

Og min tante Ellen, hun er nå samboer/forlovet/gift, med en Beichmann, og den norske dommeren, i rettsaken om Grønland, het Beichmann.


Var det noe plott fra danskene her, og var rettsaken ugyldig pga. korrupsjon?

Min tippoldefars bror, (dommeren som døde like før denne rettsaken), Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, var Ibsen-fan, har jeg sett på internett, (han siterte fritt etter Ibsen), og skrev så autograf.


Han ville kanskje dømt mer objektivt, og kanskje i fordel Norge?

Derfor er det kanskje bare rettferdig at jeg overtar Grønland som baroni nå, etter at dere dansker har tulla så mye når det ble stemt om Grønland, og hun danske dama, fra en fin militærefamilie, tror jeg, i Danmark, tok jo opp dette igjen, i 1993 så.


Så kanskje jeg kan få bli baron over Grønland, tenkte jeg nå, siden jeg er norsk og Grønland jo pleide å tilhøre Norge.

Og jeg er jo i slekt med Holger baron Adeler, og dermed baron, siden min mormor og mor arvet dette, mener jeg.


Og kvinnene i min familie, de er jo som menn, må man vel si, når de prater om militær-ting, ved matbordet, sånn som hun danske i vår slekt vel gjorde, i 1993.

Bare et forslag.

Håper dette er iorden!


Mvh.

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter