Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 12. oktober 2010

Er søstera mi oppkalt etter Karl den Store, tenkte jeg nå

For hu blei så 'forkvakla', en gang på Rødtangen, på slutten av 80-tallet, da hu poffa en fyrstikkeske, da hu skulle tenne seg en røyk.

Og jeg ropte 'Pia Charlotte', til a, for å mobbe henne litt da.

(Christell var også der.

Vi hadde vel sitti på med noen da, for båten til Haldis gikk jo føyken, i en kraftig høststorm, i 1986 var det vel, da Oslo Havn bl.a. ble oversvømmet.

Men men).

Og da spurte søstera mi, (Pia Charlotte Ribsskog da), om hvorfor jeg kalte henne for 'Charlotte' også.

Men hu heter jo Pia Charlotte.

Så det var vel kanskje ikke så rart at jeg brukte det navnet og.

Selv om jeg vanligvis sa Pia.

Men men.

Men, Karl den Store, som jeg og søstera og broren min, er direkte etter.

Han blir jo også kalt for 'Charlemagne', i Frankrike og i England og USA vel.

Og da er vel 'Charlotte', etter 'Charlemagne', tenker jeg nå.

Men men.

Og jeg er vel oppkalt etter den danske kongen Erik V Glipping, tror jeg.

(Selv om Glipping ikke var så fint.

Fordi den danske kronen ble devaluert, og myntene fikk fjernet en bit fra seg.

Derav 'glipping', siden han devaluerte de danske myntene, sånn at de fikk en 'glipp' i seg.

Men men).

Axel, (halvbroren vår), han heter jo Axel Nicolay.

Så han er kanskje oppkalt etter noen av de fyrstene av Novgorod, eller lignende, som vi også er direkte etter.

Hvem vet.

Det var bare noe jeg tenkte på nå.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Så da sprutet dragen ild, kan man kanskje si da, om søstera mi, da jeg kalte henne for 'Pia Charlotte'.

Så søstera mi er ikke noen vanlig dame, vil jeg si.

Hun er nok mer som en mann, eller en drage, vil jeg si.

Så sånn er nok det, dessverre.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter